Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2333
Vurderer å ta en biltur til Danmark sammen med dama i sommer, men har ganske liten erfaring med landet, så det er noen ting jeg lurer på.

Hvis turen blir vil dette skje i slutten av juli/begynnelsen av august en gang, og vare ca en uke. Vet dette er en dum tid å reise på, både med tanke på pris og folk, men det er dessverre det eneste som passer. Hverken jeg eller hun er noen "festfolk", så vi legger ikke vekt på noe slik.
Turen vil mest sannsynlig dreie seg om Jylland, og nedover mot grensen til Tyskland.

- Hvordan er campingplassenes forhold til ungdom? Vet at det kan være vanskelig for ungdom å få bo på en campingplass i Norge.
- Hvordan er tilgjengeligheten, standarden og muligheten på å få plass på campingplasser, og hvordan er prisen i forhold til dette?
- Bør man ha med dansk valuta, eller klarer man seg lenge med norske penger og visakort?
- Noe spesielt å få med seg? Har ikke tenkt å "gå på ting" hver dag, men noe kan jo være greit. (Utenom Legoland, da dette er selvfølge for meg.)
- Hvordan er trafikken med tanke på tiden vi reiser, mye trafikk/køer, og hvordan er dette rett over grensen til Tyskland?
- Hvordan er faren med tanke på innbrydd i bilen og biltyveri? Noe spesielt vi bør tenke på?
- Bør vi heller bare drite i hele Danmark, reise tidligere neste år og ta dette årets ferie i Norge (østlandet) og Sverige?
Sist endret av awt; 18. mai 2005 kl. 08:21.
dette angående visa. Bare dropp det. Danmark er et "u-land" når det gjelder betaling med kort.
klumpen: hæ hva er det du snakker om? har du visa i danmark er jo alt på stell ( postens bedritne elektron kort derimot, det blir slukt av alle minibanker).
Har aldrig klart å overdra visakortet mer en det jeg klarte på en dansk bensinstasjon.Så vær forsiktig med hva du kaller et "u-land"

-onkel reisene "roach"
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
klumpen: Eh, Danmark er jo blant de første til å innføre den digitale brikka på bankkortene sine da. Som er mye mer lesevennlig enn det magnetstripa er.. Vært en del i Danmark, ALDRI hatt problemer med å bruke kortet..
-totto
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det var før i alle fall problemer med å bruke VISA dersom det ikke var et DK VISA (DK kort), kan jo være det har bedret seg.
Ferierer i Danmark nesten hver sommer.
Når det gjelder campingplasser er standeren forskjellig. Men hvis du setter høy stander forann pris så se etter "toppcamp" merket.
Ellers så vil jeg ha hatt med meg kontanter og kort, i og med at Danskene er som tidligere nevnt et u-land i forhold til betaling via kort.
Men Danmark er et fantastisk land å feriere i, og jeg kan anbefale deg til å ta turen til Danmark.
Ellers så sjekk denne linken
Når vi var i Danmark ifjor, så låg vi i hytter på vandrehjem.
Faktisk på : http://www.danhostel.dk/vandrerhjem.asp?id=35
De har utrolig hyggelig betjening der, og så er/var det en nordmann som jobbet der også.
Gode priser, men du må ha i bakhodet at der må du ha noe som heter "vandrekort", om jeg ikke tar helt feil koster det 100-150 kr for et engangsbeløp. Dette må du har for å bruke vandrehjem i Danmark.

Det vandrehjemmet som jeg viste til, er ikke mange 100m fra sentrum i Aalborg. (Ihvertfall ingen problem om du kjører) Aalborg er en flott by, med masse liv. Spessielt om kvelden (Jomfru Ane`s gade) Anbefales på det sterkeste.

(Det med doping gjelder jo her som andre plasser da, men vær forsiktig med å bli spandert drikke på, og følg med drikka di hele tiden. Når vi var der nede ble vi først stilt en masse spørsmål om damene vi hadde med oss, var single. Så fikk vi 2 øl på bordet. Det var 2 til jentene vi hadde med oss. Vi bare smilte og gikk)
Danmark er dårlige med VISA ja - og det er dyrt og heve penger i minibanken, anbefaler helt klart og dra til sjælland jeg da. Mange fine strender og masse muligheter i København. Tivoli er kanskje ikke så spennende, da synes jeg Bakken er bedre. Anbefaler deg og spise på et italiensk pizzaeria ved rådhusplasssen, Vesuvio tror jeg det heter. Fantastisk sted med bra priser.

Er du i nærheten av randers så stikk innom =)
awt
Trådstarter
Vel, der var ferjebillettene bestilt. Regner med jeg veksler litt danske penger i allefall, så får jeg har litt i "reserve".

Turen begrenser seg nok fra Jylland og nedover grensen til Tyskland, men det gjenstår å se hvordan campingplassene forholder seg til norsk ungdom.
Løkken anbefales på det sterkeste. Herlig sommerby med mange aktiviteter

Og om du kommer med båten til Fredrikshavn så tar du hovedveien litt sørover og tar til høyre etter ca 7 mil. Så kjører du til du ser "matskiltet". Det ligger ei kro der, den ser ut som en pub/bar, men de serverer frokost der. Den frokosten er jo av det villeste jeg har smakt noensinne. Går den dag, 3 år etter, og tenker på den frokosten
Sitat av klumpen
dette angående visa. Bare dropp det. Danmark er et "u-land" når det gjelder betaling med kort.
Vis hele sitatet...
100% totalt feil Har aldri hatt problem med å betale med kort i Danmark når automatene ligge spredd på kvart hushjørne der nede. Og så har jo dei fleste butikkane kortterminal.

Anbefala å ta turen innom Aalborg. Morsida mi av slekta er derfra, så er på ferie der om sommaren. Trivelig by med bra handlemuligheta, restauranter (Mongolian Barbeque om du finner den), tivoli, Zoo og diverse andre attraksjona. En times kjøring nordvest ligger Fårup sommerland og kjører du enda litt lenger kjem du til Blokhus og de vakre strendene. Kan for øvrig kjøre vest til Kattegat og besøke strendene der, tar kun 30 minutt.

Kan anbefale det området der
Sist endret av |) /-\ |\|; 20. mai 2005 kl. 12:11.
legg teltet sånn at det er skygge om morgenen! VARMT!