Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2126
Har nå funnet geværet jeg vil ha til en fin pros, men lurer på om det er noen avgifter eller moms jeg MÅ ut med? Noen måter å komme rundt?

skal ha en m4a1 fra redwolf
kanskje fortelle hvor mye gæveret koster ?
la oss si at gæveret koster 1000,- kr
da hvor det hva ? mellom 3-500 kr i moms ?
jeg er sikkert helt på jordet nå.. *trøtt*
Softgun går som leketøy og man trenger da ikke å betale moms.
RoMer's Avatar
Trådstarter
Fant nettop på www.airsoft-norge.no at du må betale 24% moms... anyone som vet hvordan jeg kan slippe?
RoMer's Avatar
Trådstarter
Aciid_boot3r: du må være en av de minst seriøste personene jeg vet om.
http://www.wgcshop.com/ her kan man tydeligvis skru ned prisen på pakken med 70% og dermed slipper man masse moms.
Man må betale toll/skatt/whatever det er, man får en regning i posten ette en stund tydeligvis

Jeg har hørt mye på airsoftfolk som har whinet om dette
RoMer's Avatar
Trådstarter
så du kjøper pakken billig og betaler resten etterpå?
Bare be de som sender saken om å sette ned prisen med noen hundrelapper. Dvs ikke i virkeligheten men på frakteseddelen. Alle firmane gjør det, for de vil heller ha salg hos de enn at du går til et annet sted og får det hos noen andre.
Opprinnelig postet av meitemark
Bare be de som sender saken om å sette ned prisen med noen hundrelapper. Dvs ikke i virkeligheten men på frakteseddelen. Alle firmane gjør det, for de vil heller ha salg hos de enn at du går til et annet sted og får det hos noen andre.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente, de skriver en lavere pris på pakken enn den virkelige. Og man kan vel spørre om man får sendt som gave også, så du kommer kanskje under fribeløpet eller hva det nå heter. Husker ikke hva det er på.
RoMer's Avatar
Trådstarter
Jeg fatter ikke dette helt. Driver redwolf med dette? Hvor bør jeg bestille fra for å få minst total pris?
RoMer's Avatar
Trådstarter
Skulle virkelig likt å få et skikkelig svar! Så det med at det ikke er avgift er bullshit?
Opprinnelig postet av RoMer
Skulle virkelig likt å få et skikkelig svar! Så det med at det ikke er avgift er bullshit?
Vis hele sitatet...
Det er IKKE bullshit. Husker ikke hvorfra jeg var med å bestillte sist gang, men det er mulig det var redwolf airsoft. De fikk til å endre pakkens verdi fra 10k til 1,5k. Tollerne var seff mistenksomme, men det eneste de kunne gjøre var å sette på en ekstratoll på 400kr.
RoMer's Avatar
Trådstarter
Å du sender mail til dem? Har aldri bestillt airsoft før.
Opprinnelig postet av RoMer
Å du sender mail til dem? Har aldri bestillt airsoft før.
Vis hele sitatet...
Tja, såvidt jeg husker så ringte de til oss. Aner ikke om det hadde noen sammenheng, men ordrer fra norge er søte ting, for vi nordmen har bestandig masse penger.
RoMer's Avatar
Trådstarter
Så jeg trenger ikke mase med mail og drit eller bør jeg gjøre det? Er som sagt noob.
Bare bestille og se hva som skjer? Hvor bør jeg shoppe skudd fra?
En ting du må huske på hvis du får dem til å skrive ned verdien på pakka er at hvis den forsvinner/blir ødelagt, så får du kun erstattet det beløpet som den er skrevet ned til
RoMer's Avatar
Trådstarter
Ok, men kjangsen for det er jo liten?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Kjøp kuler i Norge du.. Blir så mye porto om du bestiller fra Hong Kong.. Uansett ikke så kjempestore forskjeller på prisene..
Du betaler 24 % av det totale beløpet (prisen på pakken + frakt). Du kan be de forskjellige leverandørene sette ned invoicen. Ikke alle er villige til å gjøre det, men jeg vet UNCompany gjør det.
du har nok bedre luck på et airsoft forum siden vi der vet a erfaring hva det koster.
du betaler 24% moms men frakt blir dekt av noen airsoftbutikker på forskjellige ting.

by the way kjøp heller på uncompany de er billigere en redwolf..
RoMer's Avatar
Trådstarter
Gode erfaringer med UNC? Url?
google. ja har gode erfaring derfra. hele airsoftharstad kjøper ting derfra i ca 13 store shipments hvert år.
www.airsoftharstad.com
www.uncomany.com
RoMer's Avatar
Trådstarter
Ser ut som det blir en slik pakke:

MARUI M4A1
Sanyo 8.4V 600mAh Battery
4000rds 0.2g BBs
Mini Charge
Marui Discharger
68rds Magazine
300rds Magazine
BB Loader
Cleaning Rod
Marui 200rd 0.25BBs
Shipping Fee Included
380$
(3200 med toll)

Er det rett med 200pk med kuler? Det er jo lite. får jo med den 4000 pk også, men men
pleier å kjøpe kuler fra hobbyhuset.no er som regel billigere der.
har du kjøpt den mauri BB loader ? den er bedre og lettere å bruke en den loadern som følger med i pakkene..
å ikke kjøp high cap magasin. det er bare kjedeli. kjøp normale med max 50 skudd i..
RoMer's Avatar
Trådstarter
Ok. Dette er en pakke som er satt av dem. Vil ha et hicap til å kødde med og leke MG med. Hvor lenge varer et slikt batteri?
spørs hvor kaldt det er og hvor mye du skyter.
satt sammen pakken min med en mp5a4 selv og satt i et 8.4 v 2 amp batteri og lader det en gang hver tredje måned. å da spiller jeg minst en gang i uka i 3-6 timer..
dette hørtes jo syykt kjekt ut, okey. RoMer: jeg er med
så kan vi spille på øyne