Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3043
Hepp!
Reiser til Kreta, Hersonissos på søndag. Noen som har vært der eller hørt noe som plassen ? Tenker på uteliv, stender, restauranter etc.
Har hørt mye bra om plassen:
"Er som å være på Ibiza"
"Er som å være på "Kos"
"Sinsykt uteliv"
"Billig drikke" (alkohol)

Har også hørt mye dårlig/ skremmende om plassen:
"Politiet hater fulle turister"
"Er du tydelig berusa i gatene, ryker du inn i fyllearresten"


Ei, trenger tips/ lovord/ anbefalinger
Jeg reiser til Kreta i begynnelsen av august... Skal til Chania tho... Kunne trengt noen tips jeg også...
Har vært 12 ganger på Chania kysten, rettere sagt Platanias og Agia Marina.
Diskotek er det i byen Chania.
Gresk politi bryr seg ikke om fulle turister bare det ikke blir bråk.
Har ingen erfaring med øst-Kreta d.v.s. Hersonissos, men det er ikke som og sammenligne Ibizas uteliv.
Ibiza er jo et eldorado av festing etc. men Kreta er mere rolig, derfor er det mange familier som reiser dit.
Diskoteket i Chania er å anbefale på det sterkeste.
Jeg var der for 3 uker siden i 2uker.
God tur.
Dampo2: Hvordan var det med prisene der? Øl? Brennevin? Røyk?
Sånt er generelt veldig billig så lenge du ikke handler midt i turistgatene. Der vet de å pushe prisene.
Når det gjelder priser på alkohol på barer, så er det blitt veldig dyrt etter at de innførte EURO.
En 1/2 liter Mythos, som er det greske lokale ølet, koster i fra 3 Euro.Ca 25 kr.
Drinkene koster fra 5-8 Euro.
Ølet i butikk er billig og koster 7 kr.
Røyk, f.eks. Prince koster kr. 190,- for en kartong, samme pris som på flyet.
var på hersonnissos for et halvt år siden med noen venner. kan garantere deg! det tar helt av!

Husker ikke helt priser, men vi betalte ivertfall 100kr for en liter vodka. Eneste prisen jeg husker.

ellers er det ikke noen spesielle utesteder å anbefale. er så mange av dem, og dere kommer helt sikkert til å gjøre som de andre å gå fra sted til sted. om man kommer inn på en pub får man en shot med sprit gratis, og når de ter _en_ gate med utesteder, og det er omtrent 30-40 utesteder, så kan det ble en del gratis shots i lengden!

Edit:
En av kameratene sier at det vist nok var 2-4 euro for en øl. altså ganske dyrt med øl. Tror du får en shot med sprit til 2 for 3 euro, 3 for 5 og noen ganger 5 for 8 euro.
Sist endret av ZerBox; 3. juli 2004 kl. 06:38.
Var på Hersonissos for tre år siden, og har ennå til gode å ha en bedre sydentur. Det var en fest-by uten like, med sinnsykt mange nederlendere og engelskmenn (på den tiden vi var der i allefall). Dessuten bodde vi tre min. gange fra StarBeach (anbefales både for soling bading og vannsport). Billig børst og flust av utesteder, også flere nordiske. Vet ikke hvordan forholdene er i dag, men det blir sikkert en kjempetur! God tur.

www.starbeach.com
Det er definitivt en syk festby enda! Eneste som er litt synd er at det er utrolig mange norske der, og av den grunn kan mange av folkene på utesteder og spisesteder norsk/dansk/svensk. Det er ikke like morro når en reiser til syden.

For å si det slik, blir man ikke full på hersonnisoss så blir man aldri full! Er en grei strand der, men langt fra like fin som de vanlige i syden. Litt dårlig sand, og masse fjell i sjøen, men det er vel normalt ikke for stranden man drar til hersonissos.
Trådstarter
aiai, hører smooth ut! Sitter på gardermoen nå og venter på at jeg skal dra. :> Har hørt det er mye skandinavere og en del skandinaviske barer/discotek. F.eks Havana ?!

Ingen NFF'ere som skal dit da?
Havana bar er en blant mange bra ja!