Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5873
Jeg kom over et utrolig bra program som lager et lokalt nettverk over internett. Man trenger ikke å være noe dataekspert for å bruke dette programmet.

Funker fint til fildeling og gaming

http://www.hamachi.cc/

http://www.hamachi.cc/img/shot-2.png

edit: desverre så tror jeg ikke at et nettverk kan bli stort større enn 11 eller no.
Sist endret av Sabbi; 11. mai 2005 kl. 14:59.
ser genialt enkelt ut. får teste det ut =)
Ah, genialt. Har lenge lett etter et sånt lancraft-aktig program =)
nice! hvordan kom du over denne? får prøve det ut når jeg kommer hjem!
Aaa så utrolig enkelt og lett ut ....får håpe det er like bra som det ser ut..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noken som vil poste nokon erfaringar med dette?
med tanke på overføringshastighet eller med spel?
det er ikke noe spesielt godt å å laste ting fra andre tar ekstremt lang tid mn det funker ekstremt bra till spilling elsker det programmet

Men du kan jo lage ein lokal server på dc++ å så laste av hverandre det er mye raskere
Sist endret av mele90; 6. april 2006 kl. 12:30.
programmet funker gullegodt. har ikke merket noe serlig delay ellerno sånt med bruk av det i forhold til vanlig internet-> internett link.
Er enig, dette er en av de mere praktiske programmene jeg har vært borti for f.eks spilling over nett med kompiser, gjerne da i spill som i utgangspunktet ikke støtter internett spill men kun lan, slik som FM
Sabbi's Avatar
Trådstarter
Sitat av snorrere
Noken som vil poste nokon erfaringar med dette?
med tanke på overføringshastighet eller med spel?
Vis hele sitatet...
Det går veldig seint å overføre filer og sånn, men til spill fungerer det fett! Har aldri fått noen som helst delay.

Men det er ikke alle spill som vil fungere med hamachi.
Har prøvd spillet med BF2, WC3 og her fungerer det ekstremt bra. Har også prøvd med CS og FarCry men har ikke fått dette til enda. Har ikke prøvd selve filoverføringen enda, men alt i alt er dette et enkelt program for de som ønsker en enkel VPN tilkobling.
Sitat av snorrere
Noken som vil poste nokon erfaringar med dette?
med tanke på overføringshastighet eller med spel?
Vis hele sitatet...
Jeg og noen kamerater spilte Swat4 med det, funket helt fint. Ikke noe lagg eller noe sånnt. Virkelig et program å anbefale.
Dette har jeg faktisk prøvd ved en anledning da en kamerat skulle hjelpe meg med noen konfigurasjoner på pcen min. Jeg satt på lan og han hjemme, så vi tok alt over TightVnc og hamachi. Likte godt dette programmet, eneste er at vi ble disconnectet et par ganger.
vis du har windows XP pro så kan du koble til eksternt fra en kamerat de vil sei at du kan ver i utlandet mens din pc heima sviver da kan du for eksempel skru opp noge bra musikk klokka 3 om natta
Tommy: Fjernstyring? Det kan jeg allerede gjøre med SSH, til og med fra mobilen om jeg vil :--p
Så vidt jeg skjønner er ikke dette annet enn en enkel og grei form for VPN?
Sist endret av comicz; 6. april 2006 kl. 19:56.
noen som har et nettverk som jeg kan joine? bare for å teste Hamachi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Comicz: Prøvd nomachine? Det er fin addon til SSH
Nei, men jeg tar gjerne en titt på det. Takk for tipset :-)
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Dette må vær det mest geniale programmet jeg har sett på lenge ! Takker mye
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er fint. Men du vil antakeleg ha FreeNX som er GPL. Mange distroar (suse, debian, gentoo etc) inkluderer FreeNX. DU kan bruke komersiell NX klient mot FreeNX server.
Hmmm... Kan ikke noen sette opp et eget nettverk for nFF?
Hadde jo vært supert om man bare kunne bruke LAN-funksjonen i spill og koble seg rett opp mot nFF-ere.
Det blir som et samlingssted for nFF-ere som vil spille litt mot andre nFF-ere.

Edit: Jeg gjorde det selv...
Server name: nFF.nu
Password: so123

Bare å joine, selv om jeg ikke er sikker på hvor ofte jeg er der selv. :P
Sist endret av Khazeth; 7. april 2006 kl. 23:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og kvifor ikkje bruke openVPN som er langt bedre protokoll? Då vil *NIX-brukerar få sjansen til å bruke det... Samt at Krypto er Fin Ting(TM), slik at ingen kan sniffe det. Med openVPN blir brått fildeling relativt trygt.
Når dere sier at fildeling går treigt, mener dere da at hvis noen laster fra meg så får de lavere hastighet enn max upload hastighet på mi linje? eller mener dere iforhold til vanlig LAN?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Alle protokoller har overhead.
Kanskje en idé å svare slik at andre også kan fatte hva du snakker om? Hvor stort tap vil dette gi?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Umulig å sei uten å kjenne protokollen. Men overhead har den garantert, altså vil du få lavere hastighet.
Hva er vitsen med å svare hvis du ikke vet svaret?
Sitat av ztaale
...gjerne da i spill som i utgangspunktet ikke støtter internett spill men kun lan, slik som FM
Vis hele sitatet...
Football Manager støtter spill over internett. Eneste du trenger å gjøre er å åpne port 10093 og 10094 på maskinen som hoster.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cybergasm
Hva er vitsen med å svare hvis du ikke vet svaret?
Vis hele sitatet...
Fordi du skreiv følgjande:
Sitat av Cybergasm
Kanskje en idé å svare slik at andre også kan fatte hva du snakker om? Hvor stort tap vil dette gi?
Vis hele sitatet...
Og eg tok det som at du ville eg skulle spesifisere, noko eg sa at eg faktisk ikkje kunne gjere all den tid eg ikkje veit kva protokoll som vert brukt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette er jo helt genialt, enderlig kan jeg drite i og dra på lan hele tiden!
er forresten en linux version ute. Og ja alt blir kryptert
Veldig bra program ja, kominer dette med ventrilo så kan du og klanen din sitte og trene på CS på ett "lokalt nettverk"
Sitat av #Conex
Dette er jo helt genialt, enderlig kan jeg drite i og dra på lan hele tiden!
Vis hele sitatet...
Man drar ikke på lan for fildeling og gaming. Man drar på lan for den sosiale delen.
Sitat av q_Werty
Man drar ikke på lan for fildeling og gaming. Man drar på lan for den sosiale delen.
Vis hele sitatet...
nå, både og men jeg er enig med deg.
Fildeling kan man gjøre over internett å, samme er det med spill, bare at det er noen spill som bare finnes over LAN. LAN er som q_Werty sier, en sosial ting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
sorry gammel post men. Når jeg opner hamachi så må jeg gå igjenom sånn server greier, så står det at jeg skal trykke "power" for og komme videre? hvor er "power" er ingen knapp som heter det.
http://img394.imageshack.us/my.php?image=hamci5hx.jpg
Sist endret av kinaputt; 15. juni 2006 kl. 20:52.
Hmm skjønner ikke hva du mener Kinaputt, men jeg har iallefall benyttet meg programmet endel!
Brukt det når jeg skal spille trackmania nations for eks, går mye fortere enn å lage server på internet osv...
sjekk bilde jeg la til^^
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av kinaputt
sjekk bilde jeg la til^^
Vis hele sitatet...
Knappen nede til venstre på selve programmet. Trykk på den -> Klikk deg videre til neste steg (evt. dropp guiden da programmet er selvforklarende)
Det går vel ikke an å få dette prog til å virke på en maskin med Win98, får bare beskjed om att progett har gjort en ulovlig opperasjon når jeg prøver og innstalere det:

mvh jsualk
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av jsualk
Det går vel ikke an å få dette prog til å virke på en maskin med Win98, får bare beskjed om att progett har gjort en ulovlig opperasjon når jeg prøver og innstalere det:

mvh jsualk
Vis hele sitatet...
Det kan jo ha noe med at Win98 er så outdated at Microsoft ikke gir support til det engang.
Så ikke noe om dette, men kan godt hende det står:

Overføringshastighet går vel helt ann på inn linja til den som laster ned, og utlinja til den som laster ut. Regner med det er lite med sperrer i programmet som gjør at man ikke kan få maks ut av linjene sine.

Dessuten:

Takk for tipset, skal prøve ut og legge inn min personlig mening om det =))
testa nett på bf1942, funka greit.
ingen lag eller noko.
enkelt og greit.
Sitat av jsualk
Det går vel ikke an å få dette prog til å virke på en maskin med Win98, får bare beskjed om att progett har gjort en ulovlig opperasjon når jeg prøver og innstalere det:

mvh jsualk
Vis hele sitatet...
Da prøver du openvpn istedenfor.