Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2096
Hehe for de som husker det mekket jeg en thead når jeg dro inn på behandling... Vell... Jeg har ikke vert aktiv på nFF på en stund, men her er oppsumeringen av mitt opphold på behandlings-senter: -Meningsløst

Et behandlingsenter et sted du drar når du har lyst på litt fri fra hverdagen. ikke noe annet. Er det behandling du trenger så think again... Er du av typen som lar deg påvirke av det andre sier? -tenkte ikke det nei... Og det er nemlig det det går ut på... Ord.

For å si det slik; det finnes ingen setning eller ord som kan få meg til å slutte. Det gjør jeg når jeg selv vill.
Var drit teit å dra på behandling når jeg selv egentlig ikke ønsket det (selv om jeg trodde jeg ønsket det ) Anyhow... Var ikke der lenger en 8 dager så jeg er jo ingen ekspert på temaet....

Men folkens, vær forsiktig med bruken, for det finnes ingen ordning som faktisk hjelper oss ut av det, det står kun på oss selv...

Om det er noen som enda lurer: Ja jeg bruker dop.
Om det er noen som enda lurer: Ja, jeg liker det. (trives faktisk )
Hva med metadon? Hvordan fungerer egentlig metadon?
Skjønner ikke hvordan du hadde samvittighet til å okkupere en behandlingsplass når du gikk inn i det uten motivasjon.

Det finnes nok av dem som vil slutte, slutt å stå som en idiot i deres kø.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Skjønner ikke hvordan du hadde samvittighet til å okkupere en behandlingsplass når du gikk inn i det uten motivasjon.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Antikrist
Var drit teit å dra på behandling når jeg selv egentlig ikke ønsket det [color=#ff0000](selv om jeg trodde jeg ønsket det )[/color]
Vis hele sitatet...
Loeve: http://www.erowid.org/chemicals/hero...diction1.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/meth...ethadone.shtml
Hvor gammel er du?
Har du jobb/skole?
Hva er dine planer i livet?
edit:
Hvor lenge har du gått på dop?
Vel, SilverKahn. Samtidig konkluderer han med at han trives godt med å gå på dop. Og jeg kan ikke skjønne at det er noe han har innsett under innleggelse.

Hvis dette var en tvangsinnleggelse, så stilles saken i et annet lys. Hvis ikke står jeg på mitt.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Er forsåvidt enig med deg, men hvis du ser på den threaden han henviser til, så virker det som om han innså eller mente han hadde et problem...
Opprinnelig postet av Arnie
Hvor gammel er du?
Har du jobb/skole?
Hva er dine planer i livet?
edit:
Hvor lenge har du gått på dop?
Vis hele sitatet...
Jeg er 23
Går på data kurs ( "datakurs" )
Mine planer i livet er å leve det.
Gått på dop siden jeg var 14 (ganske sen alder å begynne på, now a days... )

Metadon vet jeg dessverre ingenting om... Har en kamerat som blandet det med speed... Han ble så sær at det fristet ikke... :P
Metadon er noe som blir brukt i rehabilitering av narkomane. Poenget med metadon er at man skal ta det i stedet for dopen man tar, slik at kroppen blir tilfredstilt, men man får ikke noe rus av det. Man kan altså si at det er det samme som å ta dop uten å få rusen.
Av en eller annen grunn er det veldig omdiskutert i Norge å bruke det, selv om det kan hjelpe en haug med narkomane opp av grøfta, dersom de vil det.
Opprinnelig postet av AntiKrist
Jeg er 23
Går på data kurs ( "datakurs" )
Mine planer i livet er å leve det.
Gått på dop siden jeg var 14 (ganske sen alder å begynne på, now a days... )
Vis hele sitatet...
jeg tror aldersgrensa på å få metadon i Norge er 25 år...
Så lenge du klarer å tjene til livets opphold selv er det vel egentlig samma hva du bruker livet ditt på ellers, men hvis du er en av de som lever på stønad, så er du en drittsekk og en svulst i samfunnet som ikke er godt for noe annet en å pule sine egne nerveceller. Det er ihvertfall mitt syn på saken.
Opprinnelig postet av B3nd1k
Metadon er noe som blir brukt i rehabilitering av narkomane. Poenget med metadon er at man skal ta det i stedet for dopen man tar, slik at kroppen blir tilfredstilt, men man får ikke noe rus av det. Man kan altså si at det er det samme som å ta dop uten å få rusen.
Av en eller annen grunn er det veldig omdiskutert i Norge å bruke det, selv om det kan hjelpe en haug med narkomane opp av grøfta, dersom de vil det.
Vis hele sitatet...
Man tar ikke metadon i stedet for hvilket som helst dop, men i stedet for heroin. Det finnes mange typer dop som ikke metadon kan hjelpe deg av med. Metadon gis til herionmisbrukere for å dempe abstinenser man får ved å ikke ta heroin.
Metadon er jo ikke et "behandlings tilbud"... Jeg ville nå heller sett på det som en "siste utvei"... Folk som går på metadon prosjektet har det ikke kult vist det er det folk tror... De stein-harde folka der merker ikke noe rus av metadonen, den bare demper abstinensene de får av langvarig bruk. Om noen som alldri har prøv heroin skulle til å drikke metadon, så regner jeg med at fyren vill ligge rett ut etterpå....
AntiKrist: Kan du spessifisere litt?
Du bruker dop? Hva da? Hvor mye/ ofte?

Jeg bare lurer.
Opprinnelig postet av AntiKrist

Gått på dop siden jeg var 14 (ganske sen alder å begynne på, now a days... )

Vis hele sitatet...

Er det sent å begynne med dop når du er 14 !?
Kanskje han mente det med en ironisk tone.. Men jeg er enig, ungdommer nå til dags sporer av alt for tidlig.
Liker du narkotika og har ikke tenkt og slutte? Kult for deg, bruk så mye du vil, men jeg kommer ikke til og gråte i begravelsen din. Det er da selvsakt at slike institusjoner ikke fungerer om du ikke er innstilt på og slutte. Det samme gjelder med noe så uskyldig som tobakk. Jeg bør slutte av økonomiske, helse osv grunner, men har fremdelis ikke lyst til og slutte innerst inne, derfor klarer jeg det ikke. Og det er helt ok for min del.
joa, enig der roadkill, men så har jeg bedt noen i begravelsen min heller da.. ;P
for å svare på felix så sier jeg at jeg røyker daglig og freaker med alt mulig annet i helgene...(innebærer ikke hest, har alldri brukt sprøyte)

Jeg var 14 ja, det er tidlig og begynne, men jeg TROR debut alderen er lavere idag, en den var for bare 5 år siden.. var på ssb.no men fant ikke noe stat. over det...

Det er ingenting galt i å ha det litt kult i helgene synest jeg. hadde vert kult om staten kunne godt med på å legalisere dop i helgene..
Ja, visst. Så lenge man holder seg unna heroin på ukedagene, så er vel egentlig alt greit.
jeg er enig. det er ikke noe vits å bli lagt inn hvis man ikke trenger det??
antikrist: hva røyker du? hvor mange/mye? *nysjerrig*
Hvis du ikke vil slutte selv, så er det automatisk vanskeligere å slutte. Det sier faen meg seg selv.

Ja, du er en belastning for samfunnet når du bare hopper av avrusningen. De slapp deg inn for at du skulle slutte, men når du viser slikt initiativ, da fortjener en annen plassen din, gjerne en som har lyst til å slutte.

Det at du ikke har lyst til å slutte, det er opp til deg, men framtiden din blir ikke bedre av å være avhengig av narkotika, og det blir ikke like lett å komme til et behandlings-institutt igjen, når du stakk av fra det forrige.
Kan ikkje dykk gje karen litt slakk? Han var jo ikkje så alvorlig lenge der inne. Og han må tross alt få kjangsen til å komme inn for å finne ut om behandling er noke for han.

Synes mesteparten av tråden har litt besteborgerlig preg.

Han tar tross alt utdanning for øyeblikket. Så han er jo ikkje akkuratt ein gutter-rat.

Tsktsk.. Rusmiddel er til for å brukes. Er berre eit spørrsmål om moderasjon.
Opprinnelig postet av Arganath
Synes mesteparten av tråden har litt besteborgerlig preg.
Vis hele sitatet...
HAHA! Arganath er inne på no..

Her har jeg lagt ut ting rundt livet mitt, og ikke en enste gang har jeg sagt at "mitt levesett er best".
Så plz. behold objektiviteten.

Greit, så er jeg ikke akkurat et prakt eksempel på en borger.
Så kan jeg tilføye noe som sikkert gjør flere skattebetalere glade.. Jeg går på atføring, og vill gjerne takke dere for at dere betaler skatt, slik at jeg FÅR min lønn... Tenker dette ikke faller i smak nei...

PS. Røyker 2 g om dagen, ofte mer oxo. Ellers i helgene går det på guff. (amphetamin)
Sist endret av AntiKrist; 14. oktober 2004 kl. 12:15.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Man gjør som en vil i fritida, så lenge dette ikke skader for andre folk. Vi misbruker til stadighet andre russtoffer, de fleste har vel helt i seg litt for mye alkohol en eller annen gang. Så hvorfor kan vi ikke misbruke narkotika også?
Det skjer flere ulykker pga alkohol enn dop!
Sånn personlig ville jeg aldri brukt dop, grensa mi går til alkohol
Det finnes jo tiltak, brudd i krets er en klassiker, HVIS du vil slutte. Og det er jo faktisk grunnen til at folk legger seg inn.. (rett og slett for og komme seg unna)
mora mi har en venninde som har en sønn (jada): der han var inne til behandling hadde de tre "nivåer." nivå en var de strenge med, så de fikk ikke lov til å gå ut. nivå tre var på ganske tykk is, så de fikk lov å dra ut alene. når de kom tilbake hadde de med seg dop til gutta på nivå en.

fin fint, eh?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan får du penger til dopet da, er ikke det meget dyrt i lengden?