Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1003
Okei, here goes :

Hadde et lite uhell, der jeg klarte å dette oppå min Hp Xe4400, med ganske stor kraft.
Når jeg slo den på, er skjermen "knust" Dvs, at den har blitt klemt.
Spørsmålet mitt er, om dette er noen vits i å reparere, og HVOR man kan reparere det, og hvor mye det ca. vil koste ? På forhond takk.
Du kan prøve å få det på garantien om du er heldig. Ta kontakt med butikken hvor du kjøpte den og hør etter hva de kan gjøre
Garanti kan du bare glemme. Men ta kontakt med en hp forhandler de kan fortelle deg hvor mye ny skjerm koster... Jeg skjekka dette til en eldre compaq laptop for noen år siden og da lønte det seg ikke.
Å reparere skjermen kan du glemme, hele skjermen må byttes. I mange tilfeller er dette gjerne 50-60% av hele PC-ens verdi, så om det er verd det må du jo vurdere selv.
Garanti kan du iallefall glemme.
B3ndx's Avatar
Trådstarter
Så, hva skal jeg gjøre ? Kaste den ?
Ta vare på det som er verdt å ta vare på og kjøpe ny.
kan kjøpe en "barebone" bærbar og bare flytte innmaten over til denne
Hvis du har litt peiling burde det vel ikke være så vanskelig å koble på en ny skjerm, evnt. mekke en overgang fra ledninger kontakt for vanlige stasjonære skjermer. Selv har jeg ikke peiling på hvordan du skal få det til, men i teorien bør det vel være mulig?
Sitat av NoRemorse
Hvis du har litt peiling burde det vel ikke være så vanskelig å koble på en ny skjerm, evnt. mekke en overgang fra ledninger kontakt for vanlige stasjonære skjermer. Selv har jeg ikke peiling på hvordan du skal få det til, men i teorien bør det vel være mulig?
Vis hele sitatet...
Det er ikke værre en å løsne to ledninger og noen skruer, men det var det å få tak i skjermen, da. Den koster som sagt en del, og om det er verd å bytte den er jo avhengig hva øvrig Hardware maskinen har. Er det en P2 er det ikke mye å ta vare på ..

Forøvrig kan du jo bruke den som en server av noe slag..? Laptoper er veldig stillegående og tar lite plass.
B3ndx's Avatar
Trådstarter
Ja, har funnet ut at jeg kan bruke TV ut, og se filmer osv fra den :] Skjermen går an å se på, men ikke se filmer og bruke full-screen programmer. Har en bærbar til, så er uansett ikke noe problem, men jeg syns at det blir litt for mye stress med å sette det inn i barebone osv. Takk for svar!