Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2558
Heisann og hoppsann

Jeg lurte på om noen hadde et inspillingsprogram til PC å anbefale, skal helst ikke være for avansert og krevende(dårlig PC).

Må ha mulighet for å ta opp fra mic ingangen tpå lydkort...og helst ha flere spor å spille inn på. Helst også ha muligheter for å legge til litt effekter.

Noen som også har et trommemaskin program å anbefale, som helst også skal funke med innspillingsprogrammet? Rebirth kanskje?

Danke
Jeg har brukt cake ware og et trommeprogram som heter noe med Racal.

edit:
Rhythm Rascal.
Begge programmene er gratis.(tenkte jeg bare skulle nevne det, siden freakfoum ikke driver med warez lengre )
Sist endret av Arnie; 8. februar 2005 kl. 13:40.
Et helt enkelt og greit program er Windows Movie Maker 2. Om du ikke har det allerede installert får du det gratis på Windows Update. Dette til å spille inn musikk og redigere den.

Brukerprofil:
Operativsystem:
Windows 98 SE
Vis hele sitatet...
*Eventuelt bruke lydinnspilling under tilbehør.
Sist endret av Chubby; 8. februar 2005 kl. 13:40.
ikke såååå enkelt som windows movie maker....,


noen som har prøvd dette?

http://www.propellerheads.se/products/reason/

virker veldig lovende ivertfall
Sist endret av Pacifist; 8. februar 2005 kl. 14:00.
Da søker du på kazaa, limewire etc. etter Magix music maker 2004, det er til å mixe, effekter og ta opp lyd..

Til tromme bruker jeg demoen av flstudio5 fra www.fruityloops.com


Seriøst, jeg digger de programmene!
Reason har sequenser, så du kan spille inn i det. Du kan gjøre alt du beskriver i Reason, faktisk.
Ellers har du alternativer som Cakewalk, Logic, Cubase, PoTools etc.
ja, mente det serru, liker det litt mere organsike utseendet til reason også...

begynnte å sikkle litt etter demo videoene, hehe...
Jeg spiller inn av og til... en sjelden gang. Da skjer det gjennom POD xt'en min og inn i Nuendo... (veldig likt Cubase)

Trommeprog skal jeg sjekke ut nå... legg opp sanger hvis du spiller inn noe =)
hvis det blir noe blir det ganske noisy greier tror jeg, ikke noe seriøse greier egentlig, har alt for dårlig lydkort til det, men meg og min venn syntes dårlig hjemmesnekkra lyd er litt kos...

blir noe thrash electro core tenker jeg
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Reason 2.5 fungere flott til dette. jeg har selv det programmet og det er og anbefale!
Men koster ikke reason veldig VELDIG mye penger?
bruker et mer eller mindre uhørt ord her, men jeg hadde tenkt og ordne dette via warez(nei, dette er ikke en req)
usertitle import
bleh's Avatar
hvis du bare ska ha enkel innspilling uten altfor avanserte effekter og shit så last ned (demoen) av Sonic/sony Acid 4...

Eller adobe audition kanskje.
Til innspilling er det faktisk et fantastisk bra gratisprogram, Audacity.

Finner det på sourceforge : http://audacity.sourceforge.net/

Innspilling og redigering, enkelt og greit, så kan du legge det videre inn i de programmene som blir nevnt over her.
▼ ... over en måned senere ... ▼
bumper denne threaden tilbake ifra helvete, endte opp med å bruke cakewalk pro audio 9 og rythm rascal, og har laget en sang sammen med en kamerat som jeg er ganske nøgd med, holder på med flere også

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=15274 er siden til "bandet" på urørt, sjekk ut låta(kanskje ikke verdens mest avanserte låt men, hehe)
Hvis pcen din er så gay som den jeg har på rommet (win 98, 350mhz, 64mb ram, sugent lydkort) ville jeg testa ut cool-edit pro 2.
Inneholder ingen drummachine, men er enkelt og greit å recorde i. Flott multitracksystem synes jeg hvor alt er simpelt. Du kan fjerne støy (hiss) ganske lett også.

Edit: sry, så ikke at du hadde lukket threaden :P
Sist endret av Cybro; 5. april 2005 kl. 17:54.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har prøvd å bruke FruityLoops til å lage trommer. Det går greit untatt for at når jeg har laget beaten og exporter den over til mp3 og slenger den inn i cubase blir den lille mp3 fila unormalt lang. Det er som om at noe av den siste tromma i beaten henger igjen, og da må jeg begynne å klippe i fila og da blir det masse hærk.
Jeg har kun positive erfaringer når det kommer til Fruity Loops og dens funksjon som trommemaskin. Du kan laste inn en del ulike plugins som låter som ulike typer trommesett og det finnes jo utallige samples som kan legges inn manuelt. Når det kommer til brukervennlighet og hvor avansert det er så er egentlig FL såre enkelt. Dette er ikke et gratis program, riktignok, så en crack er nødvendig og veldig lite vanskelig å finne. Lykke til.