Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3166
Hei
Jeg har kjøpt meg en bong fra Weedcity. En butikk å anbefale. Fikk tilogmed VISA kvittering og tilbakebetalt 1,5 pund fordi de ikke hadde rister på lager. Men tilbake til poenget.
Jeg har jo selvfølgelig testet den og den blir jo seig og lukter litt. Så jeg lurer på hva som er den beste måten få den ren? Har tidligere brukt avfetting på en liten trepipe en gang fordi den var stappet med noe tjærelignende greier. Var helt umulig å få bort med såpe ol.

Så hvordan få den ren på en enkel greie uten at det smaker løsemiddel av bongen i flere dager senere
Akryl? Bare vask den med zalo-vann eller liknende, og spyl gjennom med rent vann etterpå
Piperenser på det "røret".
Nå står det på siden at røkeverktøyet ditt er laget av akryl. Følgende metode fungerer i hvert fall utmerket for å fjerne en rekke forskjellige ting fra glass og PP-plast. Om det fungerer tilstrekkelig på akryl, må du nesten finne ut av selv.

La varmt vann renne igjennom røkeverktøyet i noen minutter slik at alt er godt og varmt, og så heller du oppi litt
ballongrens/flaskerens og rister litt, så forsvinner det aller meste i løpet av kort tid uten nevneverdig arbeid. Husk at hansker på hendene kan være en fin ting, slik at ikke hendene blir fulle av tjære når du rister.

Edit:
http://www.mamut.com/controls/shop/s...wwalias=kargus
^ den, og så på rengjøringsartikler. Så ser du hva det er snakk om. Men din lokale vinråstoffbutikk har dette, så du trenger ikke bestille på nett. Krystallsoda kan sikkert gjøre samme nytten og, om du finner det.
Sist endret av amanita; 13. desember 2004 kl. 14:54.
Takk for tips folkens!

amanita: Den linken var ikke i orden.

Det med hansker skal jeg ha. Vasket en liten trepipe en gang som sagt og jeg måtte ha hendene mine i avfettingsbad i 15 min etterpå for å få bort det verste, men lukten forsvant ikke. Det var noe gris.
ah fant den mest geniale blandinga ved litt eksperimenting

zalo blanda med teknisk(96%) sprit og varmt vann, bruk en kost å stamp oppi dette lager en kjukk hvit masse som vasker vekk det meste, i mangel av teknisk sprit kan du bruke omo eller lignende funker som fjell
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har etter testing av diverse vaskemidler funnet den beste.

MrMuscle toalettvask met citrus! (19.90 kr på Nille) Løser opp all kjæra og det lukter friskt. Lukten forsvinner etter litt da. Noe som er bra, hvis ikke så smaker det jo wc-rens med sitron og det er jo ikke noe særlig. Men som sagt så forsvinner den.

Men fyll opp bongen med en blanding av wc-rens og vann og la den stå 10 min. Eller plukk den fra hverandre og legg den i en bøtte/vaskekum med samme blanding. Forhold 1:5 tror jeg holder.
Så tar du en oppvaskbørste eller dobørste (helst en ren en) og vasker innsiden.
Skyll så ut av bongen og den er som ny!

Dette gjelder iallefall for akryl, men fungerer sikkert bra for andre materialer.
Kok opp en kjele med vann, putt pipa i kjelen og fyll opp med zalo. Bruk oppvaskekost og pipa blir som ny
Setter ikke da noe av tjæra seg i kjelen...?
Jeg putter bare bongen i oppvaskmaskinen.Veldig enkelt og bongen blir 99% ren.Er bitte litt igjen,men om du er ett pirkete menneske er det bare å ta en klut å pusse litt inni.
Stemmer. Vaskemaskin er jo drømmen da. Men det kommer snart.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jaja. Her slenger vi inn bongen når mamma vasker koppene..
Hehe, tror ikke "mor" blir så glad hvis hun finner en bong i oppvaskmaskinen, nei.
Men det er jo bare å vaske den på natten? - Så står du opp før resten av huset, og henter den om man bor hjemme.
Jeg er såpass heldig at jeg slipper alt stresset med foreldre, og har oppvaskmaskin til meg, meg og bare MEEEG
eller vask den mens du vet de ikke kommer hjemme på en stund..
Tviler på att $ilke$atan bor hjemme, men anyways. Vask den som du vasker en kopp med varmt vann og zalo. Piperenser på røret, en som ligner på den du renser avløpet på et gever med bare att den er større.

En kompiss: Lager bong med hageslange, flaske, rist og pnaumatikk dingser. Bytter vann annenhvær dag. Når flasken er så gul/svart og du har vanskligheter med å se igjennom så bytter du bare;P
sjakaa: det pleier jeg og å gjøre. Enkelt og greit. Du kan jo kjøpe et lumm som du bruker. isteden for hageslange, tror ikke det avgir helt sunne gasser når det fordamper.
Og forresten. våpen har løp ikke AVløp
Offtopic: Jeg stod en gang og vasket en hjemmelaget vaporizer på badet hos Silverkhan.
Jeg trodde jeg hadde låst døre, mne den gang ei.
Moren hans kom inn og stirret rett på meg. Hun unnskyldte seg og lukket døren.
Aner ikke om hun så hva jeg holdt på med, men jeg skvatt godt uansett.
http://www.weedcity.com/shop/product...hFor=&PT_ID=58

noen som vet hva den sorte prikken på midten er??
ser ut som om den splitter røyken i to rør, tror det er bakgrunnen du ser midt på pipa.
Vi røyka pot i en pipe eller "spoon" i usa.. Da var det først sånn til å lege poten i (lignet vanlig tobakkspipe) så var det et lite hull på siden vi holdt på for å trekke, så slapp vi og fikk alt i oss. Er det det dette hullet er til tror du? ELler kan noen finne en pipe som passer det jeg beskriver?

Tegning: www.case-mod.net/drid/bong.JPG (sorry crappy paint men)
det kalles en Choke. uttales Sjåk
Choke på godt norsk:P Tenkte på det når jeg så pipen.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Eller man kan kalle det en ventil, slik at det både blir på norsk og faktisk beskriver hvilken funksjon hullet har.
Sku edite posten min så ble det quote hehe

Men jeg ser nå va dere mente med "røret delt i to og tror det er bakgrunnen" tok en extra titt på bildet. Takk for svaret

Btw, takk for leksjonen om hva det heter
Sist endret av møkk; 24. april 2005 kl. 18:30.