Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 642
Har tenkt å kjøpe meg en ekstern harddisk. Etter å ha sett litt på prisene så jeg at det er 500,- i forskjell på en ekstern og intern harddisk. Jeg fant da ut at det blir samme pris hvis jeg kjøper et eksternt kabinett til harddisken, og heller putter den oppi der. Jeg lurer da på om de harddiskene som er eksterne er ekstra beskyttet enn vanlige harddisker i et eksternt kabinett. Blir det noen forskjell på hvor forsiktig man bør være med den?
Tviler veldig på at det er noen forskjell. Derimot kan du bytte disk i alle eksterne kabinett, jeg ville ikke tatt for gitt at alle "ferdige" eksterne disker støtter det.
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Det er akkurat derfor jeg vil kjøpe et kabinett. Har ikke hørt om at de kan skifte hd.
Ytelsen er ofte forskjellig fra kabinetter som du setter sammen selv og som produsentene setter sammen. Dessuten gir de kabinettene du selv kjøper sjelden mulighet for FireWire 800, men det er kanskje ikke så viktig.
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Sitat av ecks
Ytelsen er ofte forskjellig fra kabinetter som du setter sammen selv og som produsentene setter sammen. Dessuten gir de kabinettene du selv kjøper sjelden mulighet for FireWire 800, men det er kanskje ikke så viktig.
Vis hele sitatet...
Ja, men hvilket av alternativene har best ytelse da?
http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46962 <-- Denne er å anbefale... rask, lite feil!
Nimrad's Avatar
Trådstarter
Jeg tenkte å kjøpe en Thermaltake SilverRiver. Se her eller her
Sitat av Bustus
http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46962 <-- Denne er å anbefale... rask, lite feil!
Vis hele sitatet...

pøøøhhh......har denne selv, og er sikkert rask nok, og har ikke hatt noe feil med min,
men alle vibrasjoner fra disken overføres rett i underlaget, og bråker disken du bruker, så bråker denne og, er null isolasjon i den, dessuten virker pluggen som man kobler strømmen til med noe ustabil, denne trur jeg lett går til helv...

Kjøp en ferdig disk, maxtor eller no, de er mye mindre lyd fra og har solgt hundrevis av disse i butikken, null feil med dem
IcyBox har vi (som jeg har skrevet på forumet før, det er bare å søke!) på universitetet mitt. Den har ikke vifte og blir fort varm, den støyer også en del, tiltross for at den ikke har vifte, dette fordi den ikke er isolert ordentlig. Har et eksternt kabinett med vifte, blir aldri varm og virker (og er) mer enn solid. Betalte 500 på komplett. (Gidder ikke dra opp link for du kan bare søke på forumet så finner du den!)