Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 5414
Jeg har kikka på Guild Wars, som er et nyere MMORPG spill (www.guildwars.com), og ble jævlig keen på det, men lurer på om det er så kult som de fremstiller det? Om det er verdt å bruke ca 350 kr på?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Virker som at det er verdt penga..

IT avisen
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Hehe, var akkurat på ITavisen jeg leste om det, så sjekka jeg hjemmesiden deres og så på noen videoer fra spillet der. For de som lurer, så er det IKKE månedspris for å spille det, det er kun en engangsavgift for selve spillet (en code/serial).

Edit: Dette kan enten bestilles som retailbox, collectors edition, eller "instant buy", hvor du får tilsendt koden på mail, og laster ned spillet via en download klient.
Sist endret av HaZnO; 7. mai 2005 kl. 22:44.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det var en del folk i klassen min som likte spillet veldig godt. Da jeg spurte om hva som var best av World of Warcraft og Guild Wars fikk jeg "det er to helt forsjellige spill og de kan egentlig ikke sammenliknes, men WoW er best" som svar.
Et svar basert på andres meninger..

Hjalp det?
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Hjalp litt ja For som de selv sa, så er det to helt forskjellige spill, men de likte det selvom
Bra det ikke er månedsavgift iallefall, sier nå jeg.
men de som har laget GW var med å lage WoW. (tror jeg da) men de var uenig på endel punkter, spesielt dette med mnd avgift. så de gikk ut av utviklerteamet og starta GW.
Jeg så traileren og i mine øyne var dette helt likt WOW. Men hvis du vil slippe månedsavgift så...
Pretty Princess
Freaken's Avatar
vedder på at nso kommer til å poste i denne tråden....

men, har spilt en tidlig beta, og digga spillet veldig, så jeg syns det absolutt er verdt pengene!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av hakkon
men de som har laget GW var med å lage WoW. (tror jeg da) men de var uenig på endel punkter, spesielt dette med mnd avgift. så de gikk ut av utviklerteamet og starta GW.
Vis hele sitatet...
Nei. De sluttet i Blizzard for 5 år siden.

Sitat av Cappy
Da jeg spurte om hva som var best av World of Warcraft og Guild Wars fikk jeg "det er to helt forsjellige spill og de kan egentlig ikke sammenliknes, men WoW er best" som svar.
Vis hele sitatet...
Det er to helt forskjellige spill og de kan egentlig ikke sammenliknes, men GW er desidert best og har blandt annet mye bedre grafikk
Jeg kjøpte Guildwars for et par dager siden. Og jeg er stor fornøyd. Spillet er vært pengene. Grunnen til at jeg kjøpte det var at man ikke trenger å bruke så mye tid på det. Det er en maks level på 20 som er greit, fordi da blir spillet mer basert på talent istede for hvor mye du har spilt.
Sitat av Karlsen
Jeg kjøpte Guildwars for et par dager siden. Og jeg er stor fornøyd. Spillet er vært pengene. Grunnen til at jeg kjøpte det var at man ikke trenger å bruke så mye tid på det. Det er en maks level på 20 som er greit, fordi da blir spillet mer basert på talent istede for hvor mye du har spilt.
Vis hele sitatet...
Ah, irriterer meg daglig over folk som klarer å ganke meg bare fordi de har tid til å spille oftere en meg.

Men hvordan er kravet til PC? så ut som grafikken var ganske heftig
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av hakkon
men de som har laget GW var med å lage WoW. (tror jeg da) men de var uenig på endel punkter, spesielt dette med mnd avgift. så de gikk ut av utviklerteamet og starta GW.
Vis hele sitatet...
Disse sluttet i Blizzard da de kom opp med ideen om WOW. tror det var 3 år siden eller noe slik, ikke 5 år slik som nso sa. (kan ta feil her). Siden disse programererne og ide skaperne var noen av de viktigste i Blizzard virker det som Guild Wars har noe lunde samme konsept som WOW.

Uansett tilbake til topic:
Hvis du er interesert i å spille et MMO uten månedsavgift er nok GW tingen. Gamespot ga det 9.2 i rating som er veldig bra. Så jeg ville gått for det.
Sist endret av tep0sen; 8. mai 2005 kl. 01:22. Grunn: Trykket ferdig for tidlig
Det som er utrolig negativt med Guild Wars er at det ikke er separate servere for tyskere, franskmen og nederlendere. Så når du spiller blir det vanskelig å skaffe grupper å gå sammen med eller å få solgt noen av ditt stasj.

Du kan flytte over til Amerikanske servere, men folk som har gjort det sier at det lagger i de store Guild kampene.
Kalakov:

Min. systemkrav:
Windows XP/2000/ME/98, Pentium III 800 MHz el. tilsv., 256 MB RAM, 2GB harddisk, ATi Radeon 8500 eller GeForce3/4MX med 32MB

Anb. systemkrav:
512 MB RAM, ATi Radeon 9000 eller GeForce 4 Ti m/64 MB RAM (eller bedre)


http://www.guildwars.com/

Veldig bra spill.
Hvor kjøpte du det Karlsen?
Jeg vil ha eska og CDen
Sjekka den svenske butikken, men de solgte hvis bare til Sverige som jeg forstod.
Sist endret av BakkiZ; 8. mai 2005 kl. 01:58.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Karlsen: Selvfølgelig lagger det, ettersom de Amerikanske serverne befinner seg i... Amerika.

Er, og har vært i noen dager, level 20. Det er kanonmorsomt spill som tilbyr ufordragelig mange timers moro, selv når man har gjennomført det man konvensjonelt ser på som "running" av et spill.
BakkiZ: Kjøpte det på Spaceworld for 450 norske kronasjer.
Sist endret av Lise13; 8. mai 2005 kl. 02:26.
Vurderer sterk og kjøpe det, dumt jeg nettopp solgte skjermkortet mitt :P. Jaja, får vell kjøpe ett nytt. nso: vet du om noen butikker i byn som har Guildwars i hyllene?
Jeg spilte WoW i omtrent en måned før jeg ble skikkelig lei. Det fenget av en eller annen grunn ikke, og selv om jeg prøvde hardt å like det, så fikk jeg det ikke til og endte opp med å selge mitt etterlengtede Collectors Edition da jeg fant ut at det ikke var noe jeg ville satse på.

Har man fortsatt en god sjanse til å like Guild Wars selv om WoW ikke var det helt store, eller er det ganske mye av det samme?
Jeg kan nevne at FFXI fenget mer enn WoW (det høres nok merkelig ut for mange), men disse er også de to eneste MMORPG's jeg har spilt. Jeg synes rett og slett at WoW ble for mye på en gang, for lett (med tanke på å skaffe items, i forhold til FFXI), og er dessuten ikke særlig glad i alver og ting som kan minne for mye om LOTR. Er det likevel håp for meg og Guild Wars? Hva tror dere?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av RoadKill
Vurderer sterk og kjøpe det, dumt jeg nettopp solgte skjermkortet mitt :P. Jaja, får vell kjøpe ett nytt. nso: vet du om noen butikker i byn som har Guildwars i hyllene?
Vis hele sitatet...
SpaceWorld skulle ha det. Det er forresten ikke noe behov for å kjøpe det der, du kan kjøpe en key online og få den i epost med en gang.


Hekate: WoW er ikke det samme som GW. GW er mer actionorientert og er mer "fast paced" enn WoW. Det er et slags Diablo 2 på speed.
Jeg har vurdert å skaffe meg dette spillet Synes det var virkelig gøy etter at jeg betatesta det
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Hadde det ikke vært for at jeg er usikker på om jeg har råd til å kjøpe det (per i dag), hadde jeg kjøpt det med tanke på alt det positive jeg har hørt om det nå
Tusen takk til alle! Månedsavgiften har mye og si, så <3
Bare sånn for å legge til litt på wow tanken, så har blizzard planlagt det siden w2 kom ut. riktignok som et point and click adventure, men likevel..
Er det mye roleplay i GW? (Slik om RP-serverene i WoW)
Har vurdert litt å begynne med GW, men det som holder meg tilbake er at det virker som et spill som handler mest om kjemping, i motsetning til WoW som virker mer sosialt (RP-servere, såklart).

Jeg har ikke spillt noen av spillene (skikkelig) om inntrykkene mine stemmer.
Jeg kjenner et X-antall folk som tidligere spilte WoW, inkludert meg selv..Jeg kjøpte Guild Wars da det ble lansert og er overveldet. Guild Wars er mye bedre enn jeg trodde det skulle bli. Mange sier at ingenting slår WoW, men flesteparten av de jeg har snakket med anbefalte GW.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I løpet av dagen har Tipex, Scha, Gilgamesj og zyrtec alle kjøpt keys online og begynt å spille dette fantastiske spillet... og ivioyner sitter og whiner i crewkanalen fordi han ikke har Visa ^_0

/dance
Kjøpte selv dette spillet den dagen det ble lansert, har og spillt en del under diverse beta`s.
Om det ligner på wow kan jeg ikke svare på da jeg ikke har spillt det noe serlig.
Men kan med hånden på hjerte si at jeg angrer ikke et sekund på de kronene som gikk til collectors edition av guild wars det er rett og slett et fantastisk spill med MANGE timers morro er nå lvl 19 av 20 eneste er at jeg syns kanskje det gikk litt fort og gå opp i level.

Edit: Har et par venner som heller ikke helt syns wow var tingen som og har falt pladask for Gw.
Sist endret av JvP; 8. mai 2005 kl. 20:45.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Har nå fyrt igang et guild, Guild Wars Norway (GWN), som i grunn alle er velkommen til å joine.

Atm er vi 4 stk der fra nFF og 2 confirmed invites. Vi satser på å bygge et Norsk guild og se hvor det fører oss etterhvert.
Jeg havner vel snart i Hall of Heroes, så da kan man handle inn Guild Hall.

Hvis dere ønsker å bli med, gi meg en whisper i GW. 'Magica Fra Tryll' kaller jeg meg der.

Vi okkuperer forresten også kanalen #guildwars.no på EFNet
Trenger man bra linje for å spille det? Noen anbefalinger ?
Nå har jeg ikke erfaringer med spillet etter at det ble lansert, men under beta-weekendene så fungerte det utmerket med 1024/256 fra Telenor.
Kanskje dette er litt oftopic, men prøver alikevell. Jeg og noen kamerater er på jakt etter guild wars, men til vår store ergelse viser det seg at det er utsolgt overalt. En av dere nevnte at det går ann å kjøpe og laste det ned over nettet. Hvor kan du gjøre det? Finner minimalt med informasjon på GW siden. Aller helst vil vi ha tak i collectors edition, men hvis vi blir desperate nok må vi nok ta til takke med nettutgaven....
Det hørtes bra ut. Er dere mange på freakforum som spiller det nå?
Jeg har mange kamerater som spiller GW, etter at de har spilt WoW. De ble rett og slett lei av all gåingen i WoW. hehe.. jeg har sett på en av kameraten min spille det, og ble ikke akkurat overveldet. Førsteinntrykket var ikke av det beste, men jeg har bare sett en brøkdel av spillet. så jeg får krysse gata og besøke kameraten min, og se om jeg kan forandre det fårlige førsteinntrykket. Men uansett om jeg kommer til å like GW, kommer jeg ikke til å slutte med WoW. hehe..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
1. Gå til https://secure.plaync.com/cgi-bin/plaync_buy.pl
2. Sign up for en gratis konto
3. Kjøp spillet og få tilsendt key over e-post
4. Last ned og innstaller spillet http://www.guildwars.com/downloads/GwSetup.zip
5. Spill

Punkt 1 til 5 vil ta ca 15 minutter
Er enig med nso. GW er fast-paced og morro, og grafikken er litt mer, vet ikke helt, "episk" enn WoW.
Men jeg spiller alikevel wow nå da jeg synes det ble litt lite valgmuligheter på GW(legg merke til at det var under beta).
Ville nok foretrukket å kjøpe cden.. Lettere å miste en key enn en cd!

Vurderer å anskaffe dette så fort idiotene bygger ut adsl her!
Noen som vet om det er mulig å slette charcteren sin, og opprette en ny? Holder på å opprette en charcter nå, og har ikke lyst å gjør feil valg viss jeg ikke kan endre dette senere. Sjekka support-sidene til GW, men fant lite.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Du klikker bare på delete i loginscreen, så blir dne sletta. Du kan ha 4 chars
Tja, tenkte jeg skulle skrive litt om mine førsteinntrykk av guildwars. Jeg har spilt spillet i ca. 3 timer, men har allerede masse på hjertet. Hvis du ikke vil lese lenger enn dette er poenget med posten at jeg er midlertidig frelst av Guildwars. Og at jeg har brukt hele arbeidsdagen min på å lese om GW og surfe på screen-shots.

Jeg har spilt World of Warcraft i 13 døgn, 15 timer og noen minutter. Har en warrior som snart levler 50. I går lasta jeg ned GW-klienten og kjøpte key online. Fra impulsen satte inn til jeg var i gang med questing i Ascalon tok det 15 minutter.

Jeg satte i gang med en warrior som jeg kryssa med monk. Man har utallige valg her, men en hardtslående selv-healer appellerte til meg.

Det første man legger merke til er grafikken. Oppsummert i ett ord: Über. Vanvittig detaljert og smooth. Kjører spillet helt maxa ut med 1280x1024 på et geforce 6600GT, og jeg er veldig imponert. Det suger deg inn på en annen måte enn WoW.

Så var det å sette i gang med litt questing. De første 5-10 questene er en avansert tutorial, som ubesværlig gir deg et raskt innblikk i hva faen du driver med. For det er uvant i begynnelsen for en WoW-nerd. Interfacet er allikevel veldig intuitivt og greit.

Kjernen i spillet skjønner jeg sålangt at er DINE ferdigheter. Ikke hvor bra gear du har og hvor mange timer du har orka med kjedelig grinding før karakteren din er uber. I GW er levelcapen på 20, og jeg er på lvl5 etter en kveld med spilling. Etterhvert har jeg lært forskjellige skills som kan kombineres på ulike vis. Man kan bare ha åtte klare om gangen, så her er taktikk et must. Har hørt at man får 150 skills etterhvert, så variasjonsmulighetene synes å være uendelige.

Selve spillopplevelsen er kjapp som faen, og actionprega. Virkelig etter min smak. Veldig diablo på speed som nso beskriver. Fire mobs som jumper deg? Spam litt attacks og healing og de dør fortere enn du kan si blizzard baklengs. Å sloss med krigeren min gir et skikkelig mektig inntrykk, jeg føler meg powerful. (Start en egen tråd hvis du vil kommentere hvor latterlig du synes det er at en piksellert algoritme kan gjøre at jeg føler meg mektig). I WoW er jeg livredd hvis jeg ser en litt overdimensjonert ulv eller feminin prest som løper mot meg. Jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg spiller online rollespill for å manifestere det mannlige egoet mitt.

Det virker så langt som om GW eliminerer alt som gjør at WoW til tider suger skikkelig.
- Reise jævlig langt på kartet? Klikk dit du skal, og du teleporteres instant. I motsetning til WoW, hvor du ofte må beregne 10 minutter i reising før du kan sette i gang med ett eneste quest.

- Grinding for å få til en konkurannsedyktig character? Nope. Her er det din evne til å kombinere skills med hjernekapasitet som gjelder virker det som. Etter 13 døgn med WoW-spilletid blir jeg fortsatt drept 10 ganger hver session av idiot-CS-horer på tolv år som bare har fem skoletimer og derfor har hatt tid til å komme seg høyt i level.

- Corpsecamping? Killstealing? Køer på bosser og viktige mobs? Nikz. I GW har du "lobbyer" hvor du tar utgangspunkt. Der finner du merchants, andre spillere du kan teame opp med osv. Når du går ut døra og ut i verdenen får du og ditt følge en egen kopi av verdenen. Akkurat som en instance i WoW. Og det beste med WoW er instances, så jeg elsker ideen om å alltid være i dem.

- Elendig brukerstøtte og bugs som gjør at den ene fridagen i uka blir et frustrerende "jeghaterblizzard-helvete"? Ikke så langt. Og tilbakemelding fra andre spillere på forum gir et positivt inntrykk.

- Og kremen på brura: Det er ingen månedlige fees. Ingen 130-lapper som sniker seg til brukerstøtte/servervedlikeholdskontoen til Blizzard hver måned. Brukerstøtte du ikke får, og servervedlikehold som utføres av dresserte aper, that is.

En time til jeg skal hjem og spille

Jeg er forresten med i GWN (Guild wars Norway), som drives av nso. Han kjøpte oss en fin kappe med en gylden ørn på i går, så alt er bare fint in the world of Guild Wars.

Edit: Characteren min heter Mexien Gamesh, hvis noen vil ha nett6.
Sist endret av Gilgamesj; 9. mai 2005 kl. 15:15.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jævla bra skrevet. Det oppsummerer veldig fint alt det jeg ikke gidder å skrive fordi jeg er en lat jævel som nå skal tilbringe resten av dagen i Tyria.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso
I løpet av dagen har Tipex, Scha, Gilgamesj og zyrtec alle kjøpt keys online og begynt å spille dette fantastiske spillet... og ivioyner sitter og whiner i crewkanalen fordi han ikke har Visa ^_0

/dance
Vis hele sitatet...
Vil bare meddele (som trådstarter) at jeg også kjøpte key online i går
Anbefaler dette spillet sterkt!
Mex (også nFF'er) kjøpte online key samtidig som meg
Mens jeg derimot venter til jeg får tak i collectors edition. Er liksom litt ekstra stas å eie noe fysiskt, akuratt som med cd plater vs itunes.
Yes, da var spillet kjøpt

Geir Bauer in game:P
Enig med du NoRemorse
Si ifra hvis du klarer å skaffe Collectors Edition. Du er vel fra Trondheim du også :?

Noen som vet om de har de CE på SpaceWorld?
Jeg vil bare legge til for de som enda vurderer å kjøpe dette geniale spillet, man kan tegne streker på "minimappet". Det er bare så utrolig gøy. Det virker kanskje ikke slik når jeg sier det her, men når du spiller er det nesten 1/3 av morroa.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av BakkiZ
Enig med du NoRemorse
Si ifra hvis du klarer å skaffe Collectors Edition. Du er vel fra Trondheim du også :?

Noen som vet om de har de CE på SpaceWorld?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte CE på SpaceWorld på Bergen Storsenter.
Vanvittig bra Gilgamesj, jeg skal prøve det ut forhåpentligvis i løpet av de kommende dagene, må bare runde av 60 på WoW.
Mitt førsteinntrykk fra betaen var at lyseffektene var "stunning", jeg følte også at grafikken fikk en slags glød, noe som førte til at man fikk et intrykk av klimaet i den helvettessona man startet i.

Jeg lurer bare på et par ting egentlig:
Hvor lang tid vil det evt. ta å runde av lvl 20 om man hardcore grinder/quester i ett kjør?
Hvordan er det med PvP i GW

(nei faen, tror jeg må få meg en key nå)

EDIT:
Hvor kjøper man det online, bare serial?
Sist endret av zpn*; 10. mai 2005 kl. 16:19.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Lvl 20? Hardcore gaming? Hm.. 2-3 dager med minimalt med søvn.
Sitat av nso
Nei. De sluttet i Blizzard for 5 år siden.

Det er to helt forskjellige spill og de kan egentlig ikke sammenliknes, men GW er desidert best og har blandt annet mye bedre grafikk
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte, de måtte være gamle rollespill programmerere. Synes at spillet har en anelse Diablo stil over seg..
BaKKiz, skal gi deg beskjed vetdu , men bor ikke i bergen. Hvis ikke Bergen ligger rett rundt Kristiansand tough? Husk å gi meg beskjed hvis du finner du også da?