Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1180
Hei

Jeg bestilte ADSL fra telenor for en stund siden og de sa jeg skulle få det idag. Men samtidig så avbestilte jeg Tiscali ADSL som jeg fikk vite var en 3mnd oppsigelses tid på, for noen dager siden

Det jeg lurte på var om jeg kan nå bytte til Telenor sin ADSL? Det er Dynamsik ip og DNS.

Har selfølgelig prøvd "ipconfig /renew" Men det gikk ikke.

Må vell kansje prøve å skrive inn ip,dns,gatway og alt det der manuelt?
Du har satt inn Telenor sitt modem og alt sånt?
Jeg hadde en tid tiscali før jeg byttet til telenor adsl. Da jeg skulle si opp bestillingen hos tiscali ble det noen komplikasjoner med 3 mnd oppsigelses tid osv. Allikevel uten denne byttet telenor om nettet for meg, men de måtte ha en skriftelig godkjennelse av brukeren. Tiscali gikk imidlertid inn for å sende inkasso etter penger selv om jeg ikke var medlem hos dem lenger. Bare pass litt på og husk å ta kopier av alle brev og lignende ting du sender dem. Men viktigst, les kontrakten du fikk av tiscali og se om det står noe om en oppsigelses tid og prøv og husk om du underskrev noe, jeg underskrev ingenting......derfor ga tilslutt tiscali opp meg
Nsx
Trådstarter
Hva skal jeg med Telenor sitt modem?

Jeg sendte en oppsigelse igjennom epost. Har kopi av den og eposten jeg fikk i retur om oppsigelsen ble gyldig i september eller noe.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Da må du vel bellage deg på å betale Tiscali frem til September, med mindre du er like heldig som Icewave og slipper gjennom i et smutthull. Dersom Tiscali velger å bruke ressurser på å finne frem bevis på at du har kontrakt med de kan du dog ende opp med å måtte betale mer enn i utgangspunktet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nsx: koble deg til telenors nettverk?
Nsx
Trådstarter
Ja, Jeg skal betale frem til november.

Nso: Hvordan gjør jeg det?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nsx: bruker telenors modem?


du kan være bundet til 14 isp'er om du vil, det er bare snakk om en økonomisk forpliktelse. du står hele tiden fritt til å endre leverandør
Nsx
Trådstarter
Jeg Bestillte ikke telenors modem. Bruker et Nokia modem jeg fikk fra Tiscali.

Må jeg ha det fra telenor?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
selvfølgelig. hvordan klarte du egentlig å komme deg på internett i første omgang?
Nsx
Trådstarter
Jeg bruker Tiscali nå og det utstyret jeg fikk fra dem. Må jeg bestilly ny splitter å modem fra Telenor da?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av nso
selvfølgelig. hvordan klarte du egentlig å komme deg på internett i første omgang?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke det da.. bruker det samme utstyret. Jeg fikk splitter og router fra Telenor og byttet til Tiscali senere og jeg trengte ikke noe nytt.
Pleier ikke telenor å sende modem og alt annet man trenger?
Takket du nei eller noe?
Jeg ringte å hørte med Tiscali om jeg fikk noe nytt, men de sa at jeg bare skulle bruke det samme utstyret.
Når du bytter isp så må du vel ha det modemet som følger med den isp'en ? Etterom jeg vet da..
Du TRENGER IKKE ett annet modem for å bytte isp. Det du må se til er at du må snakke med telenor slik at de kobler deg om til sitt nett. Dette skjer via en bryter som egentlig er en svært enkel sak. Problemet er som sagt, at de må ha en skriftelig underskrift av deg, ellers kan tiscali anmelde telenor for å "stjele deres kunder".