Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1277
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Kom over en annonse at det er mulig å spille brente spill på PS2 uten å måtte modde den.
Her er produktinfo:
http://www.nordicimport.com/import/swapmagic.htm

Er det noen som har prøvd dette og kan avkrefte eller bekrefte at dette fungerer?
Skal være ganske bra. Har vært poster om dette før. Søk litt så finner du det.
Opprinnelig postet av b1rken
Skal være ganske bra. Har vært poster om dette før. Søk litt så finner du det.
Vis hele sitatet...
Vel, andre sier det er dårlig.
Min personlige mening er at det er virkelig sugent, få spill som funker og man blir lei av å "swappe" hele tiden. Prøvde selv hos en kamerat som angret på at an ikke chippet isteden.
skjønte ikke helt prinsippet jeg da, men det virket litt tungvindt
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Fant noen eldre tråder som handlet om noe det samme ja.
Er det da noen som vet om det fungerer å brenne ut disse DVD-ene og CD-ene som man skal starte opp PS2-en med fra PCen?
Fant Swap Magic 3.0 på DC, antar DVD og CD-versjonene har samme innhold?
Du kan ikke bruke Swap Magic-CDene om du brenner dem. Hele poenget med Swap Magic er at de er ekte PS2-cder, så de kan startes opp uten noen hacks.
Det finnes andre metoder også, slik at du kan boote fra Minnekortet: Søk på google etter +brown +ps2 +exploit
jeg angrer litt på at jeg kjøpte den dritten. har ikke fått spilt noenting. har bare testa cd-swappinga siden jeg kun har cdbrenner og ikke dvdbrenner.

det beste er nok å chippe ps2 ordentlig
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Nei nei nei nei. Nå må dere lese det som er skrevet tidligere da... For det første Goberg: Brenner du på cder så ber du om bråk. SwapMagic CDEN er kjent for å være dårlig trykt og vanskelig å boote, pluss at ripper som får plass på en cd er som regel dritdårlige. Hold deg til dvd.. For det andre, den fungerer som en drøm. Eneste spillet jeg aldri har klart å få til å fungere er Xenosaga som er på en dual-layer disc. Kjipt nok, men ALT annet fungerer. Som nevnt over, så kan man IKKE laste disse ned fra DC eller lignende, ettersom de er trykt på en veldig spesiell måte for at bootinga skal fungere. Jeg har brukt swapmagic en HAUG med ganger, og det anbefales på det sterkeste.. Noen som lurer: SPØR!
-totto
lite spørsmål... Fungerer det å spill NTSC spill på en PAL playstation 2 når man bruker Swap Magic ?
litt offtopic kanskje, men angående modding..
kan man få gjort dette i trondheim og hvor mye koster det?
Opprinnelig postet av Superion
lite spørsmål... Fungerer det å spill NTSC spill på en PAL playstation 2 når man bruker Swap Magic ?
Vis hele sitatet...
Ja, både JAP og USA og hjemmelaget da, f. eks. ht tp://pgen.gamebase.ca og ht tp://snes-station.gamebase.ca
Sist endret av nudo; 19. oktober 2004 kl. 18:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av nudo
Det finnes andre metoder også, slik at du kan boote fra Minnekortet: Søk på google etter +brown +ps2 +exploit
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å søke, men fant ikke stort brukanes. Mulig det bare var jeg som ikke skjønte noe.

Siden jeg ikke har nettverksadapter til min ps2 ser det ut som om jeg er nødt til å bruke det som kalles "Sjeep's exploit installer boot disc" på http://www.0xd6.org/ps2-independence.html
Problemet er at linken er ugyldig. Så om noen hadde hatt den bootdisken, eller vet om en annen metode for å få de nødvendige filene inn på minnekortet hadde det vært fint. Jeg har swap magic 3.3 og slide tool, men altså ikke nettverksadapter så jeg får koblet meg til ps2'en min.