Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 489
Har en del animerte gif-filer (bildesekvenser), som jeg gjerne skulle ha printet ut. Alle filene består av tre-fire-fem bilder.
Jeg ønsker å skrive ut et ark med alle disse bildene på, på en noenlunde slik måte:

Kode

[Fil #1, bilde #1]   [Fil #1, bilde #2]   [Fil #1, bilde #3]

[Fil #2, bilde #1]   [Fil #2, bilde #2]   [Fil #2, bilde #3]

[Fil #3, bilde #1]   [Fil #3, bilde #2]   [Fil #3, bilde #3]

etc...
(Hver klamme representerer et bilde i gif-filen min).
Noen tips? Programmer som kan assistere meg i dette?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dersom du har f.eks. ImageReady fra Adobe kan du åpne .gif-en og se frame for frame. Finnes sikkert flere programmer som kan gjøre dette. Prøv å søke etter f.eks. "gif editor" i sourceforge, download.com, tucows eller freshmeat sine databaser.
Ikke så veldig keen på å eksportere bilde for bilde. Er snakk om en del bilder her. Lurte mer på om det finnes programmer som kan automatisere dette for meg.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Med ImageReady kan du ordne dette enkelt ved å åpne .gif-en og velge eksport animation as frames. Dette krever dog at du har Adobe Photoshop evt. hele CreativeSuite-pakken. De fleste som har denne hadde vel egentlig allerede visst hvordan det gjøres. Innenfor freeware kommer jeg ikke på noe enklere.