Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 2615
Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg begynner å bli sinnsykt lei denne tropetemperaturen som har pågått i en vel 2 uker nå. Her i Bergen var det 30 grader forleden, og det er så varmt at man ikke orker noenting, bare ligge og svette som en gris på slaktebåndet. På jobb blir man stekt levende gjennom vinduet. Man får ikke sove om nettene på grunn av klam luft. Gatene blir så fulle av folk at man begynner å grense til klaustrofobisk. Spørsmålet er;

Er varmen oppskrytt, eller er det i min og menneskets natur å ta den for gitt etter en stund og bare begynne å syte?
Er det ikke i menneskets natur å søke ting du ikke har?
Jeg er storfornøyd med været, og kan spille fotball i timesvis. Bade er veldig forfriskende. Har ingenting å klage på når det er varmt.
personlig mener jeg at det er passe varmt når det er mellom 15 og 20 grader, men det jeg liker med denne varmen som er nå er tropenettene.. helt supre netter å sitte ute å grille og kose seg på.. men dagene er rene helvete
Synts denne sommer varmen er helt hærligt!
Har ligget på stranda di sist dagene nå, helt konge
Opprinnelig postet av Matthiesen
Jeg er storfornøyd med været, og kan spille fotball i timesvis. Bade er veldig forfriskende. Har ingenting å klage på når det er varmt.
Vis hele sitatet...
fotball i timesvis??? måtte ha vært hvis det rant iskald cola fra en spring likeved

"fotball i timesvis" om sommeren KUN hvis det er cm
Når det først er varmt her i Norge skal vi ikke klage!
Hvorfor reiser folk på ferie? Jo, det er for å komme seg til varmen.
Men det er ikke nødvendig når det er så digg her hjemme...

(Skjønte ikke hva som var it-relatert med denne tråden...)
Jeg bare stikker ca 2 km til en kammerat som har baseng .

Men uansett så liker jeg varmen, er jo bare deilig den da.
Den er jo på en måte veldig grei, den meg litt vekk fra pc en
Vi har noe tilsvarende her i Oslo og.

Jeg var på kreta i sommer. Der var det 35 grader og brennende sol. Å gå på gatene uten sko var umurlig, og fra klokken 12 til 3 var det ingen som turte å oppholde seg utenfor skyggen. DET var plagsomt det.

Det vi har hat hær i dets siste er ikke noe å snakke om. Badevannet blir skikkelig digg av det. (bada i over 2 timer i går.) Dessuten har du ikke denne brennende solen. Jada også jeg går rundt og schwetter litt, men klamt er det ikke. Jeg liker det.

men de forholdene du beskriver cassidy er ikke gøy klam luft og varme over allt er "pain in the ass" derimot tror jeg ikke det er så ikke. du bare overreagerer.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg bodde i Georgia, USA en stund, og lærte et par triks om hvordan man takler hete:

Om du sitter ute, eller har betongulv, ta en pose isbiter og en bøtte vann. Legg isbitene i vannet, og lag et lite hull nederst i bøtta, slik at vannet kommer ut langsomt. Så plasserer du føttene dine slik at isvannet strømmer under / forbi dem

En balje med kaldt vann å sette føttene i hjelper også.

Blir det virkelig ille, kan et vått håndkle over skuldrene og nakken hjelpe.

Menne.. Ikke klag, 'a!
Trøst deg med at du har ca. 11mnd med "drittvær", så noen korte sommeruker er mulig å takle. Er selv drittlei varmen.

Mvh Meg.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
ARGH!! Jeg blir så oppgitt når folk poster sånt som dette.... Helvette, her går man og klager i månedsvis om at <sutre>Det er så kaldt!!!</sutre> og så får man litt varme, så er ikke det bra nok heller... Når blir folk fornøyd egentlig?? Bare sett deg tilbake med en iskald cola og nyt det (så lenge det varer)... Lover deg at om noen måneder vil du være sur fordi det er kaldt igjen... bare vent...

/me nyter sommeren for alt den er verdt
ARGH!! Jeg blir så oppgitt når folk poster sånt som dette.... Helvette, her går man og klager i månedsvis om at <sutre>Det er så kaldt!!!</sutre> og så får man litt varme, så er ikke det bra nok heller... Når blir folk fornøyd egentlig?? Bare sett deg tilbake med en iskald cola og nyt det (så lenge det varer)... Lover deg at om noen måneder vil du være sur fordi det er kaldt igjen... bare vent... * totto nyter sommeren for alt den er verdt
Vis hele sitatet...


Helt enig der.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Men, er det ikke litt mystisk at sommeren alltid kommer for fullt, i midten av juli og hele august? For noen århundrer tilbake begynte de også og merke dette, og etter nærmere utregninger kom de frem til at de måtte forskyve året en og en halv måned...

Jeg er helt sikkert helt på bærtur her, men det de kunne gjøre, var å forskyve sommerferien, så vi kunne nyte den faktiske sommeren, og ikke 13 grader og pøsregn/juni sommeren.
Det har jo vært snakk om å forskyve sommerferien 1-2 uker... For det er som oftest bra vær sent på sommeren.
Var jo masse om det i media for et par dager siden...
vinteren kommer for sent og sommeren kommer for sent. ser vi et mønster. tror ikke skuddårsdagen er nok jeg
Varmen er herlig! Den friheten av å kunne bade er forfriskende.. Men sovingen om natten suger... Rett og slett. Nyt været mens det varer, iallefall her i Bergen.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Bordvifte <3
det som er verst er å sove når det er så varmt, men hvis du venter til og legge deg i 3-4 tida, så er det ok temp. har ikke noe imot sola og varmen..
Jeg sleit med å sove i natt ( kl 02.00 )

Endte med at jeg satt meg litt på laptopen i senga.
i går så hadde jeg 32 grader i skyggen her på jobb. syntes egentlig det er bare er deilig det. så klart er det mye tyngre å jobbe i dette flotte været, men vi skal FAEN ikke klage.

når vi først har fått fint vær så ver heller takknemlig!

edit: hvorfor ikke lage en skikkelig topic når du starter en ny tråd om været..?
Sist endret av DrMatrix; 11. august 2004 kl. 12:06.
Jeg klager ikke på varmen ute. Det er bare deilig. Men her inne på rommet. helt sykt, og bordvifta står på 24\7. svetter som en gris. Men det kan jo ha noe med at det er 2stk pcer og 2stk skjermer inne på det lille rommet her, som står på 24\7
uansett for varmt inne på det rommet her. Ute er det digg at det er varmt
En 120mm-vifte, litt kobbertråd og en strømforsyning ordner varmeproblemet. Pluss bading en gang hver andre time.
En skulle tro at folk får snakka nok fra seg om været, men tydeligvis ikke. Nå har vi en tråd om det også.

Grunnen til at folk snakker så jævlig mye om været tror jeg ikke henger sammen med at vi er så lidenskapelig opptatt av det. Det er vanlig folkeskikk å syte når det er dårlig vær. Dessuten er været det eneste harmløse samtaleemnet vi har. Som dere ser av eksempel 1 er det å syte sammen et ufarlig og greit samtaleemne. Samtalen i eksempel 2 har potensiale til å bli utrivelig.

Eks 1:
-Å så dårlig vær det er i dag!
*Ja, vi får håpe på bedre vær til uka

Eks 2:
-Å så dårlig vær det er i dag!
*Nei, det synes jeg ikke, din sytepave.
Syns det er bedre med -15 enn +36 jeg da...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Det er fordi 0 er ikke ett midtpunkt, bedre med +20 enn -15
cassidy's Avatar
Trådstarter
Jøss, her høstet jeg kritikk. Uansett:

Misforstå meg ikke. Sommeren er selvsagt topp den, men temperaturen har nå, i mine øyne(noter), steget til ubehagelige høyder. 30 grader er faktisk ganske mye, og det er grunnen til at jeg aldri har vært og antageligvis aldri vil reise på noen sydenferie: Jeg synes faktisk det er ubehagelig. Det er mulig mange av dere ikke deler mitt synspunkt på det, men sånn er det iallefall. Jeg kan heller ikke huske sist jeg klaget på snø, regn, og kulde. Å gå en kveldstur i regnet er usedvanlig avslappende.

Jeg må også erkjenne mine synder; når goværet først kom til byen, var jeg sjeleglad. Men temperaturen bare stiger og stiger.

Gilgamesj: Du har helt rett i det du sier om folks morbide besettelse på været. Et annet vesentlig punkt: Det er noe alle har et forhold til. Uansett hvor forskjellig du er fra en person du blir nødt til å føre en dialog med, kan du alltid stole på at været har dere til felles.
Sist endret av cassidy; 11. august 2004 kl. 12:45.
Skrevet av meg: Dessuten er været det eneste harmløse samtaleemnet vi har.
Vis hele sitatet...
Været er det eneste harmløse samtaleemnet vi har, fordi at det er det "eneste" vi har til felles. Ergo blir det harmløst. Har ikke glemt noe som helst, iallefall ikke det poenget du påpeker, cassidy.
Jeg elsker dette været, spiller masse fotball og bader Hva er bedre enn det?? Men jeg kan også si at det er ubehagelig om nettene, klam luft
DeeZire: Stå i trekket og gå på ski, eller liker du bare kulden?
jeg elsker å stå på snowboard om vinteren,men nå er det ikke vinteren og da er det andre aktiviteter som står på lista. å bade på sommeren, ta med litt grillmat og drikke å kose seg ved/i vannet er noe av det beste som finnes


edit: lenge leve sommeren
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det ER varmt ute... FOR varmt.
aciid_boot3r: ikke klag, på vinteren sier du jo at det er FOR KALDT.

men uansett hvor mye du whiner om været så forandrer det seg ikke. bare å vente på ''dårligere'' vær
grilling ja. polmen: pølsene... hehe.
Vi må tilpasse oss årstidene og huske det at: året "går rundt". vinteren kommer og.
Vi må være SÅ glade for at vi har variasjon.
Jeg sover ute om nettene.. Da slipper jeg den varme og klamme lufta om natta som alle syter som over
Opprinnelig postet av IvIoyner
En 120mm-vifte, litt kobbertråd og en strømforsyning ordner varmeproblemet. Pluss bading en gang hver andre time.
Vis hele sitatet...
The true way for a geek to cool down!
hva med vannkjøling? sleng på deg en ei kobbergryte og strekk kabler.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Helvetes varme ja. men ikke kom her å syt siden varmen kunne ha vært deilig den om man kunne bade eller i det minste tatt av seg litt klær.
så ikke kom her å snakk om varme. (siden det er faen så mye varmere når man står i full parade uniform på vakt forran KNM Harald Haarfagre, det er varmt det..)

japp
spetznaz: da er det jo en helt annen sak.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Vi har hedligvis en vifte på jobb, og en datajobb er sikkert ikke den værste i varmen, hihi
Først er det for styggt vær (regner hele tiden), så når det først er fint vær så er det også galt

Været er KONGE...
Opprinnelig postet av Jarne
fotball i timesvis??? måtte ha vært hvis det rant iskald cola fra en spring likeved
"fotball i timesvis" om sommeren KUN hvis det er cm
Vis hele sitatet...
Gjelder kanskje slappe deg.. men jeg spilte f.eks fotball i 2 timer i går..

Men været på vestlandet er æsj. For det første regner det hele tiden, og for det andre er den såkaldte snøen om vinteren bare slaps.
Sist endret av Matthiesen; 11. august 2004 kl. 14:42.
Fotball i timesvis funker ikke!
Jeg har/skal skulket treningene hele denne uken pga. varmen...!
Sist endret av Nepse; 11. august 2004 kl. 18:01.
Digger varmen, da kan man bade så mye man vil ! Er jo ikke lenge man har sånt vær i Norge...
Deilig å bli god og varm, deretter hoppe uti kald deilig sjø..

Nå regner jeg bare med at her i Bergen området blir det en måned med regn etter disse fine dagene.
jeg klager hver gang det er for varmt eller for kaldt,
glad jeg bor i bergen egentlig, vanligvis er det sånn passe tempratur med litt høy luftfuktighet
Syns denne varmen er deilig, men så er jo jeg ganske vant med varme etter 4 1/2 år i Singapore. Men der var luftfuktigheten en del høyere (90-100%). Det er lenge siden jeg sov i dynetrekk uten dyne i.

Varmen kan jo være forvarsel på en istid, så vi må nyte den så lenge den varer!
som mange har sagt før meg: hvorfor i sinnsyke **** klager dere om varmen? norskene valfarter til syden for en ting: varme! men når det kommer hit så er det liksom OMFG!! varme!! hater det!! jeg syntes det er forjævli og klage over denne DEILIGE varmen! jeg for min del sitter på stranden fra 10:00 om morran til fire om ettermiddagen! sommer og sol er bare best! sa det så!
pHREAKy (mange andre også foresten): Smaken er som baken, den er delt og lukter som regel dritt. Derfor trykker man ikke sin smak for langt opp i trynet på alle andre.
Jeg syntes det er akkurat passe med 15-20 grader og overskya, sånn det var i juni.
cassidy's Avatar
Trådstarter
Sagt på et annet forum:

"Godt og varmt", heter det av ulike dog like meningsløse grunner. Jeg liker best å si "godt og kaldt". Da kan man selv velge om man vil være varm eller fryse. Denne friheten har vi ikke under det totalitære svetteregimet som hersker nå.

Edit : pHREAKy, jeg har aldri vært i syden. Ikke har jeg ønske om å dra dit heller.