Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6617
Fant http://www.nasjonaleprover.esmartdesign.com/ denne. Det er iallefall for 10. klasse. Er det noen som vet hvor lovlig dette er?
hva du mener? om du kan bli anmeldt ?
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Hmm. Litt dårlig forklart, først hvor lovlig på nFF? Jeg har vel lov å poste denne linken. Og hva kan skje om f.eks. jeg publiserer prøven på mi hjemmeside?
dette er vel bare en brøkdel av prøven?

jeg tor nok det er de som scannet og lastet opp som gjør noe ulovlig
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sitat av Gryxor
Hmm. Litt dårlig forklart, først hvor lovlig på nFF? Jeg har vel lov å poste denne linken. Og hva kan skje om f.eks. jeg publiserer prøven på mi hjemmeside?
Vis hele sitatet...
Om du publiserer copyrighted materiale, så er det det samme om du poster en MP3 eller en prøve - du får bråk.

legg en linke istedet, tror jeg.
Haha, side 1 må være den vanskeligste. ;p
Men takk for dette, skal jo ta den i morgen!
Slottsnarr
Allure's Avatar
prøven er nok ikke mye lengre altså, skal tross alt vare i totalt 90 minutter bare!
Hvor faen er side 5??
Man får jo ikke brukt passer, linjal eller gradskive på de sidene som ligger ute på internett!
Vet ingenting
hehe, skulle også ta prøven i morgen. Men så slipper jeg *woho*
Dette er jo lattisx5.

Hvem er det som legger ut disse egentlig? Lærere?
Sitat av Robin

Hvem er det som legger ut disse egentlig? Lærere?
Vis hele sitatet...
Heh, i så fall er de ufattelig dumme.
marjuice: Kanskje det er lærerer som ikkje liker systemet, og øydlegg på den måten ?
usertitle import
bleh's Avatar
tja marjuice, kan være en slags protest da. lærerne på skolen rett borti høgget her hater prøvene.

edit: litt for sen.
Hm, da er det vel bare best for oss.
Det finnes vel noen lærere som ikke kun tenker på sitt eget rykte.. (:
Ja noen som vet hvor side 5 har tatt vegen?
∮ F dr = 0
De sa på nyhetene at prøvene ikke kommer til å bli avlyst, dette er perkfekt for meg, for vi skal ha denne isteden for avsluttende tentamen i matte. Så dette redder faktisk karrakteren min

Edit: Det er ingen 5. side, for hvis du ser på oppgavene så hoppes det ikke over noen.
Sist endret av Adrian; 14. mars 2005 kl. 22:34.
Må være flere sider av del 2 som ikke ligger ute her. Oppgavene skal liksom ta 90 minutter, men de oppgavene som ligger ute på side 6 og side 7 tar jo maks 15 minutter.
De nasjonale prøvene er det vistnok fullt lovlig å legge ut på nett. Det er ikke opphavsrettslig beskyttet på vanlig vis. En eller annen sær lisens tror jeg...
Står jo side 6 og 7, del2 på begge. Derfor mangler jo del 1 ?
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Det mangler garantert noe. Iallefall side 5 og helt sikkert mer.
De legger sikkert ut flere sider av testen senere utpå kvelden da
Så det blir ingen anmelding av de som har lagt den ut ?
Noen som vet hvor man kan finne de nasjonale prøvene i matte som skal brukes på GK elever da?
Det er vel bare for 10'ende klasse right?

Mente matematikk for GK, IKKE engelsk..
Sist endret av polini; 14. mars 2005 kl. 22:42.
Trur ikkje dei er lagt ut enda. Dersom dei ikkje kjem ut på nett, så boikotter eg. For uansett vert prøven misslukka.

Edit: merk: enda
Faen, nå er dem der ikke lenger..Noe som vet om en annen adresse?

Viktig lissom!
Latterlig enkel prøve det lille jeg så ihvertfall! (Kan jo ha noe med at det er en stund siden jeg holdt på med dette )

Fant bare to av sidene i cache:
home.no.net/analkos/images/
One of the good guys
2rs1's Avatar
kan ikke huske at 10. klasse matta var så enkel?
Sitat av polini
Faen, nå er dem der ikke lenger..Noe som vet om en annen adresse?

Viktig lissom!
Vis hele sitatet...
http://nasjonaleprover.svusj.net/
http://nasjonaleprover.jubalon.net/
Sist endret av Carl Ottho; 15. mars 2005 kl. 00:13.
Hva blir dette?
X³ * X²

Takk for svar

Edit: Finnes det noe sted der hvor svarene ligger?
X(lite femtall) ?
I belive so Loeve.
Sitat av mongob0ffel
Vis hele sitatet...
Du har feil på bildene. Lag image fra en av de andre sidene

Sitat av Fredrik
Hva blir dette?
X³ * X²

Takk for svar

Edit: Finnes det noe sted der hvor svarene ligger?
Vis hele sitatet...
X^3 * X^2 = X^(3+2) = X^5

stemmer vel det?
Sist endret av Carl Ottho; 15. mars 2005 kl. 00:33.
Takk

Enda ett :
Tre venninner, Lise, Kari og Ingrid, skal på kino. De skal sitte ved siden av hverandre. Hvor mange måter kan de plassere seg på?
Helst den matematiske løsningen
Kall Lise, Kari og Ingrid for ABC.
Og vær systematisk..
abc
acb
bac
bca
cab
cba

Ikke verre enn som så, svaret blir vel da 6.

edit:
Var kanskje litt unødvendig komplisert, 1*2*3 er litt lettere ja.

edit2:
Sliter litt med den ene.. f(opphøyd i 2.)+2*f(opphøyd i 2.)..
Er svaret 2*f (opphøyd i 4.) ?
Hvis så, hvordan kommer man fram til det?
Håper på raske svar, da prøven er i morgen..
Sist endret av Roolfe; 15. mars 2005 kl. 00:44.
er så glad jeg er ferdig med matte
Huff, jeg dret meg ut. Takk dadyd fysj og fy. *skamme seg*
Sist endret av Trond; 15. mars 2005 kl. 00:55. Grunn: flau feil
Neocon:
Dette er vel feil?
t(2) * 2t(2) = 2t(4)

Er ikke svaret: 3t(4)?

( 1(2) = en i andre )
Sitat av Trond
Roolfe: Om du ikke ser svaret med en gang er det veldig greit å faktorisere tallene.

f^2+2*f^2 = f*f*f*f+2 = 2+f^4
Vis hele sitatet...
Nei.

Svaret skal være 3f^2.
haha, teit feil 2k. Takk dadyd, jeg lurer på hvor jeg fikk femmern min i matte fra. Men uansett, det er flere åpenlyse feil i "fasiten" til neocom. Inkludert samme feil som jeg gjorde, hehe
Tre venninner, Lise, Kari og Ingrid, skal på kino. De skal sitte ved siden av hverandre. Hvor mange måter kan de plassere seg på?
Helst den matematiske løsningen
Vis hele sitatet...
Eller, om du skal imponere læraren din: 3! . Det er det same som 3x2x1.
Vi har fått klar beskjed om at det absolutt ikke har noe å si at vi boikotter prøvene fra Lærerne våre.. tenkte bare å si ifra til de som bryr seg om prøvene, jeg skal sove på prøven

(tviler litt på det, men gidder ikke jobbe alvorlig iallefall)
Synd at ikke side 5 har kommet opp da.. får vel gå og legge meg.. Skal ta prøven i morgen=P Får se åssen det går nå da=D
Det er vel sikkert mange som sitter å tar den prøva nå kan jeg tenke meg og en stor del utover dagen.
Personlig er jeg imot prøven og støtter gjerne de som har lagt ut prøva. Og jeg håper noen kommer til å legge ut nasjonale prøver for GK VGS. Er vel engelsk tror jeg. kanskje jeg scorer litt høyt da, men hvis den ikke kommer ut så tror jeg heller at jeg boikotter prøva!

Sitat fra Nettavisen
Rundt 60.000 tiendeklassinger skal i dag ha den nasjonale prøven i matte.
Vis hele sitatet...
Er det ikke flere tiendeklassinger her i Norge da? jaja, og 10.000 av de har vel sett prøven. Er vel et hint til Clemet at siden så mange har sett prøve er det ingen vits i å holde den lenger! Dessuten synes jeg det holder med heldagsprøver og andre småprøver ut mot sommeren.

Req: Nasjonale prøver i (engelsk?) for GK VGS
Fysjom for en kjedelig prøve. og det var 28 oppgaver ikke 10. Mangla nesten halveprøven. Personlig er jeg et 0 i matte så jeg ble fort ferdig med mange feil svar.
Sitat av Effect
Fysjom for en kjedelig prøve. og det var 28 oppgaver ikke 10. Mangla nesten halveprøven. Personlig er jeg et 0 i matte så jeg ble fort ferdig med mange feil svar.
Vis hele sitatet...
Må henge meg på der jeg og gitt
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Effect
Fysjom for en kjedelig prøve. og det var 28 oppgaver ikke 10. Mangla nesten halveprøven. Personlig er jeg et 0 i matte så jeg ble fort ferdig med mange feil svar.
Vis hele sitatet...
Med fare for å virke frekk synes jeg at du fikk som fortjent.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
tv2 nettavisen linker til nFF:

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article360664.ece
Sitat av Gusto
Med fare for å virke frekk synes jeg at du fikk som fortjent.
Vis hele sitatet...


Hehe ikke no fare. Er helt enig med deg At jeg ikke er no flink på skolen tar jeg til meg men klarer ikke å ordne det. Hence the signature