Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 7838
[SIZE=2]INFORMASJON[/SIZE] (Oppdateres)
Ja, dette ble bedre tatt imot enn det jeg hadde trodd. Først og fremst må gruppen med folk som ønsker å bidra med svette, blod og tårer samles.

Nå, i startfasen, trengs det folk som kan være med på å få prosjektet i gang. Folk som kan være med på en saklig brainstorming, så for senere å filtrere ut det som er nødvendig fra det som er unødvendig.

Folk som kunne tenke seg å være med, send meg en e-post. Dette må være folk som først og fremst ønsker å bidra, og ikke minst kan bidra. (designere, kodere, folk med erfaring rundt fora, folk som kan bidra i en saklig brainstorming)

jestho (ALFAKRØLL) gmail.com (merk: Musikkprosjekt)

Notat: Utdyp hva du kan bidra med. Husk å signér med nicket ditt, samt ditt riktige navn (etternavn er ikke nødvendig)

[SIZE=1][color=red](!)[/color] Dette blir et forum rundt Rock and Roll. Dersom du ønsker å delta hadde det vært greit om du faktisk liker sjangeren.[/SIZE]

[SIZE=1][color=red](!)[/color] Det trengs ikke moderatorer ennå.[/SIZE]

______________________________________________________

[SIZE=2]Opprinnelig post[/SIZE]
"Norsk musikkforum?"

Leker for tiden med tanken om å starte et kreativt norsk musikkforum. Hovedsaklig om Rock 'n' Roll sjangeren, men andre sjangre i tillegg er også en mulighet.

Kreativt forum
Det jeg savner er et forum der folk kan dele kunnskap. Blandt annet om hvordan lage musikk, bruke utstyr og så videre. Gjerne ha "leker" liknende "Noen som vil jamme"-tråden.

Diskusjoner
Selvfølgelig er det muligheter for å diskutere grupper, album og låter, samt konserter og diverse annet musikkrelatert snakk.

Nå er jo dette bare en dum drøm, men det hadde jo vært en morsom utfordring.
Noen som også har noen tanker rundt dette, og kunne tenke seg å være med? Kom gjerne med for- og mot-argumenter
Sist endret av Digital Hybrid; 10. januar 2005 kl. 15:25.
Høres spennende ut dette, og er vel ganske gjennomførbart også. Kunne jo hatt med musikkanmeldelser og den slags også for å trekke til seg brukere.

Er jo ganske musikkinteressert selv om jeg ikke spiller noe selv, så den forum-delen av dette er mest interessant. Kan gjerne være med å skrive anmeldelser av album og den slags også.

Blir gjerne med på noe sånt ja...
Sist endret av Octavarium; 9. januar 2005 kl. 17:20.
Jeg hadde helt sikkert kommet til å være med på et sånt forum. Har hatt lyst til det lenge jeg også. Musikk er noe som betyr veldig mye for veldig mange, og diskusjoner om musikk tar aldri slutt.

Derfor: Jeg støtter idéen din, Digital Hybrid, og er gjerne med på organisering av et evt. Norsk musikkforum.


Edit: Det var jo snakk om et Norsk metallforum, under ledelse av Loeve og Eur0boy i fjor høst. Noen som vet hvordan det ligger an med det?
original reprint
xaff's Avatar
I'm game. Et norskt musiciansforum, minus all spammen og drittpostingen hadde vært cool.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Xaff
I'm game. Et norskt musiciansforum, minus all spammen og drittpostingen hadde vært cool.
Vis hele sitatet...
Ja. Det trengs en håndfull nazimoderatorer som sørger for å holde ro og orden. nFF har jo klart dette bra.

Opprinnelig postet av StylePower
Kunne jo hatt med musikkanmeldelser og den slags også for å trekke til seg brukere.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke imot idéen om musikkanmeldelser. Men kanskje ikke i starten? Det mest dustete som finnes er enorme forum med få brukere. Bedre om man starter i det små og lar forumet vokse sammen med brukerne.

Selv er jeg mest ute etter et solid og godt forum, der man kan diskutere musikk, dele kunnskaper og vise hva man kan (selvom det ikke er mye fra min side).
Du er min venn
niigu's Avatar
Er skikkelig med.. Er det slik at du søker designere, kodere, php´ere osv? Eller er det bare om folk er game?
God idé, jeg blir gjerne med på noe slikt.

edit: moyner er bare maktsyk
Sist endret av Gullhorn; 9. januar 2005 kl. 18:46.
Panorama.no er ei oppegående side, men med et relativt sovende forum.

http://www.panorama.no/xio_forum.php
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av niigu
Er skikkelig med.. Er det slik at du søker designere, kodere, php´ere osv? Eller er det bare om folk er game?
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er det mest om folk har lyst til å være med. Driver selv med webdesign, men det er jo alltid bra med flere enn én. Sitter i skrivende øyeblikk og leker litt med forum-strukturen.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Ja. Det trengs en håndfull nazimoderatorer som sørger for å holde ro og orden. nFF har jo klart dette bra.
Vis hele sitatet...
*rekke opp hånden*

Det er liksom det jeg kan.
Du er min venn
niigu's Avatar
Opprinnelig skrevet av Digital Hybrid:
Akkurat nå er det mest om folk har lyst til å være med. Driver selv med webdesign, men det er jo alltid bra med flere enn én. Sitter i skrivende øyeblikk og leker litt med forum-strukturen.
Vis hele sitatet...


Herlig det.. Men i det hele tatt; hadde vært kjempeflotte saker med et aktivt musikkforum! Si ifra om du trenger hjelp og assistanse med design-delen (selv om du kanskje ligger et hakk eller to over meg)! :P
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
*rekke opp hånden*

Det er liksom det jeg kan.
Vis hele sitatet...
Heh. Visste ikke at du var så særlig into musikk. Mistenker deg heller for å være maktsyk... Men det har jo ikke så mye å si, bare du gjør jobben din :cool:

Opprinnelig postet av DonTomaso
Panorama.no er ei oppegående side, men med et relativt sovende forum.

http://www.panorama.no/xio_forum.php
Vis hele sitatet...
Tittet fort over det. Ser ut som de har mest generelt musikk-snakk... Jeg ønsker å spesialisere meg litt på forskjellige sjangere. Vil også at folk vil komme til siden for å diskutere, heller enn å lese masse musikknyheter du likegjerne kan finne alle andre steder.
Blir dette et helt nytt forum, nytt design og alt det der, eller et underforum til nFF?
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Starra
Blir dette et helt nytt forum, nytt design og alt det der, eller et underforum til nFF?
Vis hele sitatet...
Vi snakker om et helt nytt forum her ja.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
høres bra ut!
starra: det blir sikkert et eget forum ikke en del av nFF..

edit: DH var før meg der ja
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Høres spennende ut. Du har på kort tid fått mange tilhengere. Jeg tror dette virker lovende.
Kult, jeg og har lyst å være med !!!
Hadde vært kult å bli med. Selv om jeg ikke har så mye annet enn bittelitt kunnskap om musikk og litt kunnskap om skriving av artikler, kan jeg sikkert hjelpe til med noe.

God idé, foresten.
Høres ut som en meget god Idè!
Siden det heller ikke finnes noe ordentlig musikkforum kan det nok slå bra ann hvis man bare får reklamert nok for det
Jeg er med på denne ideen
Digital Hybrid: En veldig bra ide som sikkert blir en suksess.(Kanskje jeg overdirver bare ,men tiden vil vise.)
Så faen meg ja at jeg blir med.

Edit: Hvis det blir noe av musikkanmeldelser skal det være sånn at bare f.eks vif som får lov til å anmelde en plate?
Kanskje anmeldelser av konserter?
Skal dere ha null toleranse mot liste-tråder ?
Sist endret av Pantoliano; 9. januar 2005 kl. 18:54.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Pantoliano
Hvis det blir noe av musikkanmeldelser skal det være sånn at bare f.eks vif som får lov til å anmelde en plate?
Kanskje anmeldelser av konserter?
Skal dere ha null toleranse mot liste-tråder ?
Vis hele sitatet...
Jeg synes at alle skal ha muligheten til å legge inn anmeldelser, men det skal være strenge retningslinjer, og en spesielt utvalgt gruppe som skal stå for å moderere anmeldelsene (godkjenning, stavefeil osv.). Konsertanmeldelser er det også gode muligheter for.

Når det kommer til nulltoleranse, håper jeg på at det ikke vil komme til et punkt der vi må vise det. Det skal være et solid reglement om posting på forumet, men ikke så strengt at det forhindrer et godt miljø. Liste-tråder trenger ikke nødvendigvis å være en dårlig ting.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
og så syns jeg det kan være et eget galleri for konsert-bilder og ting som har med musikk og gjøre

og så underforumer til forskjellige instrumenter som gitar, trommer, bass osv..
Har ikke lest tråden men... skal det være ett undergrunnsmusikkforum? =P
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Bobben
Har ikke lest tråden men... skal det være ett undergrunnsmusikkforum? =P
Vis hele sitatet...
Dette skal være et totalt warez-fritt forum, om det er det du mener.
Om det er musikkstilarter, så er det vel ikke akkurat undergrunn, men ting som er på topp20-lista blir jo diskutert andre steder. Jeg ser for meg litt impulsutveksling, hvis man ser den musikken noen man respekterer liker aller best, så går man gjerne mot noe med et positivt sinn.
Bobben: Som Digital Hybrid sa skal være hovedsaklig snakk om Rock ,men kanskje andre musikktyper
Men det blir trolig begge deler etter det jeg har lest.
Jeg håper selv at det blir vertfall mye snakk om norsk rock på dette forumet vis det blir noe av.
musikk forum høres gøy ut. kommer til å melde meg inn hvis det blir no av
ByteCore?
Flott ide Digital Hybrid. Slikt liker man. Melder meg til tjeneste
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SkyFex
ByteCore? :p
Vis hele sitatet...
med en twist of vBulletin/InvisionBoard :-)
Høres absolutt spennende ut, jeg skal være medlem der uansett, finnes ingenting som er gøyere enn å diskutere film og musikk.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Zpawn: ganske enig meed deg der.

dette høres ganske interessant ut, og jeg kan hjelpe dere på en eller annen måte :P
Er med på dette jeg. Kunne godt hatt en del hvor musikere kunne diskutert også..
Hva er planene framover? Hvem er med i prosjektet og hvem er ikke?
Mener vi er ferdig med diskusjonen om det blir noe musikkforum.
Jeg er med om noen starter et. Melder meg frivillig som mod, eller noe
rck'n roll vil det si punk, punk rock og sånt?
Opprinnelig postet av maceren
rck'n roll vil det si punk, punk rock og sånt?
Vis hele sitatet...
Får nå håpe det ikke vil si det
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av maceren
rck'n roll vil det si punk, punk rock og sånt?
Vis hele sitatet...
Jeg ser gjerne at vi prøver å få med alle rockens sjangere.

Opprinnelig postet av StylePower
Får nå håpe det ikke vil si det
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg vil at vi skal ungå her. Folk har forskjellig smak, og det får så være. Jeg, for eksempel, synes Dream Theater er som Linkin Park. Men vil ikke stå i veien for folk som ønsker å poste om dette, om det er Dream Theater eller Linkin Park.

Opprinnelig postet av Yaman
Hva er planene framover? Hvem er med i prosjektet og hvem er ikke?
Mener vi er ferdig med diskusjonen om det blir noe musikkforum.
Vis hele sitatet...
Ja, dette ble bedre tatt imot enn det jeg hadde trodd. Først og fremst må gruppen med folk som ønsker å bidra med svette, blod og tårer samles.

Nå, i startfasen, trengs det folk som kan være med på å få prosjektet i gang. Folk som kan være med på en saklig brainstorming, så for senere å filtrere ut det som er nødvendig fra det som er unødvendig.

Folk som kunne tenke seg å være med, send meg en e-post. Dette må være folk som først og fremst ønsker å bidra, og ikke minst kan bidra. (designere, kodere, folk med erfaring rundt fora, folk som kan bidra i en saklig brainstorming)

jesthoALFAKRØLLgmail.com (merk: Musikkprosjekt)

Notat: Utdyp hva du kan bidra med. Husk å signér med nicket ditt, samt ditt riktige navn (etternavn er ikke nødvendig)

[SIZE=3](!)[/SIZE] Det trengs ikke moderatorer ennå.
Sist endret av Digital Hybrid; 9. januar 2005 kl. 21:15.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Jeg ser gjerne at vi prøver å få med alle rockens sjangere.
Vis hele sitatet...
Beklager, såklart alle rockens sjangere sikkert er velkommen. Grunnen til jeg postet det var fordi jeg ikke så punk som en slags rock, men okay. Trodde du først snakket om et mer smalere spekter
Opprinnelig postet av StylePower
Beklager, såklart alle rockens sjangere sikkert er velkommen. Grunnen til jeg postet det var fordi jeg ikke så punk som en slags rock, men okay. Trodde du først snakket om et mer smalere spekter
Vis hele sitatet...
Det er et definisjonsproblem, om man definerer blink 182 som punk, så selvsagt, da kan det kanskje være litt fjernt fra tradisjonell rock, men tør noen påstå at the clash ikke er et fantastisk stykke historie rock, så skal jeg gjerne krangle med dem.
Hva skal navnet være?
Norsk MusikkForum aka nMF?
Eller noe helt annet?
Opprinnelig postet av IvIoyner
Det er et definisjonsproblem, om man definerer blink 182 som punk, så selvsagt, da kan det kanskje være litt fjernt fra tradisjonell rock, men tør noen påstå at the clash ikke er et fantastisk stykke historie rock, så skal jeg gjerne krangle med dem.
Vis hele sitatet...
Hehe, var absolutt ikke ute etter å krangle, men som du sa, et definisjonsproblem. Spørs hva DH sikter til...
Tøft! Gleder meg!
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Starra
Hva skal navnet være?
Norsk MusikkForum aka nMF?
Eller noe helt annet?
Vis hele sitatet...
Navn er nok noe av det siste som blir diskutert. Har likevel tenkt litt på det selv, men det får vente.

Opprinnelig postet av StylePower
Hehe, var absolutt ikke ute etter å krangle, men som du sa, et definisjonsproblem. Spørs hva DH sikter til...
Vis hele sitatet...
Mitt mål er et forum som omfatter hovedsjangern "Rock and Roll", eller "Rock" som folk flest kaller det. Det omfatter alt fra The Bealtes til kølsvart skrikemetal. Er mange rockesjangere jeg rett og slett hater, men dette skal være av allmenn interesse (til en viss grad i allefall)

Ta en titt på hva Wikipedia forteller om Rock and Roll: http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_and_roll
Sist endret av Digital Hybrid; 9. januar 2005 kl. 21:34.
Slakt meg for å si det, men kanskje ikke bare rock ? Hva med jazz og blues?
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Ablaze
Slakt meg for å si det, men kanskje ikke bare rock ? Hva med jazz og blues?
Vis hele sitatet...
Det kan være en mulighet etterhvert ja. Men jeg tror vi i første omgang skal ta for oss rock, og dersom det blir etterspørsel etter flere sjangere kan vi tillate oss å ekspandere.

Som sagt er det ingenting som er værre enn et forum stinn med kategorier, men kun to-tre poster i hver.
Blir jo en smule vondt å limite folk til en bestemt sjanger. Satt på spissen blir det jo som om jazz er hysjhysj og tabuemne. Dette blir spesielt vanskelig hvis diskusjoner etc skal skje. Enda værre hvis du har en instrument del..
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Ablaze
Blir jo en smule vondt å limite folk til en bestemt sjanger. Satt på spissen blir det jo som om jazz er hysjhysj og tabuemne. Dette blir spesielt vanskelig hvis diskusjoner etc skal skje. Enda værre hvis du har en instrument del..
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i sta. Dersom det er lengsel etter dekning av sjangerne jazz og blues, er det godt mulig at det blir en kategori. Selv liker jeg jazz og blues. Jeg liker også klassisk musikk og filmmusikk, men jeg ønsker ikke et forum som omfatter allverdens musikksjangere. Dette blir mest sannsynlig et Rock and Roll forum. Man snakker ikke om motorsykler i et bilforum.

Dersom forumet blir folksomt og etterspørslen om ekspandering blir sterkere, slipper vi nok inn rockens søsken.
Hva med å starte med å ha et
"Andre sjangre"
forum.

Så er det bare å_se om folk begynner å diskutere en spesiell sjanger alt for mye i det forumet. Og isåfall kan dere lage et nytt forum til den sjangeren.