Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 536
Noe rart har skjedd med min Premiere 6.0 nå. Helt siden jeg fikk den funka den bare flott. Jeg lagde filmer, redigerte dem osv. uten problemer.

Nå lagger det for hver gang jeg forandrer ting på timelinen.

Kjører adobe premiere 6.0 på en:
xp2000+
256 mb ddr
Radeon9800 SE 128mb ddr

Det som slo meg var at når det ikke gikk hakkete så hadde jeg et GF MX 440 kort i pcen. Nå har jeg et nytt Powercolor Radeon 9800 SE kort med 128mb ddr ram. Men har vanskelig for å forstå at det kortet kan ha skylden? (siden det åpenbart skal være bedre)

Lite ram har jeg ja. Men som sagt, det gikk ikke hakkete i starten

Noen som vet svaret? Noen tips?
Sist endret av webfoxen; 14. september 2004 kl. 16:00.
Tror faktisk det kan skyldes PowerColor kortet. Har vært rapportert mye feil med det kortet, prøv å bytt til det gamle kortet om du har det ennå, for å se om det fortsatt lagger.
Ja har selv hørt en del "dritt" om kortet
Saken er jo også den at mx440 kortet er solgt bort.

Har oppdatert driverene og..men lagger fremdeles.

Noen som har tips så post dem!
Kan du få lånt et skjermkort av en kamerat bare for å få sjekka om det er det som lager laggen? Hvis ikke, veit jeg ikke helt hva du skal gjøre. Jeg vil tro det er skjermkortet som er skylden, hvis dette var det eneste som ble endret ved de tider laggen dukket opp.
Jo sant nok. Skal "låne" ( heller stjele ) brorn sitt Radeon9800pro kort..

Men til tross for at det er et PowerColor kort så kan jeg ikke sjønne at det skal ha SÅ mye å si. Det lagger jo forferdelig fælt.
Kan jo være noe annet også da. Har du prøvd å f.eks. installere Premiere på nytt?

Du installerte ikke noe annet ved de tidene laggen kom?
Nei har ikke innstallert noe spesiellt annet. Tro meg, har innstallert det på nytt over 10 ganger nå =/
Jeg har brukt Premiere ganske så mye og jeg må nok anbefale deg å få opp litt bedre specs på maskinen din pluss få tak i ett almost-real-time-rendering kort ala. Pinnacle DV500, det gjør alt så mye enklere og raskere.
Fordelen med DV500 kortet (eller lignende) er at det gjør mye av overlay (tekst over bilde) og noe rendering i en prosesser på kortet real-time så du slipper trykke på render knappen hele tiden når du vil se en sekvens. Også er det jo i tillegg litt kjekt å kunne redigere med kabel rett til tv-skjermen
eirik: sant nok

Men det som var kjipt var jo at det skulle lagge sånn og ikke før.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Premiere 6.0 er igrunnen den mest buggye versjonen du kan få av premiere så jeg vil med 80 % sikkerhet si at det er der problemet ligger. om du bare oppgradere til 6.5 eller 7 så skal nok problemet løse seg. 6.5 ser igrunnen nesten helt likt ut og er igrunnen bare en kraftig bugfix av 6.0 så om du vil ha den samme interfacen og raskere program oppgrader til 6.5. premiere 7 eller pro har jeg enda tilgode og teste men det sies at det skal være overlegent de tidligere versjonene av premiere. har man en relativt kraftig pc slipper man å rendre filmen blant annet. det har etter hva jeg har sett et modifisert interface så der kan det være en overgang.

jeg vil foresten fraråde pinnacle kort så lenge du ikke har planer om å bruke den ræva programvaren deres (stor posjon personlig mening, ja jeg har fakisk måtte bruke det ved et par anledninger) det kan bli ganske vanskelig og intigrere godt med adobe premiere.

Når det gjelder ytelsen på skjermkort når det kommer til videoredigering er det 2d ytelsen man må fokusere på. jeg kjenner ikke de to kortene du har men hvis du har vært virkelig uheldig har det gamle bedere 2d ytelse. (jeg tror det igrunnen ikke men kan være verd å skjekke opp i)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Avid Xpress Pro er tingen. Hvis noen har en ftp kan jeg slenge det opp. Har Avid Xpress Pro 4.5. Ligger på 180MB.
har du win xp kan du teste å se om det fungerer bra i windows moviemaker. slik at du kan eliminere om det er kortet eller om det er noe med programmet.

Har brukt alle versjonene fra 6.5 til pro 1,5