Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 1828
Er det andre en meg som begynner å bli "keen" på et nytt Red Alert. Red Alert 2 syntes jeg var ganske genialt.. Men man blir lei etterhvert og søker andre spill... Derfor er det vel kanskje på tide med Red Alert 3?

Er det noen som har hørt noe slikt? Eller noe lignende, som feks. Tiberian Sun 2, Renegade 2, osv.
Har jo CC: Generals da...
C&C Generals er vel avkommeren til Tiberian Sun.
Morphy's Avatar
Trådstarter
Alle spillene henger vel på en måte sammen... siden alle er under "command and conquer"?

Joda.. generals, men det er allikevell ikke som red alert 2. Derfor er jeg mer klar for ett nytt Red Alert!

Begynner å bli en stund siden generals kom ut også nå, de må vel ha noe nytt på gang..
Opprinnelig postet av Lynzh
C&C Generals er vel avkommeren til Tiberian Sun.
Vis hele sitatet...
C&C Generals har vel absolutt ingenting med hverken originale C&C serien eller Red Alert serien å gjøre, hverken historiemessig eller gameplaymessig.

Eneste likheten er vel at EA slengte på "C&C" merket.
Jeg tror ikke det kommer ut enda et Red alert, men det kommer helt sikkert noe mer i den dur. Men jeg vet jo ikke mer enn de andre her, så det kan jo hende at red Alert 3 kommer en gang i tiden, hvem vet?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Red Alert ble vel betraktet som "2'ern" når det kom ut. Med c&c som "1'ern".
Det finnes jo red alert yuris revenge da... er vel egentlig bare en exspansion pack, men kan vel betraktes som en treer også
Morphy's Avatar
Trådstarter
nja... Vil ikke si at yuris revenge er en treer.. har ikke spillt det selv, men det er som sagt en expansion pack. Og slike tillegg inneholder bare litt mer bygninger og historie..

Hvis du ser forskjellen på Red Alert og Red Alert 2, så tror jeg ikke at du kan regne yuris revenge som et "helt nytt" Red Alert.

C&C var forsåvidt ganske banebrytende i sin sjanger. Og jeg tror jeg kan si meg enig i at det er Red Alert som er fortsettelsen på C&C, det er iallefall ikke så mye likhetstrekk ved de andre spillene.
Storymessig er Tiberian Sun oppfølgeren til Command and Conquer.
Red Alert serien er bare bygd på de samme prinsippene, men har ingen videre sammenheng.
C&C Generals er spillet som virkelig trenger en oppfølger, selv om Red Alert 3 også hadde vært kul
Orgazmus: Du har jo Zero Hour da
Opprinnelig postet av Lynzh
C&C Generals er vel avkommeren til Tiberian Sun.
Vis hele sitatet...
Tiberian Sun er jo postmodernistisk mens Generals utspiller seg i en nymodernistisk verden (vår verden)
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Zero hour er jo ikke noen oppfølger, det er jo en utvidelse...
Morphy's Avatar
Trådstarter
Det som egentlig hadde vært det aller kuleste, var om de hadde laget C&C 2, oppfølger til det som startet det hele. Med de originale lagene "Eagle" og "Scorpion tail" og den klassiske harvesteren. Ja, jeg vet at det finnes visse likheter i andre spill som feks. Red alert og tiberian sun osv. Men det finnes ikke en ekte oppfølger til hovedspillet.
Opprinnelig postet av Morphy
Det som egentlig hadde vært det aller kuleste, var om de hadde laget C&C 2, oppfølger til det som startet det hele. Med de originale lagene "Eagle" og "Scorpion tail" og den klassiske harvesteren. Ja, jeg vet at det finnes visse likheter i andre spill som feks. Red alert og tiberian sun osv. Men det finnes ikke en ekte oppfølger til hovedspillet.
Vis hele sitatet...
Eagle og Scorpiotail?
Du mener vel GDI og NOD
Morphy's Avatar
Trådstarter
Hehe, ja.. men jeg tenkte å forenkle litt, slik at folk så for seg hvilke lag jeg snakket om...
Dette er et IT forum og jeg kan vedde en shitload med cash på at ALLE vet hva C&C er.
NOD eier GDI forresten!
I plead allegiance to the brotherhood of NOD!
*stå å i giv akt*
Oh. Hva het datasystemet nå igjen?
Var en trebokstavers forkortelse, hadde en behagelig damestemme

Tror dette var i en av de første spillene, enten Command & Conquer eller Red Alert.
Fikk en presentasjon av denne under installasjonen og "hun"var stemmen som sa når bygninger var ferdige, soldater ferdig trente osv i spillet. Noen noen som husker?
Axis & Allies ligner på Red Alert bare i WWII stil
EVA

edit: axis and allies er vel ikke spesielt likt RA2?
Sist endret av poe; 10. november 2004 kl. 14:03.
Jeg så et par konsept-bilder noen hadde tatt bilder av på en eller annen messe. De viste Orca-helikoptere fra Tiberium Dawn (opprinnelige c&c-spillet hvis jeg ikke tar helt feil), så det er visstnok enda et spill på vei i serien.
Hva med å spille den gode gamle Red Alert 1? Den er mye bedre en 2ern.
Morphy's Avatar
Trådstarter
Oi, det var å ta litt hardt i. Mye bedre en toeren er den neppe, det synes iallefall ikke jeg da. Toeren har MYE bedre grafikk, selv om ikke dette betyr alt da, men også selve spillet i seg selv er bedre utført i toeren; Bygninger, figurer, tankser osv...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av Hawk
Hva med å spille den gode gamle Red Alert 1? Den er mye bedre en 2ern.
Vis hele sitatet...
Man blir jo ferdig med misson'a en gang også. Og rent multiplayer sett, så synes jeg ra2 var klart best.
Spill i C&C(uten utvidelser):

Command & Conquer
Command & Conquer: Red alert
Command & Conquer: Tiberian Sun
Command & Conquer: Red alert 2
Command & Conquer: Renegade(FPS)
Command & Conquer: Generals

C&C og C&C: Tiberian Sun har de to fraksjonene GDI og NOD mens C&C: RA og C&C: RA2 har Allies og Sovjet.

Som det er nevnt tidligere henger historien i C&C og C&C: Tiberian Sun sammen, mens RA(1&2) har egne historier. Alle C&C spillene hadde fram til Renegade og Generals blitt utviklet av Westwood og fulgt Westwoods geniale åpenbaring av hvordan et godt strategispill skulle være.

Men ved Generals skjedde det en kjempetabbe og EA fikk et søppelfirma til å utvikle Generals som brukte den motbydelige mainstream visjonen av strategispill. De slaktet hele sjarmen med C&C-serien og fjernet alt av høyrejustert meny og genialitet.

Alt vi kan gjør er å håpe, be og sende lønna til Westwood og forhåpentligvis kommer de på rett spor igjen og lager en Red Alert 3 eller en ny serie på samme måte som de alltid har gjort.

Westwood <3
In westwood we trust.

Når du først nevner det så var først når Generals kom ut at jeg begynnte å lengte etter gode strategi-spill igjen. Nå er det kun RA- og Starcraft-seriene som er verdt å spille.
Morphy's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av TipeX

De slaktet hele sjarmen med C&C-serien og fjernet alt av høyrejustert meny og genialitet.

Vis hele sitatet...
Helt enig i at høyremeny funksjonen var en del av sjarmen med dette spillet, noe som gjorde at spillene var litt annerledes en andre strategi spill. Med det fantastiske "klokkesystemet" som viste hvor lenge det var igjen før bygningen var ferdig.
Dette forsvant helt i Generals, nå var du tilbake til systemet som alle andre strategi spill hadde; klikk, plasser og så blir det bygget. Red alert kjørte stilen: klikk,betal, bygging, plasser.

Henger dere med i hva jeg vil fram til? Det er dette som er C&C, ikke det systemet som EA kopierte fra alle andre strategi spill.
Tommelfingeregelen: Er Kane der så er det c&c.
Red alert 2 og Generals ble laget av noen andre enn de som står bak "originalene"
Trodde EA kjøpte opp Westwood jeg.. Eller er det jeg som har misforstått?
Morphy's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Mantus
Tommelfingeregelen: Er Kane der så er det c&c.
Red alert 2 og Generals ble laget av noen andre enn de som står bak "originalene"
Vis hele sitatet...
Sorry om jeg bommer totalt nå, for det er lenge siden jeg spillte Red Alert 1, men... blir ikke Kane tatt av dage i Red Alert 1 da? Da må jo nesten noen overta "skurke rollen" i Red Alert 2, som Yuri. Han er ikke akkurat like bra som Kane da, men han er ikke så verst han heller.
Først kom det første C&C-spillet Tiberium Dawn med Kane som skurk.
Så kom Red Alert med en eller annen fyr fra Soviet som fiende.
Deretter kom Tiberium Sun med Kane som fiende igjen.
Red Alert 2 kom så med Yuri, Romanov og alle de forskjellige karakterene.
Så kom Generals, som er i en annen verden.

Framtid: Tiberium-serien.
Alternativ fortid: RA-serien, tiberium finnes ikke der.
Nåtidsparallell: Generals.

Tre forskjellige tidslinjer som alle kun deler byggesystem og produsenter.
Opprinnelig postet av Lynzh
C&C Generals er vel avkommeren til Tiberian Sun.
Vis hele sitatet...
etterkommeren....
Opprinnelig postet av IvIoyner
Først kom det første C&C-spillet Tiberium Dawn med Kane som skurk.
Så kom Red Alert med en eller annen fyr fra Soviet som fiende.
Deretter kom Tiberium Sun med Kane som fiende igjen.
Red Alert 2 kom så med Yuri, Romanov og alle de forskjellige karakterene.
Så kom Generals, som er i en annen verden.

Framtid: Tiberium-serien.
Alternativ fortid: RA-serien, tiberium finnes ikke der.
Nåtidsparallell: Generals.

Tre forskjellige tidslinjer som alle kun deler byggesystem og produsenter.
Vis hele sitatet...
Kane var i Red Alert. Han støttet Sovjet.
Men det stemmer på ingen måte. Generals og Tiberian Sun er steinaldre fra hverandre på alle måter. Både i historie og virkelig kronologisk rekkefølge.

Red Alert 2 er forøvrig laget av Westwood og er det siste Westwood laget. EA kjøpte aksjemajoriteten i Westwood ja, men Westwood lever fortsatt som eget firma.
Morphy's Avatar
Trådstarter
Hvis jeg ikke tar helt feil dukker vel Kane opp igjen i Renegade? En annen spillform, men samme historie...
Har aldri kommet igjennom spillet, men jeg mener at han dukker opp på monitorer og lignende.
Når vi snakker om Kane, merk avataren til mantus!
Opprinnelig postet av TipeX
Men det stemmer på ingen måte. Generals og Tiberian Sun er steinaldre fra hverandre på alle måter. Både i historie og virkelig kronologisk rekkefølge.

Red Alert 2 er forøvrig laget av Westwood og er det siste Westwood laget. EA kjøpte aksjemajoriteten i Westwood ja, men Westwood lever fortsatt som eget firma.
Vis hele sitatet...
Som sagt:

Opprinnelig postet av Zpawn
Tiberian Sun er jo postmodernistisk mens Generals utspiller seg i en nymodernistisk verden (vår verden)
Vis hele sitatet...
Cabal og Eva, hmm.

Syns man burde spille igjennom hele serien (gjerne stoppe ved E.A's Generals),
alt fra C&C, Tiberian Sun (+ firestorm), Red Alert 1, Red Alert 2. Der har du det.

Nod eier, mhm. Men i TibSun liker jeg GDI, gøy å ha de "universal-basan" til basebygging, de gunnerplatforman, liker de, er så allsidige :P

Til multiplayer, anbefaler jeg Tiberian Sun med Firestorm og siste patcher. Det eier
Jeg hadde likt Red Alert med bedre grafikk, og gjerne flere ting. Og flere forskjellige situasjoner, og storyer.
Red alert har jo akseptabel SVGA-grafikk. Hadde et problem med Tiberium Dawn etter noen år,men C&C Gold gjorde det en glede å spille igjen.
Opprinnelig postet av Mantus
Red alert har jo akseptabel SVGA-grafikk.
Vis hele sitatet...
Dere må også huske at når RA1 kom ut så var det nesten det maskimale grafikk kvaliteten PCene kunne yte. Nesten alle PCene hadde win95, men mange kjørte enda MSDOS.