Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 1665
Jeg har laget en logo i photoshop som jeg er nermest ferdig med og kunne trenge respons og tips til hva som kunne gjøre den bedre! For føler det er noe VELDIG galt med den :P
Dere finner logoen her:
http://www.tg-t.com/rcg3.png

På forhånd takk
Synes det hadde vært finest om du kunne ha brukt samme font på det du skrev, gjerne den som er nederst.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Den var helt grei, men ser kanskje litt kjedelig ut? Og de to fontene der passet vel ikke helt sammen?
Stygge fonter, stygge fx/filter, stygg bakgrunn og stygge farger...

Dessuten...logoer skal lages som vektor. Ikke pikselgrafikk.

Føler vel mer at dette er en header.
Ukjent
Trådstarter Donor
det er en slaks header logo til hjemmeside ja ;o)
skriv det da.

Veldig enig men n5k.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Fargene passer bra sammen, men fontene passet ikke.

Forslag: Den "RCG" tingen bak, du kunne ikke ha lagt den på fontene foran, så det liksom ble en del av skriften?

Ikke sikker på om du skjønner hva jeg mener, så bare si fra...
Generation teksten, ser jo ut som den er skrevt "rett" på. Jeg ville gjort det slik at det ser mer ut som at den "ligger inni" bildet.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Grelt som et helvete, og som n5k sier: dette ser mer ut som en header/banner enn en logo. Vil derimot si at "logoer SKAL lages som vektor. Ikke pikselgrafikk." er en sannhet med modifikasjoner. Man BØR lage som vektor for din egen skyld, men det er vel ingen definisjon som sier at en logo ER vektorbasert, da logo er et objekt som har vært siden lenge før Adobe lagde illustrator :P
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Mitt råd: Begynn på nytt
Ukjent
Trådstarter Donor
hmm... takk for alle tips.. skjønte ikke helt det Antim0n mente...
edited litt på den så fontene ble like:
http://www.tg-t.com/rcg4.png
Bedre, men jeg vil anbefale deg å drite i å filterhore teksten. Begynn med et rent ark, og tenk helt nytt...
Ukjent
Trådstarter Donor
Så du mener headere er bedre med plain text enn effekter på de?
Ikke nødvendigvis, men filter skal brukes som sminke - man skal ikke se at man har brukt det.

Og spesielt de "effektene" som du har på her. Det er rett og slett ikke pent.

Jeg mener headere er bedre hvis de er pene
Opprinnelig postet av Devine
Grelt som et helvete, og som n5k sier: dette ser mer ut som en header/banner enn en logo. Vil derimot si at "logoer SKAL lages som vektor. Ikke pikselgrafikk." er en sannhet med modifikasjoner. Man BØR lage som vektor for din egen skyld, men det er vel ingen definisjon som sier at en logo ER vektorbasert, da logo er et objekt som har vært siden lenge før Adobe lagde illustrator :P
Vis hele sitatet...
Men la oss ikke mase om dette.. JA: Dette er IKKE et logo.

Men nå skal vi jo komme med konstruktiv kritikk og ideer til denne stakkaren.. Jau.. Det er synes ikke passer er den rutete bakgrunnen og fargevalget.. Husk at dette skal være noe som skal passe med siden din.. Og om du ikke har en rutete bakgrunn på siden din, så blir det helt feil. Dessuten er ruter "UT" eller oppbrukt om du vil.. Som sagt før: Bruk samme font og farge på teksten. Jeg synes du burde bare bruke bakgrunnen din det står "RCG", og lage en liten tekst hvor det står "Reborn Cup - Generation"..

Edit: brukte så lang tid å skrive dette at mye er sagt.. måtte bare si det for å unngå kommentarer på det..

Og til slutt: Du sa "Jeg føler det er noe veldig galt med logoen".. Jeg sier: "Stol på magefølelsen ja.." Men om du absolutt er fornøyd selv, så ville jeg tatt bort "outer glow" på teksten.
Sist endret av Matthiesen; 28. november 2004 kl. 23:49.
Ukjent
Trådstarter Donor
hehe... bruker kansje litt mye filtere... selv om alt de gjør er å legge litt lyg og dybde på den... men det er mitt n00be øye som ser men har du noen gode tips til hvilke effekter som kan gjøre teksten fet? orker ikke plain tekst
Ukjent
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av Matthiesen
Men la oss ikke mase om dette.. JA: Dette er IKKE et logo.

Men nå skal vi jo komme med konstruktiv kritikk og ideer til denne stakkaren.. Jau.. Det er synes ikke passer er den rutete bakgrunnen og fargevalget.. Husk at dette skal være noe som skal passe med siden din.. Og om du ikke har en rutete bakgrunn på siden din, så blir det helt feil. Dessuten er ruter "UT" eller oppbrukt om du vil.. Som sagt før: Bruk samme font og farge på teksten. Jeg synes du burde bare bruke bakgrunnen din det står "RCG", og lage en liten tekst hvor det står "Reborn Cup - Generation"..

Edit: brukte så lang tid å skrive dette at mye er sagt.. måtte bare si det for å unngå kommentarer på det..

Og til slutt: Du sa "Jeg føler det er noe veldig galt med logoen".. Jeg sier: "Stol på magefølelsen ja.." Men om du absolutt er fornøyd selv, så ville jeg tatt bort "outer glow" på teksten.
Vis hele sitatet...
takker for tipsene, skal se hva jeg får ordnet

EDIT ::
Brukte ikke outer glow faktisk, men skal se hva jeg får gjort med bakgrunnen
Opprinnelig postet av etse
hehe... bruker kansje litt mye filtere... selv om alt de gjør er å legge litt lyg og dybde på den... men det er mitt n00be øye som ser men har du noen gode tips til hvilke effekter som kan gjøre teksten fet? orker ikke plain tekst
Vis hele sitatet...
Bare bruk enkle blending modes som drop shaddow/stroke og en tynn bevel & emboss..

Finn en ryddig og fin font å bruke.. google it..
litt konstruktiv kritikk: det ser helt jævlig ut.
enig med ninjaen her, tenk nytt.
sånn bevel-effekt gikk ut på dato sommeren 1992.

det første du må gjøre er å tenke ut en slags stil - en rød tråd om du vil - som du FØLGER.
en god regel er at du skal kunne begrunne utifra prinsipper om f.eks. likevekt, hvorfor du gjør som du gjør.
dette ser mer eller mindre tilfeldig ut.
hvorfor velger du f.eks. å bruke to forskjellige fonter? hvordan passer de sammen? hva representerer bakgrunnen?

sammendrag: hvorfor i h*** har du gjort det på denne måten? det må du kunne besvare. om ikke her, ta det til etteretning.

sorry at jeg er litt hard mot deg, men dette holder ikke.

Opprinnelig postet av Matthiesen
Bare bruk enkle blending modes som drop shaddow/stroke og en tynn bevel & emboss
Vis hele sitatet...
synes ikke uten videre dette er så forferdelig gode tips. mitt råd: bruk så få effekter som mulig.
få det til å funke "at its bare essence",
så kan du heller legge på sminken etterpå. hvis det er nødvendig.
Sist endret av Loud; 29. november 2004 kl. 00:07.
loud sa det ganske bra, men kanskje litt hardt.
hvis egentlig ikke vil arbeide med dette noe serlig kan du surfe litt rundt å finne noen frekke 3dbilder, evt spørre artisten om lov, og klippe ut en liten del av den og slenge på noe i en veldig veldig minimalsitisk font i hjørnet.

det lønner seg å være lat, det er utrolig hvor mye man lærer i forsøk på å gjøre ting enklest mulig i stedet for å slappe på en hel masse filtre..

ellers kan du eksperimentere med minimalistiske filtre som scanlines. det kan også bli ganske fett..
en logo skal kunne ses like godt i svart hvitt som i farge.
den skal kunne være på størrelsen med en negel og på størrelsen med en husvegg og fortsatt gi samme meningen...
din var fæl pga dårlig font. som sagt lignet din mere på et banner
Opprinnelig postet av Frazzy
Generation teksten, ser jo ut som den er skrevt "rett" på. Jeg ville gjort det slik at det ser mer ut som at den "ligger inni" bildet.
Vis hele sitatet...
enig med deg...ellers var den veldig bra
Det jeg egentlig lurer på - hva i all verden er det en logo for? Det du har laget sier meg i allefall ingenting om det.. Courier New er forøvrig ikke en font jeg videre anbefaler å bruke. Ikke så altfor god å lese, og langt fra "i tiden". Den kan nok kanskje brukes med hell om man treffer veldig riktig, men det føler jeg kanskje ikke at er tilfelle her..

Nå vet jeg ikke om du har noe kjennskap til Illustrator, men om du i allefall har det tilgjengelig vil jeg anbefale deg å leke litt med det.. Kanskje du kunne knyttet et symbol opp mot logoen, slik at dette sa litt mer? En logo er jo på mange måter grunnsteinen i en profil, og da er det veldig greit om den formidler et budskap.

Logoer er ofte en vanskelig nøtt å knekke, så man må bare ta tiden til hjelp.

Nå er det jo selvfølgelig forskjell på logo for et foretak og en hobbygeskjeft (som jeg antar at dette er?) - men det er jo alikevel bra å ha en knall logo!
Ukjent
Trådstarter Donor
vel, som sagt tidligere, jeg mente banner... dere har rettet nok på det nå ;o) så konklusjon: DETTE ER EN HEADER! sorry for at jeg skrev feil... Takk for alle tilbake meldingene og tipsene til hvordan lage en god header/banner får se hva jeg klarer å komme opp med.
og tobiaz: hadde jo vert fett med en god header ja gir jo bra første intrykk... Du har rett i at dette bare er for en hobby
Skal se om jeg finner er finere skrift Men hva mener dere egentlig med å få skriften "inn i bildet"? noen tips til hvordan gjøre det?
En god ting er å ha smooth overgang fra tekstur til tekstur. sånn du har det nå er det tre objekter (bakgrunn, tekst, tekst) med tre helt forskjellige teksturer uten overgang.
Sist endret av PetterSmart; 29. november 2004 kl. 18:01.
Syns det rett og slett sugde. Bokstavelig talt. Hadde jeg sett det på en side ville jeg ha lukket den fortere en svint. Helt ærlig....BRUK farger, gjør bildet lettere å se på..og den texturen passet ikke idet hele tatt..
Også er det en ekstremt stor og viktig forskjell på banner og logo
Du er min venn
niigu's Avatar
Du skrev antakeligvis ikke feil, du bare tok et skudd i mørket og traff ikke helt blinken gitt! Samme det, jeg orker ikke begynne på den evigvarende forklaringen om hva logo er. Saken er; dette banneret holder ikke mål om det skal virke i det minste halvveis profesjonellt. Beklager. Du har brukt for mange forvirrende effekter. Med ei gang jeg trykke på linken og så banneret, visste jeg ikke helt hvor jeg skulle begynne. "Reborn Cup Generation" høres spennende ut, og dermed venter jeg meg en header som kan appelere til dette. Gjør den det? Du kan lese Louds post en gang til og spørre deg selv om denne headeren fungerer til temaet? Hvorfor slik bakgrunn? Hvorfor en slik fæl og gjennomskuelig font? Hvorfor slike tunge effekter?

Begynn fra scratch, med fonts og brusher. Skap kunst, og gjør den solid. Bli fornøyd med den, og legg den ut her! Absolutt ikke nødvendig å lete etter flere fonts om du har arial eller tahoma, fill bucket, viskelær med alle standard brusher og feather (select > feather) Prøv deg frem, først uten effekter, og deretter ser du hva du vil fremheve. Først da kan du blant annet legge på en skygge (vil råde deg til å bruke feather for skygge).

Bare noen ekstratips dette her. Kos deg, og lykke til!
Beklager at dette blir en lite konstruktiv post, men syntes den var rett og slett kjedelig.. (sier ikke jeg hadde fått det til bedre men)
Et effekthelvete om du spør meg.
Ukjent
Trådstarter Donor
takk for forslagene niigu, skal begynne på en ny en etterhvert prøve meg uten å ha så mye effekter og heller gjøre den lettvint, er kansje bedre det?

Konklusjon: fått med meg at det ikke er logo, og at den suger, Så postene fremover hadde vært fint om kunne inneholde mere spesefika ting om den. Hva som sugde og hva som ville gjort det bedre jeg takker til alle som til nå har tatt dere tiden til å skrive en fit og konstruktivt inlegg skal se hva jeg får til på den neste banneren
Stygt, stygt og atter stygt. Sorry, men det er noe jeg ikke liker. Begynn på nytt. Det er ikke noe som kan forbedres her.
Jeg syns det var en enkel og grei banner Men ikke noe å skryte av.. =)
Du lager ikke en fet logo bare ved hjelp av tekst og stygge layer-styles. Sorry Mac, prøv på ny.

edit: ELLER en header