Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 603
Hei!

Lurer på hva slags synspunkter/råd folk har å komme i forbindelse med dette.
Saken er at jeg har bestilt en tv fra vendur.no til 23.990,-
og de vil ha forhåndsbetalt hele beløpet (Depositum går heller ikke). Det eneste jeg har er en utskrift av fakturaen og et kontonummer.
Ifølge Forbrukerrådet er det ikke anbefalt å forhåndsbetale for varer over internett, men samtidig så er jo i utgangspunktet alle kjøp man foretar seg (unntak postoppkrav) forskuddsbetaling.
Så hvis noen har noe kunnskap om sikkerhet/garantier rundt dette, så hadde det vært supert! Eventuelt om dere har noen erfaringer med dette firmaet.
Har lest en del rundt, men man vet jo aldri om det er firmaet selv om legger ut positive omtaler av seg selv.
På forhånd takk!
Domenet ble opprettet 2003-09-17. Altså har de holdt på 1 1/2 år, og de virker ved første øyekast seriøse.

http://www.norid.no/domenenavnbaser/...uery=vendur.no

http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/d...rgnr=985966214

De er innmeldt i merverdiavgiftsmanntallet; ergo må de ha en omsetning på mer enn 50.000 kr i året.

Det er også et enkeltmannsforetak, noe som betyr at HVIS de går konkurs, så vil Runar Botnen Totland (eieren) være personlig ansvarlig for alle utestående fordringer - og du vil derfor aldri kunne risikere å tape pengene dine. (Om firma går konkurs, kan du kreve ham PERSONLIG for pengene han skylder deg - og f.eks ta pant i huset eller bilen hans)

Han er videre 26 år gammel, og tjente ca 100.000 kr i 2002.

Jeg ville ha payet mannen det han skulle ha. Det er uansett han som sliter, om varene ikke blir levert.
bloothax's Avatar
Trådstarter
Vel, takk for det tipset!
Noen flere?
Noen som har handlet hos disse før?