Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1412
Okay. Rett på sak:
Maskinen har konstant 2 iexplorer.exe kjørende, nytter ikke å starte på nytt eller å avslutte programmene med CTRL+ALT+DEL, prosessene bare starter på nytt. Jeg har kjørt alt av anti spy-/adware program uten noe hell, og det er heller ikke noen virus på datamaskinen. Hva kan være galt ?

Det er ingenting i msconfig om det, men prosessene starter uansett. Denne pcen kjører Windows 98.

Noen forslag ?
Trådstarter
36 0
Vis hele sitatet...
Jeg har lest på de sidene før (søkte selvsagt på google først), men jeg ble ikke noe klokere. Har som sagt sjekket ganske nøye etter spy/adware, brukt SpywareDoctor, Ad-Aware pro og Spybot >.<;
Trådstarter
36 0
Ingen flere forslag ?
Jeg henger meg på denne, har det samme problemet, men ingen aning om hvordan jeg skal fjerne det.

Har prøvd og se etter virus på housecall.antivirus.com.
Og jeg har prøvd med Spybot S&D.

Men ikke noe av dette har hjulpet.
Trådstarter
36 0
Opprinnelig postet av kicker
Jeg henger meg på denne, har det samme problemet, men ingen aning om hvordan jeg skal fjerne det.

Har prøvd og se etter virus på housecall.antivirus.com.
Og jeg har prøvd med Spybot S&D.

Men ikke noe av dette har hjulpet.
Vis hele sitatet...
Ahh, faen. Irriterende det der problemet >.<;
Trådstarter
36 0
Enda ikke kommet noe nærmere en løsning :-\
Søk etter filer og mapper --> iexplore.exe
se om den finner en annen iexplore.exe

kanskje den orginale fila er byttet ut med en jævelfil?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som viste hva dette var ?
Eller hvordan det skulle fjernes ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
ingen svar å få?
har samme probleme her. ganske irriterende:/
Er det iexplore.exe eller explorer.exe? Det er faktisk vesentlig forskjed på det.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
iexplore: Internet Explorer
explorer: Windows Explorer.
iexplorer: Spyware
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvorfor døde denne??? ble det noen fiks?? sitter på randen av formatering å må si jeg misliker det sterkt!!!

Problemet er altså 2X "IEXPLORER.EXE" som kjører konstant, når jeg slår av den ene kommer det opp "ping poke.exe",IE funker heller ikke FKS. å åpne kategori knappen på NFF,osv. Videre er det slik at søkefunksjonen ikke virker, antivirus program går ikke å installere(har prøvd norton03og04)den henger seg rett etter installasjonen, fikk dog kjørt en scan før den siste la seg inn og den fant ingenting?????

Ellers har jeg sluttet å bruke $internet å gått over til opera, men siden den ikke blir oppdatert regelmessig er vel egenlig opera en mindre sikker browser, eller??? Vil vel egentli slette hele IE går ikke det???

*bump* forresten Å god helg til alle godtfolk...

3dit:kjører xp prof. sp1..
Sist endret av Lucif3r; 18. september 2004 kl. 05:26.
Lyst å høre min teori? Som jeg tror stemmer en smule.

For hver formatering og reinstallering av en Windows version kan du være skikkelig heldig, alt kan gå helt flott. Hvis ikke kan du på første boot, merke småproblemer som flere prosesser, forskjellige feilmeldinger, treigere booting tid.

Nye systemer, nye problemer.
Lucif3r: Du har 2x Iexplorer.exe ? Da er det vel spyware. Jeg har 2x iexplore.exe sikker på at det ikke var det du mente. Får brukt IE og det funker fint, men er rimelig irriterenes med de 2 prosessene..
Prøvd å scanne etter spy/ad/virus FØR windows starter? Opera er bedre enn IE på alle områder, spør du meg.
Jeg har iallefall prøvd det. Finner ikke noe.
satt å gnoma i går p sletta masse driiit.. da jeg sto opp(for 10 minutt sia) å starta maskina på nytt var alt som gull er stor fornøyd...

Lynzhm du får nye problemer med formatering er det ikke nødvendigvis slik at du også får de gamle....???
Det er nå man skal se lyset, og installere Mozilla Firefox...
[offtopic] bloothax: opera er vel ikke akkurat bedre på ALLE områder? bruker det selv, men har problemer med bl.a. gmail, enkelte java-sider, nettbank osv..[/offtopic]
må si meg enig med chazer. Last ned FF. OG slet IE fra maskinen
wicked: Det er sidene sine feil, ikke opera. Opera er bedre enn IE på alle felt, mens i striden mellom Opera og FF så har FF vunnet hos meg, fordi Opera krasjet ganske masse etter jeg formaterte. Opera var favoritten før.

RoMer: Det er greit å ha inne IE da, mange småting som krever IE.

FF= Mozilla Firefox
Har ALDRI brukt for IE.
OK:
Her kommer en uninstall guide på iexplore.exe ikke iexplorer.exe, men det kan være forskjellige versioner av viruset.

Det må være 2 prossesser for at man ikke skal klare å lukke den andre.
For når man avslutter den ene prossessen ligger den andre hele tiden og søker om den første er blitt avsluttet for så å restarte den andre fra en fil som loader den andre prossessen som heter iexplore.exe.
Samme hvis du avslutter den andre først.

Det er ingen filer som heter iexplore.exe

Det svake punktet er hvis du sletter alt av de loaderne som starter prossessen kalt iexplore.exe, for den brukes ikke av noen av de to iexplore.exe prossessene. Da klarer altså ikke programmet å starte den andre prossessen som forsikrer at også det ikke bli avsluttet og du kan avslutte begge to :D

Jeg fant ut at de programmene som startet de 2 prossessene befant seg i
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Active Memo Obj 2
og
C:\Program Files\okayfreesoap

husker ikke hva programfilene het, siden jeg har slettet dem nå. Men det er 5 exe filer derav en med ikon, og en annen fil inni der såvidt jeg husker, selv om det kan være helt annerledes for dere. Tipper viruset bygger seg opp selv på maskinen din helt tilfeldig, og så legger til alle startupverdiene og slikt etter det. Dermed blir det jævlig vanskelig å lage en removal, eller å ta det for ad-aware ol. programmer. Hverken Ad-Aware eller Spybot med nyeste oppdateringer tok dem 23.09.2004 iallefall.

Men hvis det er forskjellige mappenavn hos dere, så sjekk startupen på maskina di, tror det lå en startup til den ene i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Run
og en i
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Run
sjekk også RunOnce.

Sjekk dette programmet som gjør det mye lettere og overvåke alle de forskjellige Startup metodene.

Husk at begge av programmene legger til de startupverdiene en gang iblandt, så det kan være lurt å slette dem til slutt. Så ikke de peker til ingenting liksom.

Vet ikke om det ble så bra forklart, men man burde skjønne det. Ellers kan man jo spørre meg på mIRC foreksempel.

Edit: rettet slurvefeil og legger til URL til dette programmet som gjør det mye lettere og overvåke alle de forskjellige Startup metodene.
Sist endret av BakkiZ; 23. september 2004 kl. 14:42.