Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 8504
Sitter på et LAN nå, skal holde på en stund, og er bare 1 her som har WoW lovlig osv..
Alle andre er så klart også keen på å spille dette, og han snakka på noe med cracka LAN-server, slik at alle kan få spilt det (LAN-game). Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, hva som må gjøres osv?

På forhånd takk for svar!
Huh? går det ann å spille WOW lan.. Isåfall er jeg også interessert i å vite mer..!
Det finnes jo programmer for slikt, mulig du finner noe på Blizzhackers.
Men problemet er at i wow så ligger alt av quester, monster, items osv serverside. Eneste som er clientside er områdene og spilleren. Så om dere setter opp en egen server så vil det være en helt tom verden.

Er fullt mulig å lage sine egne quest og det skal gå å spawne monster også, men dette vet jeg ikke hvordan det gjørest. Google litt på det, så finner du sikkert mer.
jeg fant hvertfall en ftp der man kunne laste ned WoW med lantools og crackfix. Men det er jo noen enorme servere som det spilles online på, så er litt usikker på om det funker. Er alikevell verdt å prøve.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
aha, okai.. det visste jeg ikke, PretendeR. Lærte noe nytt i dag også. Skal se litt på blizzhackers.
noen som veit om en bra side med cracka servere? og åssen får jeg cracka WoW, så jeg slipper å skrive inn valid key osv? bare skrive inn offline key osv der det vanligvis skrives inn key, eller må jeg laste ned en egen ferdig cracka install versjon?
For at dette skal gå, trenger alle USA-versjonen av WoW.

Når dere har skaffa dere denne bruker dere programmene dere finner i forumene på www.blizzhackers.com .

Edit: blizzhackers.com , ikke blizzhackers.org som jeg skrev istad.
Sist endret av dadyd; 19. februar 2005 kl. 19:55.
som nevnt før i tidligere post, får jeg med ett par lantools og crack. kan greit uppe dem på hnn-konto når de er ferdig downloadet. Men når dette blir er jeg usikker på, men hvertfall i de seneste nattetimer.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
hadde vært kreeem om du kunne slengt på hnn når det er ferdig downa
Keep me updated Ca estimated time?
mistforstå meg rett, jeg laster bare opp patch og crack, jeg har ikke linje til å laste opp hele spillet på hnn-konto, selv om det ikke går ann å laste opp så mye en gang.
jeg er meget trøtt, fikk bare 4 timers søvn sist natt må nok skuffe dere å si dere må vente HELT til imorgen.
Sitat av esr
jeg fant hvertfall en ftp der man kunne laste ned WoW med lantools og crackfix. Men det er jo noen enorme servere som det spilles online på, så er litt usikker på om det funker. Er alikevell verdt å prøve.
Vis hele sitatet...
Hva gjør den Crackfixen ? Er det slik at jeg ikke trenger account for å spille?

Selv har jeg det crackfix greiene og lantools aktige saker, kan sikkert laste opp på nett om noen vil ha, fikk det ikke helt til å funke helt though.
Sitat av raz0r
Hva gjør den Crackfixen ?
Vis hele sitatet...
det vet jeg ikke,som du ikke har forstått har jeg ikke lastet ned spillet enda men driver på. skal tidlig opp imorgen, kan sikkert ordne noe da. så det er bare å døgne gutter.
Hmm, ok, jeg har lånt orginalen av bruttern å installert det, nå gjelder det bare å finne en måte å spille det uten å måtte bruke cd-keyen hans!
Det funker og spille online! og LAN!
Har du prøvd dette å vet at det funker 100% ?
Jeg har den cracken, men når jeg extracter så er det 99 errors i filene :/
Noen som har en helt feilfri? Den som står i dokumentet får jeg ikke til å fungere.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
esr: fått slengt opp på hnn enda?
jeg har den extracta men ikke cd 1
har fått lasta ned cd 2-3-4 men ikke 1.
Cracken lasta jeg ned fra eMULE
Noen som har spillet som kan laste opp?
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Aha, jaok.. Estimated time, Luric?
cracken var ferdig fort for den er bare på 10mb men cd 1 lasta jeg ned via bit torrent. 10 timer ca på den 704/128 kbps linje da. Men folk jeg har snakka med har fått det til.
private servere ligger på http://wowstatus.sub.cc/# og hvordan ligger i et vedlegg i en post litt over her! Jeg skal sjekke i morra (mandag) om det funker. la oss bare håpe!
Sist endret av Luric; 21. februar 2005 kl. 01:27.
Jeg har misforstått jeg. trudde kluet var om cracka servere online jeg. Sorry! LAN servere er ingen realitet! Hvilken data kan kjøre alle NPC'er også vidre. Men du kan sette opp en LAN server med noe som heter "sandbox". En blank verden som du må sette inn ting selv.

Hvorfor WoW ikke vil funke på LAN

Men online er en mulighet!
jeg satt en hel kveld å prøvde å det til å funke, kanskje jeg er litt halvdum siden jeg ikke fikk det til, men jeg ble såpass hekta når jeg så introfilmen at jeg rett å slett kjøpte spillet.
for første gang på flere år har jeg faktisk kjøpt ett spill.
Sitat av esr
jeg satt en hel kveld å prøvde å det til å funke, kanskje jeg er litt halvdum siden jeg ikke fikk det til, men jeg ble såpass hekta når jeg så introfilmen at jeg rett å slett kjøpte spillet.
for første gang på flere år har jeg faktisk kjøpt ett spill.
Vis hele sitatet...
Slik skal det gjøres, når har du forresten utgitt deg i en verden som kan sammenlignes en junkie's liv.
Jeg mener, jeg har ikke gjort annet enn å spille WoW, jeg tror faktisk jeg begynner å ligne på en alv, og når jeg skulle på lan i går så planla jeg ikke pakkinga etter størrelse eller tyngde, men hvor mange slots jeg hadde i ryggsekken.

Vær så snill, ta dette spillet fra meg!

(beklager for min slurvete skriving atm, jeg har fått timer søvn ettersom shadowmelden ikke funka og jeg var redd for at de andre skulle se at jeg sugla på Tangaalfs sofa mens jeg sov.)
Sist endret av zpn*; 21. februar 2005 kl. 11:24.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Først og fremst, beklager for å drive tråd oppstandelse.

Jeg ville bare gi beskjed om at jeg har funnet en wow server, som faktisk fungerer. Jeg har suttet å lekt meg litt alene her som gm på den, smadret bl.a ragnaros/onyxia helt alene..

Men, det er jo selvfølgelig ikke noe gøy å spille helt alene i en så stor verden. Så det er fullt mulig å kjøre opp serveren på lan, bare få folk som har WoW installert til å redigere "realmlist.wtf", set realm <din ip>. Så enkelt er det

Serveren jeg fant kjører opp en webgui for registrering av konto på ip-adressen din og port 8080.

Du kan til og med kjøre privat wow server over internett.. men ikke kom til meg og klag om du blir oppdaget o.s.v..

PM Meg for detaljer om hvor man kan finne denne lokale servern
Sist endret av catolh; 1. september 2005 kl. 03:16.
Sitat av Kalakov
Hvorfor stresser dere så med å få spilt det på LAN? Å springe 3-4 folk rundt i en tom verden må da være ekstremt kjedelig?

Irriterende at folk er så gnien at de ikke kan kjøpe seg WoW. 90kr i måneden er jo knapt noe
Vis hele sitatet...
Det er noen folk her i verden som enda ikke har fått adsl..!
http://catolh.biz/wow/skudd2.jpg

Morsomt dette her , men som dere ser på paladin auras så er det litt bugga.. :S
Kan man gjøre quest osv?
Vel, de fleste quester kan gjøres ja.

*edit*
Hadde jeg hatt litt mer enn 512kbit ut så skulle jeg heller ha satt opp en server her hos meg. da hadde dere bare trengt å endre realmlist.wtf fila deres. Jeg kunne jo ha prøvd da.. bare for å se om det går, liksom..

*edit2*
Setter opp greia på en annen maskin..


*edit3*
Må bare få si at dette er perfekt for LAN'er etc, der man kjeder seg. Serveren er ganske så lett å redigere, man kan redigere loottables, hp på mobs, med mer.. alt mulig Foressten utrolig gøy å være gm også..
Sist endret av catolh; 1. september 2005 kl. 11:28.
Der var det satt opp.

*edit*

Tror jeg glemmer hele prosjektet, det er alt for lite med 512kbit ut linje, så jeg venter til jeg får en egen dedikert server bak 10mbit sdsl senere.
Sist endret av catolh; 1. september 2005 kl. 13:38.
Men når jeg satt og spillte ulovlig WoW fikk jeg hele tida bugs som ødla hele spillet for meg. Er det ennå sånn på Private servers?
Sitat av ch0izz
Først og fremst, beklager for å drive tråd oppstandelse.

Jeg ville bare gi beskjed om at jeg har funnet en wow server, som faktisk fungerer. Jeg har suttet å lekt meg litt alene her som gm på den, smadret bl.a ragnaros/onyxia helt alene..

Men, det er jo selvfølgelig ikke noe gøy å spille helt alene i en så stor verden. Så det er fullt mulig å kjøre opp serveren på lan, bare få folk som har WoW installert til å redigere "realmlist.wtf", set realm <din ip>. Så enkelt er det

Serveren jeg fant kjører opp en webgui for registrering av konto på ip-adressen din og port 8080.

Du kan til og med kjøre privat wow server over internett.. men ikke kom til meg og klag om du blir oppdaget o.s.v..

PM Meg for detaljer om hvor man kan finne denne lokale servern
Vis hele sitatet...
Givez url? evt. filer for å sette opp?
heisann

min første post her på forumet gitt

Meiner jeg ska ha funnet noe LAN server opplegg til WoW på piratebay (www.thepiratebay.org)

søk på "World of warcraft" eller noe, så tror jeg det skal dukke opp no ^^
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Intet problem med WoW på lan. Les min andre post
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Send meg en PM og jeg kan ordne deg enn account så du kan spille på min privat server...Det er ikke heelt lovlig, men vet at blizzard ikke kan gjøre så mye med det.. Har ikke hørt noe på den tiden jeg har holdt på med denne serveren min.
Må jo si at det er veldig moro å solo BlackWing Lair og Molten Core osv...

Sitat av HanZl
Kan man gjøre quest osv?
Vis hele sitatet...
ja spillet er akkurat det samme, bare ikke så mange folk, og ofte litt lag...
Hvis man spiller WoW på Blizzard sine servere samtidlig, blir det jo seff ikke det samme, men uansett...
Jeg spiller på http://www.mmorpg4free.com/site/
Det er en privat server, funker veldig bra. Den trenger flere spillere da!
Det er bare å melde seg inn på forumet, så bruker du samme brukernavn og passord der som i WoW.
Du må skifte realmlist.wtf til set realmlist wowserver.mmorpg4free.com
Jeg har en fullt virkende WOW Server Jeg :P

Download: http://afgwarriorz.ath.cx/

Du må ha Patch 1.11 Hack.. Du kan nedgradere hvis du har høyere :P

Det funker rått som GM ^^,
Sist endret av Z3n0z; 21. oktober 2006 kl. 00:01.
Joda, det er fullt mulig å spille wow med alle NPC's i spillet igjennom en middels god pc Gjør det selv på min egen pc i ny og ne da jeg vil teste gear som er vanskelig å få i det virkelige WoW
Det som er digg er å lage eget gear Jeg har 210000000 liv xD Og tar noen par mill i liv også :P
Jeg har en blizzlike server med hjemmelaga repack.

Stealth og waterform funker, det pleier det ikke å gjøre.

www.shyroth.moo.no

Veldig få playere siden jeg åpna den igår. Hadde en funserver i ca. et år, men ble lei.


Edit:
Til wargriff:
Det er helt lovlig å ha privat server så lenge man ikke mottar donasjoner ol.
Sist endret av curx; 21. oktober 2006 kl. 00:19.
Ifølge EULAen er det ikke lov til å emulere servere (det er ikke lov til å spille på serverne heller). Uansett om du tar penger for det eller ikke.

Men hvem bryr seg om EULAen? =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av lefsaker
Edit:
Til wargriff:
Det er helt lovlig å ha privat server så lenge man ikke mottar donasjoner ol.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke, en jeg har kjent på internett fikk et brev fra Blizzard om at han måte slå av serveren sin, hvis han ikke ville bli politi anmeldt...

Til alle som vil spille på en privat/funserver, gå inn på www.wowstatus.net . Det er den beste siden som har linker til mange hundre forskjellige servere! Man kan også reklamere for sin egen server der!
Men som alltid, de ekte serverne er så mye bedre at det er verdt den 100-lappen i måneden for å få tilgang
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av wargriff
Det stemmer ikke, en jeg har kjent på internett fikk et brev fra Blizzard om at han måte slå av serveren sin, hvis han ikke ville bli politi anmeldt...
Vis hele sitatet...
Ein ting er kva som er lovleg, noko heilt anna er at dei vil true med å anmelde deg for det. For sjølv om du gjer noko som er lovleg, vil ei rettsak vere mykje bry og koste pengar. I USA er det slik at uansett kor lov du har, så kan kven som helst saksøke deg for så mykje dei vil, og enten må du forsvare deg, inngå forlik, eller tape. Da har blizzard i alle tilfelle oppnådd det dei vil, uanett om det du gjorde var lovleg eller ikkje...
www.mmowned.com der finner du guider til hvordan sette opp egen server for singelplayer/lan/internet også hvordan du kan teste TBC uten beta key =)
Jeg surfa hardt og lenge etter dette, fann en readme fil som viser steg fra steg hva du trenger å gjøre.. Du må ha MySQL kunnskap, delen som stoppa meg :/

Her har du vertflal innholdet i readme filen, lykke til
-----------------------------------------------------------------
1. What you need:
- Patch to 1.12.1 >
http://browse.files.filefront.com/Wo...owsefiles.html

- MaNGOS server >
http://www.sendspace.com/file/1u3cap - part1 60MB
http://www.filefactory.com/file/a172e7/ - mirror 60MB
http://www.sendspace.com/file/hh5pe8 - part2 260MB
http://www.filefactory.com/file/05b0e1/ - mirror 260MB

- MySQL 5 >
http://dev.mysql.com/get/Downloads/M...ysql.blic.net/

- SQLyog Free >
http://www.webyog.com/downloads/betas/SQLyog52.exe


2. Installation
- install MYSQL5 for user ROOT with password MANGOS then install SQLyog
- open SQLyog, first connect (do not enter databases in conection dialog!!!) and then create two databases: MANGOS and REALMD
- run MaNGOS installer part1 and extract to C:/MANGOS/ (default), then run part2 and extract to C:/MANGOS/MAPS/
- open SQLyog and right click on REALMD, then select IMPORT BATCH FILE and select REALMD.SQL from C:/MANGOS/SQL/ and import it (just click OK)
- right click on MANGOS database in SQLyog, then select IMPORT BATCH FILE and select SDB.SQL from C:/MANGOS/SQL/ and import it (just click OK)
- open SQLyog and click on + next to REALMD, then right click REALMLIST and select VIEW DATA, then edit NAME and ADDRESS columns.
Name = name of your server
ADDRESS = IP or DNS address like 192.168.0.100 or private-test.dyndns.org

3. Config files
- configure MANGOS.CONF & REALMD.CONF for your needs, but they are already configured for default

4. Accounts
- You can create account with this command in mangosd.exe window:
create USERNAME PASSWORD

5. Starting server
- click MaNGOS on your Desktop!

6. Donate
If you want to support developers donate >
http://sourceforge.net/project/proje...roup_id=177921

7. Update
- download >
http://www.sendspace.com/file/wxoeja - update to 2519 (12MB)
http://www.filefactory.com/file/db65d9/ - mirror (12MB)
- run the update
- backup your database!!!
- open SQLyog and import from C:/MANGOS/SQL/ SDB_update.sql
- that's it :P


Enjoy!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg har selv eksprimentert en god del med dette, for ikke så lenge siden fant jeg noe på www.thepiratebay.org jeg lastet ned dette, og prøvde meg fram, til slutt ente dt opp med at jeg hadde en egen privat server som folk faktisk kunne logge på ifra hele verden, NPC'er var på plass og alt... siden for dette er "http://thepiratebay.org/tor/3629183/MaNGOS_WoW_Server_2.0.8_-_DJ_eXeCute" uten " tegnene. det første du gjør etter at du har innatalert er og patche til wow 2.0.10... du må oxo ha TBC seff så åpner du programmet, trykker Start Apache & SQL så trykker du register account, så bare lager du acc og greier.... så trykker du server administration så trykker du på account admin... gjør den accen du akkurat lagde til admin in-game, trykk back> server name and IP... så skriver du inn 123 i name og 127.0.0.1 i ip
så går du inn i wow directory og finner Realmlist.wtf, åpner med notisblokk, deret skifter du eo.logon.worldofwarcraft.com med 127.0.0.1, trykk start server, og logg in!
Kjenner en kompis som har cracka Word of Warcraft. Der setter han ting inn selv og mikser på forskjellige ting. Men cracka WoW blir aldri det samme som "the real deal"
å joda , jeg har cracka Wow, og vis jeg starter en character fra lv 1 å lvler den oppover så er det ingen bugs
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av Milkshake
å joda , jeg har cracka Wow, og vis jeg starter en character fra lv 1 å lvler den oppover så er det ingen bugs
Vis hele sitatet...
Den må du nok lenger ut på landet med. Databasene er ikke på langt nær ferdig oppdaterte, det samme gjelder NPC-scripting og quest-handling. Store deler av original dialog mangler. Outland mangler 90% av sitt innhold, og spells samt skills kan fortsatt forårsake serverkræsj.

Dette er bare en liten bit av utfordringene til disse WoW-emulatorene har for tiden. Det er en generell treghet på 2-3 måneder når det gjelder oppdateringer også som gjør at de aldri vil klare å komme ajur med Blizzard.

Edit: Skrivefeil
Sist endret av John B; 21. mars 2007 kl. 19:54.
Sitat av lefsaker
Jeg har en blizzlike server med hjemmelaga repack.

Stealth og waterform funker, det pleier det ikke å gjøre.

www.shyroth.moo.no

Veldig få playere siden jeg åpna den igår. Hadde en funserver i ca. et år, men ble lei.


Edit:
Til wargriff:
Det er helt lovlig å ha privat server så lenge man ikke mottar donasjoner ol.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter forferdelig med å komme inn. Det står bare "Success" i år og dag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
omtrent alle dataer kan kjøre en wow private server, den er ikke hardkjørt, men jeg vill ikke anbefale
og gjøre dette, du kan få erstaningskrav fra blizzard på flere hundre tusen.
Sitat av Neno91
du kan få erstaningskrav fra blizzard på flere hundre tusen.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Du har ikke gjort noe som helst med eksisterende filer fra Blizzard. Du lager bare en server som brukere med en klient kan logge på

Blizz har prøvd å saksøke, men failed ^^