Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3610
Noen som har hørt om dette stoffet?
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Er det et annet norsk navn på det? Eller kan man skaffe det i norge i det hele tatt? Christiania får man det kanskje?
All hjelp er god hjelp...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hjelp!!!



Hva er så bra med det stoffet da?
Det skal visst være ufarlif for kroppen, lovlig, og gjøre at du ser drømmebilder når du er våken... Men jeg vet ikke helt om det er til å stole på akkurat...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har også lest den sida, men har aldri hørt om salvia noen andre plasser. Kanskje det bare er tull? erowid virker jo ganske seriøst, så eg veit ikkje korfor det skulle være bullshit, men men. Kanskje sende en mail til de folka?
eller "For more information, consult your local dealer"
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
"For more information, consult your local dealer"
Vis hele sitatet...
Hehe. Har spurt de jeg kjenner som "driver med dop".. Hadde ikke hørt om det... Hmmm....
Men men...
Jeg overlever sikkert uten det også...
Hive opp Encarta eller et medisink leksikon (eller noe bedre ?) og søk etter det. Finner du det der, finnes det i hvert fall
okey... så du sier det ja. men hva med snusmumrikken da? HÆ!? hvordan skal han overleve???
Sist endret av SlaveAvSolen; 11. desember 2004 kl. 15:12.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jaja. Eg satt og surfa på no gothic-merch-sicder og da fann eg også det her:

http://www.okkult.no/shopping/shopexd.asp?id=490

25gram Salvie. 45kr.

de har også:

http://www.okkult.no/shopping/shopexd.asp?id=491

Kvit Salvie. 25gram. 32kr.

Trur det var dette du ville ha.
Have phun.

edit: Var trøtt fyrste gangen eg skreiv det her. Tatt vekk det som var useriøst og unødvendig.
Sist endret av Mullah; 26. desember 2001 kl. 02:52.
Hvilke andre stoffer enn salvie er det som "duger" der inne da? Så absint, men funker den da? Forbasket mange ukjente navn der inne
TAKK TAKK!
Vet ikke om det er det riktige greiene, MEN det kan jeg jo finne ut...

Kan man virkelig bestille narkotika slik som det... på en webshop over internett liksom? hehe

Får man det i posten?
det er ikke narkotika da...

Men det finnes sider som selger narkotika over nettet tror jeg, men disse er vel ikkemyndighetene så glade i. Tror heller ikke det er noe lurt å bestille fra slike sider, siden de sansynligvis er ganske useriøse...

For hvem er det egentlig som er dumme nok til å selge slike ting over nettet?

Beats me...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Zpeef
Kan man virkelig bestille narkotika slik som det... på en webshop over internett liksom? hehe

Får man det i posten?
Vis hele sitatet...
Narkotika i posten? Nei.
Salvia i posten? Ja
Opprinnelig postet av DarkStaar
det er ikke narkotika da...

Men det finnes sider som selger narkotika over nettet tror jeg, men disse er vel ikkemyndighetene så glade i. Tror heller ikke det er noe lurt å bestille fra slike sider, siden de sansynligvis er ganske useriøse...

For hvem er det egentlig som er dumme nok til å selge slike ting over nettet?

Beats me...
Vis hele sitatet...
Denne siden selger jo ikkje bare salvia, men også smykker og kleder. Sjølv om det kan ta tid før du får det tilsendt i posten, så får du det tilsent etterhvert. Har snakka med folk som har kjøpt forskjellige ting derifrå.

Gidder vel egentlig ikkje å forsvare denne webshopen, sjølv om det ser ut til at eg akkurat har gjort det. :rolleyes*
Poenget er at dette er ikkje et ulovlig stoff, og den webshopen er en av de seriøse...

.. trust me
mente det at det ikke er noe lurt å selge narkotika over nettet...Det finnes sider som gjør dette, og mine tanker om de sidene er at det er et veldig dumt påfunn siden det forsåvidt er veldig ulovlig. Dessuten tror jeg nok disse sidene ikke er så veldig seriøse av seg.

Det var det jeg mente...selvfølgelig er det fullt lovlig å selge salvia, kleder osv på nettet, hehe
Salvien de selger på okkult.no er ikke rusfremkallende.. skal du ha rusfremkallende salvie må du ha fersk salvie divonrum. Den skaper en kraftig hallusinogen effekt. Etter hva jeg har lest så skal den være kraftigere en LSD.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av {xYodax}
Salvien de selger på okkult.no er ikke rusfremkallende.. skal du ha rusfremkallende salvie må du ha fersk salvie divonrum. Den skaper en kraftig hallusinogen effekt. Etter hva jeg har lest så skal den være kraftigere en LSD.
Vis hele sitatet...
Dette høres litt mystiskt ut.

1. har du prøvd det dei selger på okkult.no?

2. har du prøvd lsd?

3. har du prøvd skikkelig salvia?

4. visste du har salvia er lovlig og at lsd er Ulovlig? (Legge merke til U'en.) Staten er idioter, men de forbyr vel ikkje lsd bare for å la et stoff som er enda sterkere bli solgt fritt?
1. har du prøvd det dei selger på okkult.no?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd hverken salvie divonrum eller det de selger på okkult.no men, men etter hva jeg har lest er kun salvie divonrum rusfremkallende, og de selger ikke salvie divonrum på okkult.no.
Salvie divonrum er forøvrig regnet som legemiddel og derfor ikke lovlig å selge.


2. har du prøvd lsd?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd LSD, opplysninger om at salvie er kraftigere en LSd mener jeg det står om på erowid.



3. har du prøvd skikkelig salvia?
Vis hele sitatet...
Nei.

4. visste du har salvia er lovlig og at lsd er Ulovlig? (Legge merke til U'en.) Staten er idioter, men de forbyr vel ikkje lsd bare for å la et stoff som er enda sterkere bli solgt fritt?
Vis hele sitatet...
Som sagt så er salvie divonrum regna som legemiddel og ikke lovlig i norge. Tror grunnen til at mange rusfremkallende stoffer ikke er ulovlige i norge er på grunn av at norske myndighetene ikke har peiling på alle stoffene.


centric2001: Hvilke andre stoffer enn salvie er det som "duger" der inne da?
Vis hele sitatet...
HVis jeg husker riktig skal Malurt ha en ganske heftig hallusinogen effekt. Ble brukt av hekser før i tiden for å få kontakt med åndeverdenen.
Men vet noen hvordan man kan få tak i salvia divonrum da?
Har hørt at det er lett å få OBE av det...

Vet du hvordan man skal innta malurt for at det skal "virke"?
Opprinnelig postet av centric2001
Hvilke andre stoffer enn salvie er det som "duger" der inne da? Så absint, men funker den da? Forbasket mange ukjente navn der inne
Vis hele sitatet...
absint, skal man bli veldig et eller annet.... lystig? brr....man skal bli litt tullat i haue... det sier nu stesøskene barnet mitt ;D hehe

tøft viss det der salvie funker ...

har hørt noe om malurt...osv at viss man røyker det skal man bli stein...men trur bare det er noe kødd
Men vet noen hvordan man kan få tak i salvia divonrum da?
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg husker er det mulig å bestille Salvie Divonrum fra noen danske webshops. Men du må huske på at det kan bli stoppa av tollen siden det er regnet som legemiddel.


Forøvrig så er absint kjent som en alkohol holdig drikk med en del forskjellige narkotiske urter som før ble drukket av kunstenere og intelektuelle. Vang Gogh skjærte jo av seg øret i absinth rus. Absinth er for det meste ulovlig, men det selges i blant annet England. Men jeg vet ikke hvordan man isåfall skal innta urten absint, og om den i det hele tatt har noen rus fremkallende effekt.
Better than thou.
Absint er jo blitt lovlig igjen mener jeg å huske. Får kjøpt det på polet, men i en 'vannet' ut versjon..
hmm.. den må være sinnsykt utvanna, eller muligens uten de narkotiske urtene.
Grunnen til at det ble ulovlig var visst at veldig mye dritt ble begått i absint rus + at mange ble visst sinnsykt aggresive av den. Men jeg må si jeg tviler på at det er lovlig, spesielt siden Norge ikke akkurat er så veldig liberalt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av centric2001
Så absint, men funker den da?
Vis hele sitatet...
Absint funker ja.. Ikke det at jeg har prøvd det og kan si noe spess om det, men har om det i drikkelære på skole...
Opprinnelig postet av Carlo
Absint er jo blitt lovlig igjen mener jeg å huske. Får kjøpt det på polet, men i en 'vannet' ut versjon..
Vis hele sitatet...
Ja, men den som er komt ut igejn på polet har de tatt vekk det halisunerende stoffet i.. Med andre ord så er det absint uten absint... Smakens skyld den er komt ut for nå....
argh, norge asså!

Er absint greiene lovlig i andre land? Altså sånn "ekte" absint...
Tsjekia hvertfall...
Jaja...
sjukt er det hvertfall!
Sist endret av SlaveAvSolen; 14. januar 2002 kl. 18:37.
Better than thou.
Tsjekia tror jeg det heter.
det sies at det er lovlig i London, men det er ikke umulig at dette også er den utvanna versjonen. Ellers kan man finne en god del oppskrifter på et på nettet. Uten at disse funker som innmari godt. etter hva jeg har lest har de for det meste ingen rusvirkning whatsoever, hvis du ser bort i fra alkoholen da.
Opprinnelig postet av Carlo
Tsjekia tror jeg det heter.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om???

Sist endret av SlaveAvSolen; 14. januar 2002 kl. 18:43.
▼ ... flere år senere ... ▼
Opprinnelig postet av DarkStaar
argh, norge asså!

Er absint greiene lovlig i andre land? Altså sånn "ekte" absint...
Vis hele sitatet...
Ta faket absint og malurt(wormwood) og bland det

1. Kjøp fake.
2. Søk etter wormwood på www.images.google.com for å kjenne igjen malurt.
3. Plukk i hagen og la et par blader malurt trekke i faken i noen døgn.......
VIPS!!!! Absint!
Har ikke gjort det over selv, men er burot det samme som malurt?(ser sinnsykt likt ut!)
Litt gammel post, men takk for ideen
Søk etter Salvia på forumet. Mange plenty, mucho poster om akuratt dette.
Burot er IKKE det samme som malurt.
Samme familie, men ikke samme sort.
Åja så bare et bilde som likna
Bør ikke tas for mye av, men å prøve akkurat absint en gang dauer man ikke av(!)... Langvarig bruk vil dog med stor sansynlighet føre til psykiske problemer...
Sist endret av adrian nor; 10. desember 2004 kl. 13:42.
En kamerat av meg kjøpte en helflaske absint i russe tiden (04)...han drakk hele flaksa eller 3/4 reint nesten....(skal jo blandes ut med vann)....ende meg at han hadde spasmer hele veiene fra treffet og hjem...