Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 838
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg tenkte det kunne være nyttig å ha oversikten over når jeg sist kjørte emerge sync og det siste jeg emerge eller unmerged. Det hele ente opp i at jeg brukte genlop til og innhente infoen og torsmo til og presangtere det.

om du er intressert i det samme så må du emerge genlop og torsmo og bruke dette "scriptet" i .torsmorc

Kode

background yes
font 9x15
use_xft no
xftalpha 0.8
update_interval 5.0
draw_shades yes
draw_outline yes
draw_borders yes
stippled_borders no
border_margin 10
border_width 1
default_color white
default_shade_color black
default_outline_color black
alignment bottom_right
gap_x 12
gap_y 12
no_buffers yes
uppercase no

TEXT
Last sync:
${color green}${execi 90 cat /var/cache/edb/dep/timestamp.chk}$color
Last emerged:
${color green}${execi 90  genlop -ln|tail -n 3}$color
Last unmerged:
${color red}${execi 90 genlop -un \.\*|grep \<\<\<|tail -n 3}
det er linjene under TEXT dere trenger å bry dere med om dere bruker torsmo fra før, eller vil bruke flere av torsmo sine muligheter.

Nota bene! brukeren du kjører må enten tilhøre gruppen portage eller du må kjøre genlop med sudo.

Edit: la til et skjermskudd
Sist endret av sptz; 24. februar 2005 kl. 03:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ah, da har jeg fått sjekket ut dette også. Ganske kjekt, takk.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sweet desktop da mann! Helvete heller, du får mine KDE desktops til å se rimelig u-themed og jævlige, *grøss*.
Hva bruker du for å vise frem den statistikken?
Det er fluxbox du bruker?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Som nevnt i posten hans bruker han torsmo. Ja, fluxbox. <3
Må teste dette
Ministry of Love
sptz's Avatar
Trådstarter
duap vel igrunnen så bruker jeg genlop til og få frem statestikken, og torsmo til og presangtere den, som jeg igrunnen skrev helt i starten av den første posten. Kikket på skjermskuddet igjen og synes igrunnen det så litt teit ut at det siste installerte kom på bunnen... fikser det til helga ;D (påskeferie JaHuu)

Er bare og endre rekkefølgen grep presser ut dataene på om jeg ikke ser helt feil.
Sist endret av sptz; 13. mars 2005 kl. 18:46.