Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 1816
Noen som har non sykt bra anime serier dem vet om?
Bare rams opp, manga oxo.
Har sett to hele sett med anime serier: Naruto og Hunter x Hunter. Konge begge to! Du må nok se One Piece også. Jeg har lest Naruto manga og Dragonball, og det herjer! ANIME EIER!
Utrolig dårlig tittel på emnet, bare så det er sagt.

Jeg kan anbefale:

Serier:
Chobits <3
Hunter x Hunter
Hellsing
Ghost in the shell - SAC
Samurai X/Rurouni Kenshin
Samurai Deeper Kyo
Love Hina
Cowboy Bebop
Trigun

Filmer:
Ghost in the shell (vant pris for "beste animasjonsfilm" på cannes for en del år tilbake)
Ghost in the shell 2
Cowboy Bebop - The movie
Akira
Princess Mononoke
Ninja Scroll
(Tekken)

Har ikke sett på anime nå på et drøyt år siden jeg rett og slett har grodd meg lei, men dette var da favorittene mine.

EDIT:
Tokyo Underground bør også nevnes.

Naruto er for trendwh0res og fjortenåringer som ønsker å bli stemplet som "animefreaks", (det finnes selvfølelig unntak)

btw:
http://www.freakforum.nu/index.php?p=regler <- Les
Jeg henviser spesiellt til:
Prøv å beskrive i emnefeltet hva emnet faktisk handler om. Dvs man skriver heller "Problemer med Geforce 4" og ikke "HJELP!". På denne måten kan man faktisk forstå hva emnet inneholder, uten å måtte åpne det.
Sist endret av zpn*; 12. mai 2005 kl. 23:00.
Tenjou Tenge,Peace maker,Bleach og Soul Hunter...ENIG MED AT NARUTO ER BEST
Not Penny's boat
argh's Avatar
Anime serier som er verdt å se,
- Fullmetal alchemist (http://www.animenfo.com/animetitle,1...tal_alche.html)
- Naruto (http://www.animenfo.com/animetitle,1...px,naruto.html)
- Berserk (http://www.animenfo.com/animetitle,7...v,berserk.html)
- Hellsing (http://www.animenfo.com/animetitle,7...,hellsing.html)

Som du sikkert skjønner, er www.animenfo.com en side som inneholder ganske mye informasjon om de forskjellige anime seriene. Verdt å ta en titt.
o shit waddup
Bleach <3
Hunter x Hunter
Rurouni Kenshin
Fullmetal Alchemist
Hellsing
Naruto bør og nevnes, selv om jeg synes narutards overdriver dens "storhet"
Samurai Champloo (Genial serie, Vakker grafikk)
Yakitate!! Japan, må inrømme at den er _noe_ sær, da den går ut på at folk lager brød
Prince of Tennis, litt mye tennis der, men ellers genialt.
Great Teacher Onizuka
Neon Genesis Evangelion
Beck <3
FuriKuri / FLCL
Initial D

det er de jeg kommer på i farten

og kjære tamachan, les reglene.
Dårlig tittel, og "oxo" går forsåvidt under "SMS SPRKT LOL"
Sist endret av ulldott; 12. mai 2005 kl. 22:59.
Silver Fang
Er egentlig 4-filmer. Eneste anime-serien jeg liker
Så mye på når jeg var liten, og har enda nummer to i serien på VHS.
Ok, nå svarer jeg delvis på veine av en kompis her
Men Neo Genesis serien er heftige greier, har faktisk sett noe av den selv plus jeg har sett masse DragonBall Z.
Serier som Naruto og DB er mer som inngangs billetter til anime verden.
Men som nevnt dere må se Neon Genesis (Neon Genesis Evangelion) knall bra greier.
Ghost in the shell er visst og kremen av anime filmer.
Sist endret av NinjaSverre; 12. mai 2005 kl. 23:00.
Velkommen skal du være andreas (tama var det ja).
De ull nevner + Neon Genesis Evangelion og Wolf's Rain (de er ikke WOOHOO-kule, men bør absolutt sees)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Vi anbefale å lese Megatokyo - en gratis manga tegnet av Fred Gallagher. Tegneserien handler om amerikanerene Piro og Largo som skulle på spillmesse i Tokyo, men presterte å strande i byen uten penger eller sted å bo. Mye nerdehumor og flotte tegninger (man kan se at tegningene blir bedre etter hvert).

http://www.megatokyo.com/
Ja, leste MT før, og jeg husker da jeg skulle sjekke åssen det var i starten, etter å ha lest en en god del hundre(?husker ikke?). Måtte nesten le^^
Anbefales den, men det blir ikke like kos å lese manga på internett^^(får jo kjøpt i bokform og da men)

Synes at det ble litt gjentagendes historie etterhvert da men.

PS: ph34r my l4ck 0f b33r
Sist endret av okaminaru; 12. mai 2005 kl. 23:07.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ingen som stopper deg i fra å laste ned og printe ut
Ja. Print ut alle de sidene så går jeg til svinesund på truger :P
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Eller man kan eventuelt kjøpe bøkene.
De to animene jeg titter mest på er naruto og full metal alchemist. Hellsing og dragonball er også veldig bra. Så har vi jo også cowboy bebop og fruits basket!
Må da inrømme at jeg ikke har sett altfor mye, MEN Fullmetal Alchemist er vel absolutt beste animen jeg har sett med god margin.

Det finnes selv endel andre gode Berserk, Samurai deeper kyo, hunter X hunter(om du klarer å se gjennom de 20 ellernosånt første episodene uten å dø), bleach og trigun mm.
Ingen av disse måler opp til Fullmetal i min mening men de er fortsatt bra.

Foresten er det noen som har sett bomberman animen? Det var favorittspillet mitt når jeg var liten men jeg finner ingen torrents som har seeds.. .
Tviler sterkt på at du har hele Naruto, siden denne serien fremdeles er under produksjon.. har bare komt til episode 134 enda (ble releaset igår), og så er det gitt ut en film + noe småserier.

Ang andre serier så vil jeg anbefale Bleach på det sterkeste! Andre favoritter er:

Full metal panic
Full metal alchemist
Hellsing
Tenjou tenge
Great Teacher Onizuka
FuriKuri / FLCL
Tokyo Underground
Love hina
Love hina again OVA

*edit*
Glemte en utrolig bra animert film, Appleseed. STEIKE bra!
Sist endret av catolh; 12. mai 2005 kl. 23:49.
Dragonball (Z/GT) <3 (kjøper også inn mangaen som er i salg i norske butikker nå)
Naruto
Bleach
Samurai Deeper Kyo
Neon Genesis Evangelion
Full Metal Panic

..uhm..*tenke*

ÅJA! Kenshin OVA!! (åssen kunne jeg glemme det )

Dette er anime jeg har sett, så kan ikke anbefale noen andre egentlig
Sist endret av HaZnO; 13. mai 2005 kl. 00:47.
Jeg har selv vært av de som har vært på leting etter anime, og det eneste jeg kan si: spør ikke folk om generelle tips. Anime er så forskjellig Hvilken type serier liker du? Magi, fantasi, slåssing, drama, romantikk osv..
Vampire Hunter D er jo også en kul film.
jaja.. mange som har sagt disse, men jeg skriver dem ned uansett...

Serier:
Bleach
Naruto
Serial Experiments: Lain
Hand Maid Mai
Tokyo Underground
Final Fantasy Unlimited
Shadow Skill
Rurouni Kenshin
Prince of Tennis
Wolf's Rain
Hellsing
Great Teacher Onizuka
Ghost in the Shell Standalone Complex
Love Hina
Love Hina Again
Gasaraki
Battle Programmer Shirase (litt spesiell....)
Martian Nuccessor Nadesico
Fullmetal Alchemist
Samurai Deeper Kyo
Battle Angel Alita
har nok glemt noen...

Filmer:
Ghost in the Shell
Ninja Scroll
Samurai X - Rurouni Kenshin
Blood: The Last Vamipre
Vampire Hunter D: Bloodlust
Legend og Crystania
Spirited Away
Grave of the Fireflies
Black Jack
Galerion:Rion
Naruto - the movie
Appleseed (både den gamle og den nye..)
Akira
Tekken - the movie (dårlig engelsk voiceacting..)
Heavy Metal F.A.K.K. 2000
har sikkert glemt noen her også..

såh.. det burde være litt for enhver smak.. og listen oppdateres etterhvert som jeg kommer på flere jeg har sett
Sist endret av Fukaniso; 13. mai 2005 kl. 09:47.
Du kan jo ta en titt på 'topp 200 anime' lista på animenfo.com
http://www.animenfo.com/statistic/top.php?type=anime

OT:Hvis det er noe jeg ikke kan fordra, så er det måten amerikanere uttaler japanske navn på^^
Jeg vil anbefale Naruto, Beet The Vandel Buster, The Laws Of Ueki, Noir og Tsubasa Chronicle. Alt er fantasy utenom Noir.

EDIT: Glemte helt Rozen Maiden
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Manga:
Dragonball
Sklei gjennom hele dragonball serien på ganske kort tid, de er veldig spennende og man vil liksom hele tiden vite hvordan neste store fiende blir taklet. Det er dog ikke det beste mangaen jeg har lest, men absolutt underholdene.

Love Hina
Så animen først, men herregud så mye bedre mangaen er! Veldig morsom, men ikke actionorientert for å si det sånn. En gutt prøver desperat å komme inn på Tokyo Universitetet, men stryker på prøvene. Han flytter inn i et hotell som bestemoren hans drev, bare for å oppdaget at det er blitt gjort om til studentboliger KUN for jenter Han flytter inn som eneste gutt blant 5-6 jenter, hehe

Naruto
Har lest omtrent 230 kapittel, og tok igjen mangaen. Etter det har jeg ikke lest mer siden jeg fant One Piece. Bra, men kanskje ikke så bra som mange vil ha den til.

One Piece
Ingen over, ingen ved siden av. Handler om pirater (sjørøvere) i en verden som er dekket av vann. Det finnes også noen merkelig frukter som gir folk spesielle egenskaper og både helter og fiender har spist slike. Hovedpersoner plukker opp folk her og der til crewet sitt og serien utvikler seg til en utrolig historie om eventyr og vennskap. Jeg har lest alle 364 (mulig 365 har kommet, skal sjekke etterpå) kapittlene og gleder meg like mye til hver nye episode.

The man of bok
Historie om kina før det ble samlet til et rike. Historien spinner rundt en mystisk strateg som hele tiden slår en overveldene fiende. Fantastisk bra, men litt anderledes enn "vanlig" manga.

Ruoroni Kenshin
Samurai manga lagt til meiji æraen, da den moderne tid, med industrialisering og moderne våpen, gjorde sitt inntog i Nippon. Utrolig spennende, typisk actionmanga der hovedpersonen heletiden møter nye sterkere fiender (DB, Naruto, One Piece osv)

Anime:
Chobits - I en verden der personlige roboter har blitt mer og mer vanlige, finner en gutt en jenterobot som har helt menneskelige egenskaper. (Gjett hvor han finner på-knappen )
DNAngel - Litt klomsete gutt med ett alter ego som overnaturlig tyv
Love Hina - se over, mangaen er bedre. Men animen er også artig
Sitat av zpn*
Utrolig dårlig tittel på emnet, bare så det er sagt.

Jeg kan anbefale:

Serier:
Chobits <3
Hunter x Hunter
Hellsing
Ghost in the shell - SAC
Samurai X/Rurouni Kenshin
Samurai Deeper Kyo
Love Hina
Cowboy Bebop
Trigun

Filmer:
Ghost in the shell (vant pris for "beste animasjonsfilm" på cannes for en del år tilbake)
Ghost in the shell 2
Cowboy Bebop - The movie
Akira
Princess Mononoke
Ninja Scroll
(Tekken)

Har ikke sett på anime nå på et drøyt år siden jeg rett og slett har grodd meg lei, men dette var da favorittene mine.

EDIT:
Tokyo Underground bør også nevnes.

Naruto er for trendwh0res og fjortenåringer som ønsker å bli stemplet som "animefreaks", (det finnes selvfølelig unntak)

btw:
http://www.freakforum.nu/index.php?p=regler <- Les
Jeg henviser spesiellt til:
Prøv å beskrive i emnefeltet hva emnet faktisk handler om. Dvs man skriver heller "Problemer med Geforce 4" og ikke "HJELP!". På denne måten kan man faktisk forstå hva emnet inneholder, uten å måtte åpne det.
Vis hele sitatet...
trendwh0res!?!? forkastelig, er jo bra det da, men så klart, masse annet bra å, noen som har sett wonderful days da? går på kino i disse tider... artig film
Trådstarter
22 0
første gang jeg skriver på et forum c zpn*
kanke så mye enda
den beste jeg har sett er jo Hunter x Hunter, alle som ikke har sett denne, og er anime fans burde absolut gjøre det.
Nå har jeg forresten lest reglene.

Sitat av Fukaniso
jaja.. mange som har sagt disse, men jeg skriver dem ned uansett...

Serier:
Bleach
Naruto
Serial Experiments: Lain
Hand Maid Mai
Tokyo Underground
Final Fantasy Unlimited
Shadow Skill
Rurouni Kenshin
Prince of Tennis
Wolf's Rain
Hellsing
Great Teacher Onizuka
Ghost in the Shell Standalone Complex
Love Hina
Love Hina Again
Gasaraki
Battle Programmer Shirase (litt spesiell....)
Martian Nuccessor Nadesico
Fullmetal Alchemist
Samurai Deeper Kyo
Battle Angel Alita
har nok glemt noen...

Filmer:
Ghost in the Shell
Ninja Scroll
Samurai X - Rurouni Kenshin
Blood: The Last Vamipre
Vampire Hunter D: Bloodlust
Legend og Crystania
Spirited Away
Grave of the Fireflies
Black Jack
Galerion:Rion
Naruto - the movie
Appleseed (både den gamle og den nye..)
Akira
Tekken - the movie (dårlig engelsk voiceacting..)
Heavy Metal F.A.K.K. 2000
har sikkert glemt noen her også..

såh.. det burde være litt for enhver smak.. og listen oppdateres etterhvert som jeg kommer på flere jeg har sett
Vis hele sitatet...
hvor kan jeg finne love hina again, lest/sett den første c.
Sist endret av Tama chan; 13. mai 2005 kl. 18:11.
Sitat av zpn*
Naruto er for trendwh0res og fjortenåringer som ønsker å bli stemplet som "animefreaks", (det finnes selvfølelig unntak)
Vis hele sitatet...
Naruto for trendwh0res? Har du i det hele tatt sett lengre en episode 2? Skjønner du i det hele tatt poenget med serien?

Naruto, er etter min mening en av de beste anime-seriene der ute. Og om jeg tør spørre, hva er det som får deg til å mene at naruto er for "trendhorer" ? Dette må være det dummeste argumentet jeg noen gang har kommet over når det gjelder en anime serie.

Veldig offtopic dette her, men jeg kan ikke bare sitte å se på at noen disser naruto.
/me disser naruto
Sitat av Effect
/me disser naruto
Vis hele sitatet...
Prøv heller å bruk litt tid på å komme med en reply som faktisk er verdt å lese, usaklige reply's som dette er unødvendige og dustete å komme med.
Prøv å ha litt humor i hverdagen din. Om du ikke synes det var så hysterisk så er det faktisk ok.
Syns Naruto var bra til sånn midt inni chunin-greia. Etter det begynte serien å dra seg etter bakken.
Jeg ser fortsatt på det men bare på grunn av at Rock Lee er den aller tøffeste karakteren jeg noen sinne har sett .
Liker Shikamaru jeg^^
Trådstarter
22 0
shikamaru er best ja
think me ivertfall
Sist endret av Tama chan; 13. mai 2005 kl. 19:12.
...og noen trodde amerikansk kulturimperialisme var ille