Trist nyhet, men ikke uventet. Slik platebransjen/plateindustrien i Norge driver i dag er på trynet.
De er i en dyp krise, i et ukjente farvann, men har valgt absolutt en feil vei, de skyter seg selv i foten ved å gi platekjeder som Platekompaniet osv. de rabattene og godene de gjør.
"Undertegnede har ved en rekke anledninger også påpekt den nærmest ulevelige situasjonen man har vært i, i henhold til det å skulle matche priser fra konkurrerende bedrifter; og da utelukkende kjedebutikker som til tider har vært nærmest uforståelig tilgodesett med høye linjerabatter og kvantumsrabatter. Så ille har det til tider vært at man ved en rekke anledninger seriøst har tjent på å kjøpe inn varene hos konkurrenten, i stedet for hos det plateselskapet som distribuerer eller eier produktet. Helt sant. Dette gjelder i særtrekk de store majorselskapene og ikke de mindre, uavhengige leverandørene, som har vært både forståelsesfulle og til tider like fortvilte over situasjonen som vi. En slik måte å drive konkurranse på har da, forståelig nok, etterhvert blitt både økonomisk destruktivt og til syvende og sist også særdeles lite motiverende.
Når en rekke plateselskaper prøver å rette opp sin stadig mer elendige inntjening ved å nærmest gi bort ferskvarer til noen få av sine kunder (for å karre til seg markedsandeler, herunder: høye plasseringer på VG-lista), og samtidig brenner opp resten av overskuddet til hoderystende stupide kopisperre-anordninger på de samme produktene, er det blitt så vilt ko-ko at man ikke lenger ønsker å være med på leken."
http://www.ballade.no/nmi.nsf/home/b...10492431294575
De er i en dyp krise, i et ukjente farvann, men har valgt absolutt en feil vei, de skyter seg selv i foten ved å gi platekjeder som Platekompaniet osv. de rabattene og godene de gjør.
"Undertegnede har ved en rekke anledninger også påpekt den nærmest ulevelige situasjonen man har vært i, i henhold til det å skulle matche priser fra konkurrerende bedrifter; og da utelukkende kjedebutikker som til tider har vært nærmest uforståelig tilgodesett med høye linjerabatter og kvantumsrabatter. Så ille har det til tider vært at man ved en rekke anledninger seriøst har tjent på å kjøpe inn varene hos konkurrenten, i stedet for hos det plateselskapet som distribuerer eller eier produktet. Helt sant. Dette gjelder i særtrekk de store majorselskapene og ikke de mindre, uavhengige leverandørene, som har vært både forståelsesfulle og til tider like fortvilte over situasjonen som vi. En slik måte å drive konkurranse på har da, forståelig nok, etterhvert blitt både økonomisk destruktivt og til syvende og sist også særdeles lite motiverende.
Når en rekke plateselskaper prøver å rette opp sin stadig mer elendige inntjening ved å nærmest gi bort ferskvarer til noen få av sine kunder (for å karre til seg markedsandeler, herunder: høye plasseringer på VG-lista), og samtidig brenner opp resten av overskuddet til hoderystende stupide kopisperre-anordninger på de samme produktene, er det blitt så vilt ko-ko at man ikke lenger ønsker å være med på leken."
http://www.ballade.no/nmi.nsf/home/b...10492431294575