Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 673
Hei!
Har en maskin som jeg har tenkt å bruke til web og ftp server. Så lurer jeg på om det finnes et program som kjører begge delene ?
OS? Distro? Det hjelper, men apache og proftpd er nice i linux
Kjører linux seff
Jaok, men finnest det ikke 1 program som kjører begge delene. Hadde kanskje vært fint vis det ikke bruke så mye ressurser heller.
apache og proftpd bruker vel ikke all verdens med ressurser?
Jeg bruker bruker apache og proftpd, funker fin fint. Så jeg ville anbefalt det siden du har linux. Du får ta å google litt på howto's og sånt
Jaok. Får prøve det da.
Tusen takk for hjelpen
Jeg anbefaler på det sterkeste vsftpd foran proftpd.. vsftpd er en av de sikreste ftp serverene..

http://vsftpd.beasts.org/
kernel.org, Red Hat, OpenBSD og SuSE sine ftp servere bruker vsftp..
ftp.redhat.com is powered by vsftpd for performance reasons - see below

OpenBSD ftp.openbsd.org is powered by vsftpd because it needs to be very secure! - see below

Suse Someone sent me this green lizard.. (ftp.suse.com)
Vis hele sitatet...
Sist endret av dword; 5. desember 2004 kl. 14:30.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg vil anbefale pure-ftpd over vsftpd. Chrooting av bruker er et must, og det samme er muligheten til å følge symlinks, noe som gjør at man må bruke virtuelle brukere. vsftpd støtter såvidt jeg vet ikke virtuelle brukere?