Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1754
Skal (forhåpentligvis) studere på ntnu til høsten og trenger dermed hybel.
Jeg trenger tilbakemeldinger og tips til _hvor_ jeg bør søke hybel.
Hvor er det best/billigst?
Har lave krav, men trenger en rask internettlinje
Har sjekket litt rundt omkring og såvidt jeg kan se virker det smart å skaffe seg en hybel i en av studentbyene(sit.no) (steinan?) og dermed få nett via ntnu.
Er rimelig fersk på dette området og innser at jeg nok sannsynligvis ikke vil få drømmehybelen i første omgang, men hadde vært greit å få en rimelig grei en
Berg studentby. Shitty hybler, rask linje og nærme skolen.
Jeg bor på sit hybel på Steinan (i blokk ikke, de i firemannsbolig med hems). Jeg kan jo ramse opp noen gode og noen dårlige sider ved å bo her.
De gode:
-det er relativt nytt (og derfor i bedre stand en feks. moholt)
-hyblene er 2 kvadratmeter større en de på moholt
-det er ganske billig, jeg betaler rund 2700 per måned for bolig, strøm, klesvask, internett/tv
-der er veldig rolig her
-det er 100Mbit nettlinje her (på ntnu sitt nettverk, så du trenger ikke vpn for å mappe skoleområdene)
De dårlige:
-det er ikke særlig sentralt (tar vel litt over en time å gå til sentrum), gjetter på litt over en halvtime til campus
-bussene går ikke ofte nok
-det er en nett-trafikkbregrensning på 10GB per døgn

Ellers vil jeg anbefale deg å prøve å få en hybel igjennom sit, det ligger som regel lavere i pris enn andre. Hvis du er i militæert (eller lignende) og har reservert studieplass fra og med sommeren kan du komme i boliggkø allerede nå.
Sist endret av pseudo; 8. februar 2005 kl. 20:12.
Jeg bor for tiden på SiT studentby på moholt. Tror ikke du finner noe særlig billigere (kommer på rundt 2500-2800 i måneden, avhengig av hvor mye du ringer med fasttelefonen og vasker), 15 min trasking til skolen (til Gløshaugen- blir kanskje 5-10 min mer hvis du skal til Dragvoll), 10MBit ned og opp på nettet, mulighet for kabel-tv (koster en hundrelapp i måneden eller derom). Hybelen er til gjengjeld litt trist innvendig, gulvet består av matter som minner om en gym-garderobe, og murveggen gir en slags bunker-feel (men gjør det til gjengjeld lydtett så du kan ha på greit volum uten å tenke for mye på de andre på kvelden). Det går dessuten greit å røyke inne, brannvarsleren slår ikke ut på vanlig sigg/joint/bong-røyk.
Anbefaler uansett å satse på en SiT hybel heller enn en privat.
Voll studentby har nett via NTNU, 100Mbit. Ligger nært universitetet, men et stykke unna byen. Voll er kanskje best hvis du skal sudere humaniora da det ligger nærmest Dragvoll(ca 15 mins gåavstand). www.voll.no

Sjekk for øvrig www.hybel.no
Sist endret av Surrehu; 9. februar 2005 kl. 14:54.
Hvor store er hyblene på Steinan? Skal også muligens studere der til høsten, og valget står vel mellom Moholt og Steinan
Voll er jo genialt. Er ikke så langt fra gløshaugen så med en sykkel så burde det gå greit.