Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 687
Har nettopp kommer hjem fra et større dataparty. Kobler pcen min på nettverket her hjemme og der ser ut som at alt er i skjønneste orden.
Jeg åpner Opera, sjekker de faste nettstedene mine og klikker videre på "MSN" i tray'en. Der får jeg ikke connecta og reagerer ikke så veldig på det. Så åpner jeg irc-klienten min og der får jeg heller ikke connecta. Så prøver jeg med pcen til min far og der funker alt. MSN og IRC. Web også. har kjørt virussjekk, spyware removal-tools og alt sånn. Fatter ikke hva det kan være.

Har Windows Xp Eng med Sp.2
Ingen firewall som har slått seg vrang og sperrer nevnte programmer?

edit:
Hva slags feilmelding får du f.eks fra IRC klienten?
Sist endret av SpiderWorm; 9. oktober 2004 kl. 17:28.
Har slått av alt som heter firewall. Det som er så forbanna frustrerende :S
Du gjorde ingen forandringer med noen av programmene på LAN'et for at de skulle fungere der?
Niks. Har prøvd å reinstallert dem også for å sjekke det. Faen så merkelig.
Når jeg prøver å pinge en eller annen server får jeg ping timeout. Faktisk mot freakforum.nu som jeg sitter å skriver på. Sitter med samme pc nå.
Sist endret av Bullfr0g; 9. oktober 2004 kl. 17:35.
Forholdsvis mystisk, vel har jo alltids flotte "System Restore" da. Men hørtes rart ut, du sitter på problem PC'en nå? Og ikke har surfet cach'en i Opera liksom ;)

Hvis ja, burde det jo ikke være noe med nettverksinnstillinger. Sikkert noen andre som kan komme med flotte innspill, for dette var omtrent det jeg hadde av ideer.

Lykke til og alt det der.

edit: Du svarte på mine spørsmål i din edit :) hmm, da kan det godt være noe i nettverksinnstillinger. ipconfig sier det samme som før og sånn?

Også skrudd av den innebygde firewall'en i XP SP2 right?
Sist endret av SpiderWorm; 9. oktober 2004 kl. 17:37.
Jadda. Alt er skrudd av. Tror jeg prøver system restore jeg
Hehe, lykke til :)

System Restore er jo forsøket verdt, har reddet meg i lignende situasjoner før ihvertfall. Da var problemet en oppdatering av Norton Firewall, mistet da nettet helt selv om jeg skrudde av faenskapet.

Keep us posted!
System Restore er gjort og det er fortsatt likedan. Tror jeg prøver å fjerne sp2 jeg. For battle.net, FTP og forskjellige andre services er blocked, virker det som. Må være noe der. Det som er merkelig er jo at firewallen er skrudd av.
Vel, du kommer ikke til å savne SP2 for å si det sånn. Det forsvant forholdsvis fort fra min PC også, men det skal jo selvsagt være mulig å få åpnet for alt igjen på nåværende system også. Desverre sitter jeg ikke inne med altfor avanserte kunnskaper om problemet det her gjelder. Skuffende få innspill fra glupe hjerner her nå, men er jo tross alt lørdag ettermiddag.

Som sagt, SP2 er sikkert ikke noe å spare på, men garantert ikke grunnen alene til problemene. Satse på at det løser problemet ihvertfall, jeg har aldri tålmodighet nok og formaterer hver gang problemer oppstår. Evig takknemlig til folka bak Ghost, formatere og kaste inn ett image hvor alt fungerer perfekt.

Ett annet tips er jo alltids å spørre f.eks folka på forumene til hardware.no, sitter en del folk der med gode kunnskaper om det meste.
Service Pack2 er fjerna og problemene er her enda. Fatter ikke hva det er. Skal sjekke hardware.no.
▼ ... over en uke senere ... ▼
bumpbump, ingen som har noe forslag ?
Errr. Du gjorde ingen TCP/IP-innstillingsforandringer for å komme på nett på LAN-et?
i cmd skriver du:
ipconfig /all
hva sier den ruta deg ? er gatewayen samme som din fars?
så skriver du ipconfig /flushdns
samme fortsatt ?
etter å ha skumlest fort ser jeg ikke at du har sjekket proxy settingene i explorer. er de på automatisk ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitter for tiden i Garnisonen i Sør-varanger og har ikke tilgang på internett på min egen pc. Skal prøve dette når jeg kommer meg på nett igjen, men mener å huske at ipconfig så helt lik ut både på min pc og på min fars pc.
Takk for hjelpa så langt, det verste som kan skje er jo en reinstall av OS