Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Om dette skulle vise seg å være sant, burde det tas tilltak mot det?
Ja 24 42,11%
Vet ikke 5 8,77%
Nei 18 31,58%
Har ingen mening om det 10 17,54%
Stemmegivere: 57. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  14 1289
Leste i avisen idag at CIA angivelig skal bruke et fly med dette registrerings nummeret til å bortføre terrorister til land der tortur er tilatt.
De bruker (angivelig) et fly av typen golfstream V.
CIA skal ha reist innom blant annet Sverige hvor de hantet ut to egyptiske fanger. De er tydligvis veldig effektive også, det sies at de brukt kun 30 min fra de landet flyet til de tok av igjen.

Dette syntes jeg at høres rimelig sykt ut for meg, noen andre som har noen synspunkter på denne saken eller har noen flere opplysninger?
Hvilken avis var dette?
aftenposten aften.
side 13 midt på.
hvorfor så engasjert? redd for å bli utpekt som terrorist?
vel googlet på registrerings nummeret til flyet og fant: http://www.myaviation.net/search/pho...hp?id=00026916

og: Don't look for tail number N379P if you are seeking a clandestine transporter of enemy combatants to undisclosed locations for Extraordinary Rendition, i.e., delivery of detainees to foreign locations for advanced interrogation. A straightforward open source analysis reveals that N379P is now N8068V, same serial number (581), same owner (Premiere Executive Transport Services Inc.), and one might surmise, the same purpose, (And when someone awakes to the public recognition of this datum, expect it to change again, or change ownership, or contract provider, and possibly the aircraft.)

Fra: http://spaces.icgpartners.com/index2...ate=11/14/2004
Er 30 minutter så kort tid?
Det tar da ikke så lang tid hvis de allerede har gjort klar fangene og snakket med flyplasen om ankomst og avgang.
Opprinnelig postet av Starra
Er 30 minutter så kort tid?
Det tar da ikke så lang tid hvis de allerede har gjort klar fangene og snakket med flyplasen om ankomst og avgang.
Vis hele sitatet...
Hvis de skal hente de med et hemmelig fly? Og ta de med til et land der all tortur er lov, synes jeg det høres rimelig dumt ut å melde om sin ankomst..
Når de hentet fangene måtte de jo si fra at de hentet dem.
Og flyene må jo ikke si hva de skal med fangene.
Dem trenger ikke si hva som skal skje heller.
De trenger bare å spørre om landingstilatelse.

Og skal det være topphemmelig så lander de ikke på en flyplass der 90% reiser til syden.
Da reiser de til militærflyplasser eller noe lignende.
r33l: ja
Nei, men alvorlig talt, dette burde ikke være mulig for folk å gjøre.
Tenk om de plutselig finner ut at piratkopiering går på lik linje som terror (veldig overdrevet) og vil utføre samme tingene mot oss.
Jeg tror ikke de bare tar folk de er sikre på heller.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvorfor sender de fanger til land hvor tortur er tillatt?
Så de kan bruke tortur som et effektivt avhørsmiddel uten at de blir straffet, vel?
om de gjør dette så bør vi helt klart reagere. det er jo helt sykt. vil egentlig ikke tro det, men USA har perstert mye sykt iløpet av tiden som har gått.

en militærflyplass er kanskje mer overvåket av de som interreserer seg for sånnt som dette. neppe mange som bryr seg om hvilke fly som lander på en flyplass i sverige. 30 min er ikke så kort tid da. vanlige bruker 45 tror jeg (og ryanair 30...)
Couldn't care less. La dem tortureres..
Sitat av ZuPrEmE
Couldn't care less. La dem tortureres..
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "dem"?
Du vet, dem, sånne svartinger. Som bor i Mekka eller hva det nå heter.