Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1396
Etter litt masing på Razor Sharp kom kom det i går en mail dettende ned i en av mine utallige epostkontoer, og jaggu var det ikke en NY VERSJON av "FFTray"

For de som ikke har hørt om denne saken før, så er det altså en liten dll fil som gir deg muligheten til å legge programmer ned i systray (området ved klokken) i windows.

Her er tråden fra sist gang.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=36079

Det som er nytt denne gangen er muligheten til å legge de fleste vinduer "Bestandig på topp".

urlen er som bestandig
http://meitemark.net/FutureForce/


meitemark
Holder på å teste den nå, flott sak dette. Jeg hadde en tray minimizer før som la til et ikon oppe ved "_" "x"-ikonene, det hadde gjort seg på denne. En annen ting som ville gjort programet komplett ville vært en hurtigknapp til å minimize.
/me liker hurtigknapper
Opprinnelig postet av Waffel
Holder på å teste den nå, flott sak dette. Jeg hadde en tray minimizer før som la til et ikon oppe ved "_" "x"-ikonene, det hadde gjort seg på denne. En annen ting som ville gjort programet komplett ville vært en hurtigknapp til å minimize.
* Waffel liker hurtigknapper
Vis hele sitatet...
Bare høyreklikk på "Minimize". Hadde ikke tid til å lage et eget ikon for den funksjonen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man kan ikke minimize c:\winnt\system32\cmd.exe med denne.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
nei, den klarer ikke å ta msdos vinduer. grunnen skal være oppbyggingen til de vinduene.
digger denne saken, konge!
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det ser ut til at versjon 1.0/1 ikke fungerer noe særlig i Windows Server 2003, og jeg har fått en nyere utgave til testing men det ser ut til at testmaskinen min sin primary IDE controller tilfeldigvis bare døde. (ikke minst, det var skolemaskinen min )

filen ligger i klar på www.meitemark.net/FutureForce/fftray1.2.rar og hvis noen orker og putte den den inn i en Server 2003 maskin og se om man klarer å starte maskien på nytt igjen, så ville jeg blitt verdig lykkelig. (Den henger seg, men det er fullt mulig å gå inn i safemode og skru den av der(samme linje som uninstall))

edit: filen lå på feil plass

mm
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Oppdatering:

FFTray v1.2 fungere flytende på Server 2003. (puh)
Jeg hadde en bug på v1.0, vet ikke om denne er fikset, men iallefall:
Når jeg hadde minimert noen ting ned i trayen og ventet en stund, så når jeg skulle ta musen over trayen for å hente den tilbake igjen så bare forsvant ikonene som var minimert med FFTray.


Edit: Hva med å lage en funksjon som shader vinduene så du bare sitter igjen med tittellinjen? Høyreklikk på maksimer knappen foreksempel?
Sist endret av BakkiZ; 27. september 2004 kl. 13:20.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
#&€%{!%€#"

Ser ut til at noe feiler i v 1.2 også, og at modulen ikke registrer seg helt i systemet, noe som gjør at den forsvinner neste gang systemet starter opp. (Notis, ikke testet i XP, bare i 2003)
Nyttig. Veldig nyttig indeed. FutureForce er likevell det mest harry navnet jeg har sett på en god stund
Hmm, jeg får ikke fjerna min gamle v1.0-versjon.
Når jeg skriver "CWINDOWS\SYSTEM32\FFTray.dll /u", kommer det bare opp den boksen med "hva vil du åpne .dll-fila med?"..
Hjelp :P
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Vidde
Hmm, jeg får ikke fjerna min gamle v1.0-versjon.
Når jeg skriver "C:\WINDOWS\SYSTEM32\FFTray.dll /u", kommer det bare opp den boksen med "hva vil du åpne .dll-fila med?"..
Hjelp :P
Vis hele sitatet...
du skal skrive:
regsvr32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\FFTray.dll /u
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Nyttig. Veldig nyttig indeed. FutureForce er likevell det mest harry navnet jeg har sett på en god stund
Vis hele sitatet...
Klag til Razor, ikke til meg
GENIALT! ;D takk takk
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det ser ut til at man foreløpig må legge til v 1.2 i registeret selv.

Fix:
start 'regedit.exe'
gå til 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows'
der finner du en verdi med navnet 'AppInit_DLLs'
legg til 'fftray.dll'
MERK: ingen banenavn.

Lag en tekstfil du kaller fftray.reg og legg inn denne teksten.
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"AppInit_DLLs"="FFTray.dll"
Vis hele sitatet...
dobbelt klikk på filen og velg at du skal legge inn den informasjonen
meite.. jeg elsker deg, nei ikke tenk nå at dette er noe svada! jeg elsker deg, og folk som deg som gjør hverdagen min verdt å leve og legger til fine ting i Win som MS ikke klarer å tenke på selv.. seriøst takk skal du ha!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Start 'regsvr32 /u fftray.dll'
Start 'regedit'.
Gå til følgenede plass i registret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Run
Legg til en ny tekst(string) verdi og kall den for 'fftray'.
Den skal innholde 'rundll32 fftray.dll,DllMain'.
Sist endret av Razor Sharp; 17. oktober 2004 kl. 00:19.