Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6027
Sikkert mange topics osv, men finner ikke noe søke shit.. Så ehr fyrer jeg løs, håper dette blir til en topic hvor folk svare skikkelig, IKKENO bullshit.. Og at vi kan forholde oss til en saklig diskusjon..

### FJERNET AV ADMIN ###

Jeg bare lurer.. Har hørt at 1 av 33 folk dauver av flein, er det giftig? Hva skjer når du spiser feks 4-5 små sopper? Spørs jo hvor motakelig persoen er... spsie seg oppover. Men uansett..

#1Hvor ca lang virkings tid? Hvem her har prøvd flein?

#2Hva opplevde dere?

#3Virkinings tid etter konsument?

#4Negative sider?

#5Aktive stoffer?

#6Forskjellige fakta, som er nyttige å vite, før man tar fleinsopp?
Dør man?

Så er det bare å svare, for nå er trøndere snart på manngard gjennom de lokale skogene. Vil ikke at folk skal dauve av det.. Tripper og bare, "shit Erling datt ned". "haha han bare snakker til maur" osv.. sykt mange ting som kan skje.
"Jeg bare lurer.. Har hørt at 1 av 33 folk dauver av flein, er det giftig?" Du burde faen meg skjønne at folk ikke spiser sopp hvis 1/33 dauer av det, bruk hodet.. Den tøffe "hardass attituden" får deg bare til å virke som en enda større idiot forresten.
Sist endret av Bananeter; 13. august 2004 kl. 10:06.
cassidy: hvis du er lei av det så er det vel bare å styre unna emnet? selvom ikke du og noen andre synes det er noe interessant, så finnes det folk som leser om det å synes det er noe å snakke om..

enkelt og greit.. et forum er et sted hvor man diskuterer forskjellige emner, og hvis man ikke liker emnet som diskuteres så gir man simpeltheten faen i å lese den..
Opprinnelig postet av Bananeter
"Jeg bare lurer.. Har hørt at 1 av 33 folk dauver av flein, er det giftig?" Du burde faen meg skjønne at folk ikke spiser sopp hvis 1/33 dauer av det, bruk hodet.. Den tøffe "hardass attituden" får deg bare til å virke som en enda større idiot forresten.
Vis hele sitatet...
Han ville vel ha en clean tråd... Kanskje han tokk i for mye men men!

Mye rykter osv ang. flein. Vet at man blir fort dum av det ettervært!
blir dum av og spise flein.. du må komme med noe bedre en det, hva mener du, blir et mennesk mindre smart av og spise flein, tror du det vil score mindre på en intelligens test etter mange års forbruk av psychedelia.

Flein er Magic Mushroom og magic mushrooms er antagelig vis et av det psychedelia som har blitt brukt mest opp igjennom menneskets historie, psychedelia betyr "Mind Exspanding" og er et kraftig verktøy i forståelsen av menneskets indre univers.

Psychedelia i form av magiske planter har antageligvis spilt en viktig rolle i utviklingen av menneskets intelligens siden tidenes morgen som for 10-20, 100.000 år siden, mye teknologisk utvikling som vi ser i dag kommer som en direkt følg av menneskers eksprimentielle trang til psycotropiske substanser, feks den pcen du leser på nå spillte psychedelia en rolle i utviklingen av, mye av musikken du hører er bunnet i sine psychedeliske røtter skapt av psychedeliske mennesker.

Folk blir ikke dummere av psychedelia, di blir mer kreative, mer filosofiske, mer fargerike, mer freds elskende, rett og slett mer intelligete, noe du ikke kan si om noe annet di kaller for drugs
Wachax: Det var da fryktelig til aggresiv start da.. selv om jeg i og for seg litt forståelse for det. men men..

Hvis du ønsker å lese trip rapporter på fleinsopp så er vel det norske www.norshroom.org og det internasjonale www.erowid.org et par gode steder og oppsøke. Her får du alt du trenger å vite om denne fine soppen, her på forumet kan det fort bli en del tull.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, denne tråden har gått meg hus forbi.

InsomniA: Blir dum av det etter hvert? Hvordan i all verden vil du begrunne dét? Psilocybin-holdige sopper er ufarlige!

Ellers har vel modsuck og {xYodax} dekket både den filosofiske og den informative delen. Andre navn som flein går under er liberty caps og Psilocybe semilanceata. Du kan også se på andre sopper og virkningen av psilcybin generelt, det er mye hips om haps.

http://www.lycaeum.org og http://www.shroomery.org er også gode sider når det gjelder ethnobotanik.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
#1Hvor ca lang virkings tid? Hvem her har prøvd flein?

Virkningstiden er jo en 5-6 timer ca.. kommer jo litt an på hvor mye
du har i deg.

#2Hva opplevde dere?

Veldig mye fint, som ville ha fyllt opp en hel bok om jeg skulle begynne å
forklare..

#3Virkinings tid etter konsument?

Tygger man godt kan virkningene starte etter 15-20 min, men noen
ganger har ikke virkningene satt inn før 1-1 1/2 time..

#4Negative sider?

Noia/Andre folk som plutselig dukker opp

#5Aktive stoffer?

Psilocybin, Psilocin, Baeocystin

#6Forskjellige fakta, som er nyttige å vite, før man tar fleinsopp?
Dør man?

Nei du dør ikke.. glem alle historier om blåsyre i flein også..
Tips: ta det rolig, vær rolig.. og alt blir bra
King of Spooning
Acidous's Avatar
Ja, fleinsopp er giftig.
Alle rusmidler er giftige, og det er nettop denne giften som gjør at du blir rusa.
Så når du er høy på noe, så er det vel bare det at kroppen reagerer på gifta, og du får en lettere forgiftning.
▼ ... over en måned senere ... ▼
øl er giftig.. sprit er giftig .. masse mat som er giftig. Bare pass deg for dosen.. Drikker du 100 liter melk på styrten ligger du tynt ann altså. Samme med Vanlije is.. Skjønner poenget ?
nb. Du er nok en løvetann også. Bare du vet det ikke helt enda..
Opprinnelig postet av waxhax
Jeg bare lurer.. Har hørt at 1 av 33 folk dauver av flein, er det giftig? Hva skjer når du spiser feks 4-5 små sopper? Spørs jo hvor motakelig persoen er... spsie seg oppover. Men uansett..

#1Hvor ca lang virkings tid? Hvem her har prøvd flein?

#2Hva opplevde dere?

#3Virkinings tid etter konsument?

#4Negative sider?

#5Aktive stoffer?

#6Forskjellige fakta, som er nyttige å vite, før man tar fleinsopp?
Dør man?
Vis hele sitatet...
- Hvor har du hørt at 1 av 33 dauer? Det er ihvertfall bull.
- Er det giftig? Ja. Det er det. Det er "giften" man blir fjern på.
- 4-5 små sopper? Ingenting...
1 - Første gang jeg spiste spiste jeg 30 tørka sopp. Tok ca. en time før det kicka igang, og varte i ca. 6-7 timer. Det var en jævlig bra sesong det året. 96/97 eller noe sånt tror jeg det var.
2 - Masse rart. Klokka gikk dritseint. "Oi...har bare gått 20 sekunder" var standarden hver gang jeg sjekka klokka. Deilig, prikkende følelse i hele kroppen. Elastisk/leire-aktig i ansiktet. Kunne forme trynet som jeg ville. Dra ut nesen til Pinnochio-nese, forme haka så den ligna han fyren i Toy Story osv. Sprøtt.
4 - Ingen. Ingen nedtur. Eneste var at dama stakk hjem fordi hun ikke fikk kos, for jeg syns det var deiligere å bare ligge å ta på meg selv i trynet. Ellers syns jeg den største negative siden er at det er så outofthisworld fett, at jeg ikke kan gjøre det igjen...
5 - Psilocybin...er det ikke det det kalles?
hvorfor ødelegge hjernen sin med slikt? Tar heller et glass cola og røyker Marlboro til jeg får nikotinsjokk :P hehe...takk for meg =) Syns egentli narkotika er veldig dumt og farlig, selvfølgelig for jeg aldri har turt å prøvd det! Men for all del, skal ikke stoppe dere.
Opprinnelig postet av [Th33dge]
hvorfor ødelegge hjernen sin med slikt?
Vis hele sitatet...
For mange handler det ihvertfall om å prøve å oppleve litt andre bevissthetstilstander, og kanskje lære litt om seg selv. Mange som har prøvd sier også at de har hatt sterkt spirituelle opplevelser, eller bare veldig lærerike opplevelser på denne typen rus.

Skal nevnes at jeg ikke har prøvd annet en hasj/pot selv når det gjelder illegale rusmidler, men hvis jeg skulle prøvd sopp ville ihvertfall overnevnte vært min motivasjon for å gjøre det. Ikke det at jeg tror man får noen 'hellig innsikt' av å prøve, men jeg kan se for meg at man kanskje får et litt annet perspektiv på en del ting, og for meg virker det ihvertfall fascinerende å utforske nye bevissthetstilstander.
th33dge : Hvorfor ødelegge lungene sine sånn ? .. " Narkotika " er faktisk mildere enn den forbanna røyken du tar inn. Når man vanligvis mekker hasj brenner man ut nikotin og giftstoffene ! Bare så det er klart. DU vet tydeligvis ikke hva du snakker om.. Alt er farlig. Men i smådoser kan det faktisk være bra for kroppen
Opprinnelig postet av [Th33dge]
hvorfor ødelegge hjernen sin med slikt? Tar heller et glass cola og røyker Marlboro til jeg får nikotinsjokk :P hehe...takk for meg =) Syns egentli narkotika er veldig dumt og farlig, selvfølgelig for jeg aldri har turt å prøvd det! Men for all del, skal ikke stoppe dere.
Vis hele sitatet...
Tja, i cola er det en god del syre, og i røyken en uendelig mengde farlige kjemikalier. Tenk litt over hva som er farligst... (ikke det at jeg mener noe av det er bra)

Det at du ikke har prøvd, det er helt opp til deg selv, og det er egentlig bra at du ser det som positivt at du har holdt deg unna. (Holder oppe selvtilliten , type "jeg har ihvertfall ikke prøvd dop, så jeg kan ikke ha sunket så lavt enda", (ikke det at man trenger synke lavt for å teste dop.))

Man _trenger_ ikke bruke narkotika hvis man ikke ser noen grunn til det/ hvis man ikke vil.