Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 5000
Har selv prøvd spiritisme. (husker ikke hva vi spurte om) Men når vi var der inne første gang skjedde det ingenting. Så prøvde vi i par. Ingenting skjedde med meg og en kammerat, men når to andre kammerater av meg var der inne fikk den ene av dem et stikk i ryggen. Fikk immidlertid ikke noe svar på spørsmålet.

Et par andre bekjente av meg har prøvd og ta medstearinlys inn i ett mørkt rom og se i speilet. (skal visstnok se djevelen da) Med den ene skjedde det ikke noe, men den andre så seg selv med rare skygger i annsiktet. Sikkert det mange har trodd er djevelen.
noen andre som har åørvd spiritisme eller lignende her? hva spurte dere om og hva skjedde?
Hm.. en kamerat fikk en dartpil i ryggen idag.. men det var på busskøa men :/

Seriøst så kan overnaturlige ting og religon knørves og plasseres en vis plass:
Hm.. en kamerat fikk en dartpil i ryggen idag.. men det var på busskøa men :/
Vis hele sitatet...
HAHAH! :P jævlig bra
Jeg har vært med på det mange ganger!!!! Den ene gangen velta lyset, og det var ingen som var nærme nok til å ta på den!!! andre ganger har det kommet masse koder +++ masse piss
Busskøa er for meg det mest mystiske jeg kan tenke forstille meg. Da blir alle forvandlet til ville tullinger som skal komme seg på bussen..
hum... spiritisem.. hakke holdt på med det siden folkehøgskolen, og da hadde vi masse fordeler...
for det første, masse drikkevarer og et åpent sinn, ca 40-50 grader i rommet(hvem som bor i helvete vil komme til et kaldt rom?), masse røkelse og røyk, og ja, sist men ikke minst, internatet var bygd på den gamle delen av kirkegården...

vi fikk noen treff her og der, noen unger som var hemmelighetsfulle og noen bønder(kansje ikke så rart... vi var på klepp/jæren) som ikke var noe særlig kloke...

men det var jo gøy, sjønt det beste jeg noensidnne i så måte har vært med på, var etter at HELE skolen, dvs alle de 20 guttene og 70 jentene hadde vært og sett på Skrik! (film ja), og vi vandra tilbake på internatet, og jeg, som den jævla altmuligmannen jeg er, hadde nøkkel til sikringsskapet... gøygøygøygøy!!!!!!!!!!!!!!

humf... skulle egentlig spille morder i en skrekkfilm vi skulle lage.. men den ble det ikke noe av, for kameraet funka ikke... vi tapa noen scener... ei jente med hele 13 kjøkkenkniver (av stål ikke plast...) stikkende ut av ryggen.. med masse fake blod!!!

aaaaah... those were the days my friend, we thought they never end...........

meitemark
Jeg har hørt mye rart, men.. altså.. man må ikke tro alt det man hører. Hvis man sitter i et mørkt rom med et searinlys og et speil, så skaper det mange rare skygger uansett, det vil ikke si at du ser satan selv om du får en rart skygge kast i ansikktete.. men men.. "trur man det, så ser man det"
noen her som har spurt om et spørsmål og fått et seriøst svar som faktisk hendte eller noe her?
Okkultisme:

http://www.realtime.no/~haaheim/viking/

Se f.eks. under Wicca her.
Man kan inbille seg mye rart.. særlig i mørket. Ligger i senga og ikke får sove. Prøv dette: Sett enn prikk på veggen og stirr på det lenge. hmm? beveget den seg?
Opprinnelig postet av Grim
Okkultisme:

http://www.realtime.no/~haaheim/viking/

Se f.eks. under Wicca her.
Vis hele sitatet...
Teksten står altfor tett og blir tung å lese. Trenger litt luft.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
bare vent på anamophors|s histore
han skrev en creepy post her for en stund tilbake om denne emnet.
Opprinnelig postet av Xpedit0r
Et par andre bekjente av meg har prøvd og ta medstearinlys inn i ett mørkt rom og se i speilet. (skal visstnok se djevelen da) Med den ene skjedde det ikke noe, men den andre så seg selv med rare skygger i annsiktet. Sikkert det mange har trodd er djevelen.
Vis hele sitatet...
Noen som bør vurdere plastisk kirurgi?
Opprinnelig postet av Gusto
bare vent på anamophors|s histore
han skrev en creepy post her for en stund tilbake om denne emnet.
Vis hele sitatet...

den der om han damen som forsvant eller?


Jeg tror ikke på slikt før jeg har opplevd det selv, og da er jeg sikkert gal etterpå så da vil ingen tro meg igjen
Opprinnelig postet av tore-
den der om han damen som forsvant eller?
Vis hele sitatet...
håper da ikke det.. shemales is no good.. no good at all
Ana sin historie er ikke så verst nei, men uansett.. selv har jeg prøvd en gang sammen med en kamerat, hva kan jeg si, ikke en jævla dritt skjedde (ikke at vi prøvde vårt aller beste...).
kan man få høre ana sin historie eller? *supernysgjerrig*
Jeg gidder ikke skrive alt det der igjen.
Men her er copy past'n til den gamle posten:

<gammel post>

Bestefaren min, farfaren min, var en slags sersjant (eller noe) under krigen. Under en tid visste ikke hans foreldre (Mine oldeforeldre) og deres datter (Min farmor) hvor bestefar var. De drev en del med spiritisme på den tiden, oldemor hadde visstnok skikkelig peiling. Dette var en annen slags form for spiritisme, folk satt ikke med hendene sine på glasset (som styres rundt på bordet med alle bokstaver, tall o.l.), de holdt hendene over bordet, dannet en "ring" med hendene. Oldemor spurte hvor bestefar befant seg, og svaret glasset gav var "St Andres, Frankrike", noe som i ettertid viste seg å stemme. Det skremmende var dog da de spurte hvem styreren av glasset var ... dere kan vel tenke dere hva svaret var.

Fattern drev med dette noe senere også, en gang på syttitallet. Da spurte de også hvem glassets "åndelige leder" var, fikk samme svar. En av vennene til fattern begynte da å le, og håne hele greia, da begynte glasset å bevege seg uten at et spørsmål var stilt (Folka holdt altså hendene over glasset), og stavet "Ei jeg taler, til den som meg betviler".

Enda en form for spiritisme fattern testet sammen med farmor. De hadde et rundt, trebeinet bord. Det ene benet var "Ja-bein", det andre var "Nei-Ben" og det siste benet var ett eller annet annet. Samme prosedyre, folka holdt hendene over bordet, stilte ja og nei spørsmål. Benene tappet svarene. Det verste var, at enkelte ganger kunne bordet begynne å sveve, slik at fattern og farmor faktisk opplevde å måtte løpe etter dette bordet.

Ganske sykt. Men jeg tviler på at noen av dere vil tro meg uansett. Fattern har altså ikke løyet om dette, han var bånn seriøs når han fortalte meg om det (denne sommeren), det samme var farmor. Tanten min (Fatterns søster) orker ikke engang å prate om det.

Har endel andre "sanne" "spøkelseshistorier", men det egner seg rett og slett ikke å fortelle dem i et diskusjonsforum, eller over nettet generellt.

Kan egentlig ikke gjøre noe for å få dere til å tro meg, dere får bare ta mitt ord på at dette er sant. Selv syns det er meget creepy.

</gammel post>

Her er linken til den gamle posten, om noen skulle være interessert. Tror forresten Mr. "Einherjer" har noe å adde her.
det gjelder å ha et åpent sinn og ikke nekte for abselutt alt man ikke har konkrete beviser for, men selvfølgelig, masse av overnaturlige fenomener er barre skrønerhistorier eller fantasien som bøller med deg.. men når jeg var mindre så drev jeg og et par kamerater med spiritisme, det funka fett som faen, svarte rett hver gang vi spurte om noe ingen av oss ikke visste svaret på selv, alt for mange ganger til å være rene tilfeldigheter. så derfor er jeg fast overbevist at det faktisk finnes ting som ikke alltids kan forklares (det er vel egentlig ganske openlyst) men selvfølgelig så kan man ikke vite sikkert før man har opplevd det selv
Når man bruker et bord med tre bein mener jeg å ha hørt at det tredje beinet er et "telle-bein". Altså: Hvor mange puter er det i sofaen? dunk, dunk, dunk, dunk.... (4 puter)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Spiritisme er no dritt.
Eller, ikkje spiritisme i segsjølv, men de små drittungene som trur at de driver med spiritisme. Trur nok at det skal litt meir til en non dumme 13åringer som trur at "satan" skal komme og forklare dei alt mulig rart. Også det å gå inn i et rom når det er mørkt med et jævla stearinlys... herregud.

Kan godt hende at det der med Ana har skjedd, men dere som ikkje har peiling på kva dere driver med og kaller det spiritisme og synst at "oooo! kuuuult!"... Dere er en jævla skamm! SÅ DET sÅH!

Uansett. gøy historie Ana
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Spiritisme er no dritt.
Eller, ikkje spiritisme i segsjølv, men de små drittungene som trur at de driver med spiritisme. Trur nok at det skal litt meir til en non dumme 13åringer som trur at "satan" skal komme og forklare dei alt mulig rart. Også det å gå inn i et rom når det er mørkt med et jævla stearinlys... herregud.

Kan godt hende at det der med Ana har skjedd, men dere som ikkje har peiling på kva dere driver med og kaller det spiritisme og synst at "oooo! kuuuult!"... Dere er en jævla skamm! SÅ DET sÅH!

Uansett. gøy historie Ana
Vis hele sitatet...
er vel ikke skam og prøve og finne ut om det er noe overnaturlig?
skammer meg iallefall ikke. Men jeg fikk ikke svar altså er det fåreløpig mitt svar på om det finnes noe overnaturlig.
En gang for mange år siden prøvde jeg spititisme sammen med noen venner. Da var det en av de andre som rørte glasset vi brukte slik at det kom fram masse bokstaver! Det var bare jeg som skjønte at hun gjorde det....
Det er ingenting som kan kalles overnaturlig. Alt er naturlig, bare litt mer mystisk enn andre ting. Men det har sin logiske forklaring. Så det
Kan du forklare denne logiske grunnen???
Gimmie something to explain then
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kan du forklare denne logiske grunnen???
Vis hele sitatet...
Den grunnen er nok en variabel....
der skal du få meg til å tro!!!
Opprinnelig postet av TipeX
Det er ingenting som kan kalles overnaturlig. Alt er naturlig, bare litt mer mystisk enn andre ting. Men det har sin logiske forklaring. Så det
Vis hele sitatet...
Det har sin logiske forklaring, sant nok, men ikke ut i fra menneskets logiske sans. Vi er noen primitive dyr dere ...
Alt vi gjør, ser, sanser er bare hva vi selv vil Kan man beherske dette kan man f.eks. øke smerteterskelen ytterlig(gå på glødene kull f.eks.) Og man kan også se djevelen i speilet om man prøver nok
jaja, det er jo bare kødd som er funnet opp for å skremme små drittunger, fantasien som løper løpsk (det med djevelen i speilet). men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg fikk rette svar når jeg eksperimenterte med spiritisme?
Avklare litt av hvert,

Spiritisme blir brukt en del feil her. Man kan ikke spiritisme. Spiritisme er et substantiv.. Spiritisme er troen på at døde mennesker kan kontakte de levende. Dessuten er ikke spiritisme noe med djevelen og gjøre igrunn. Urinnbyggerene i mange land, australia f.eks. bruker spiritisme for å tilkalle forfedre når en avgjørelse skal takes. Men som de fleste vet, er jo det bare bull

Og til de som tenker på et ouija brett;
Klart glasset beveger seg når folk skal holde på det. Prøv uten å holde på det, vanskelig og få noen bevegelse? Ingen her kan si at glasset flyttet seg uten å lyve
men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg fikk rette svar når jeg eksperimenterte med spiritisme?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg var så forbanna overbevist av noe som var overnaturlig, så ville jeg blitt kristen (eller gått til en anne religion) på flekken.
trenger vel ikke å bli relgiøs av den grunn, er heller ikke på noen måte ovebevist at det er faktisk finnes noe overnaturlig i det hele tatt, er ikke sikker før jeg får bevis, men har heller ikke noe bevis på det motsatte heller.. bøt hu nåvs?
Sist endret av E|nherJer; 6. desember 2001 kl. 18:55.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vel...jeg er muslim og i min religion kalles ånder for "jinn". Derfor tror jeg på dette.
Her er en link som forklarer en del vestlige oppfatninger: http://www.ahmedbaki.com/english/boo.../spiriteng.htm.

En ting jeg ikke forstår er hvorfor det er så vanskelig for mennesket å akseptere det som er utenfor menneskets 5 sanser. Bare tenk på f.eks hunder, de har en helt annen luktesans og kan lukte ting mennesket ville ha oversett. Å leke med spiritisme er uansett det siste jeg noengang hadde gjort.
Sitat av cspace
Vel...jeg er muslim og i min religion kalles ånder for "jinn". Derfor tror jeg på dette.
Her er en link som forklarer en del vestlige oppfatninger: http://www.ahmedbaki.com/english/boo.../spiriteng.htm.
Vis hele sitatet...
Hvis man kommuniserer med vanlige folk med metoder ala de spiritister kommuniserer med ånder/jinn, hva får du da?
hva mener du med vanlige folk?
det som skjer er at du egentlig bare har blitt besatt av en jinn/ånd som får deg til å TRO at du kommuniserer med f.eks døde, det er altså ikke mulig å kommunisere med døde.
For jinner søker den svake sjel for for å besette, og besetter de som oppsøker dem.
Det forklarer også opplevelsene folk har med f.eks ouija brett.
Sist endret av cspace; 26. mars 2005 kl. 22:22.
Med vanlige folk mener jeg iallefall ikke døde folk. Jeg mere folk som de kommuniserer med disse, og siden de begge eksistere på dette fysiske plan så får de bekreftet senere over en kopp kaffe at de faktisk kommuniserte. Ingen døde folk altså, ingen "ukjente" ånder,bare vanlige folk.
hmm...det kan jeg ikke svare på enda siden jeg ikke har lest noe som kan forklare det direkte, men jeg vil tro at du blir besatt til å tro at du kommuniserer.

Fant også en annen interresant link: http://home.no.net/islamnor/tro.jinn.html
Sist endret av cspace; 26. mars 2005 kl. 23:19.
Hei, jeg har akkurat lest det meste her, og har fra før lest om "spiritisme" og begynte å lure på hvordan det funker. Det virker jo meget interesant å kunne spørre .. "satan" eller en altvitende person om alt og ingenting.. Hvordan skal mann sette opp dette med glasset som staver beskjeder?

Bilder forklaringer etc

tenkte å ta meg tiden til å se om det skjer noe...
Husker jeg spillte det "spillet" som liten unge på 12 år elns. Var hos ei jente på 15 år som gikk i bare sorte klær osv. Hun sa at man ikke skulle se inn i speilet for det betydde ulykke. Jeg var seriøst redd da jeg gikk hjem på kvelden. Men nå som man tenker etter så var det bare hun jenta som "førte" glasset over brettet..
Jeg prøvde det en gang jeg å.
Noe tok meg på ræva
i spiritismens verden skjer det mye rart..
*høre hosting i den mørke kroken*
Når du driver med spiritisme innbiller du deg lettere at det skjer skumle ting rundt omkring deg. Men dette er jo ting som egentlig er vanlig, som f eks knirking i ei dør og andre mystiske lyder. Grunnen til at man synes dette er så skummelt og mystisk, er at man lettere legger merke til disse lydene, da man konsentrerer seg mye mer om ting som dette.
Og: Det jeg tenker på nå er vel mest ettereffekten av et brett der koppen/glasset føres over bokstavene. Altså; ettereffektene.

Edit: Ok; jeg er kanskje litt mer overtroisk enn det normale, ettersom at min mor er .. ja, la oss si litt annerledes når det gjelder tankegangen der, så noe kan jeg tro på. (:
Sist endret av random8173; 29. mars 2005 kl. 17:43.
Joda, jeg gidder iallefall ikke å prøve en gang til.. selv om det virket nokk så interessant..
Jeg fikk ikke noe ut av det annet enn 15 minutters venting og så tenke høylytt for meg selv "kjedeeelig" for å så se surt på arket, kaste stearinlysene og legge meg.. Bortkastet tid for min del iallefall.
Jeg tror ikke på noen gud, men jeg tror fortsatt at det finnes mere mellom himmel og jord enn det vi vet og noen gang vil få vite.

Jeg kjenner noen folk som kan en god del om akkurat dette emnet. De forteller at det er "de døde" som svarer deg når man driver med spiritisme. Det skal visstnok komme en slags forbannelse over deg hvis man stiller de "gale" spørsmålene. Jeg vil informere om at dette er noe jeg har hørt og ikke har prøvd selv. En dame jeg kjenner fortalte meg en historie om 3 stk. hun kjente/kjenner som nettop hadde prøvd dette. Det hun sa var at de spurte om ting de ikke skulle har spurt om, dette kan være så mangt. Alt fra når kommer jeg til å dø, og til fins Gud og Djevelen. I dag er det kun 1 av disse tre som lever. 2 av de ble drept i en ulykke kort etter denne kvelden da de lekte seg med åndene. Nr 3 sitter i dag igjen med en kraftig sykdom og er i ferd med å dø.

Det finnes mange historier om slike ulykker etter lek med ånder. Dog det sikkert er mange som bare er oppspinn.

Personlig ville jeg ikke ha turt å drevet med slik etter alt jeg har hørt om dette.

Ta dette til etteretning, ikke driv med noe dere ikke vet hva er innenfor dette området.

[center]FeX-[/center]
Det speil-trikset er for øvrig like vanntett som en not. Den fremgangsmåten jeg ble forklart var den riktige på barneskolen gikk ut på at man skulle snurre rundt femten ganger i et knallmørkt rom, og så se i speilet mens man ropte etellerannet snodig. Det er åpenbart at "djevelen" de sier man ser bare er speilbildet ditt, pyntet på av svimmelhet, mørke og forventninger.

Spiritisme og krystallkuler og sånt er jævla tøft, dog, og muttern har noen ganske heftige historier uten at jeg gidder å begynne å legge ut om de her. Ingen som tror på sånt likevel.
Sitat av Loeve
Det speil-trikset er for øvrig like vanntett som en not. Den fremgangsmåten jeg ble forklart var den riktige på barneskolen gikk ut på at man skulle snurre rundt femten ganger i et knallmørkt rom, og så se i speilet mens man ropte etellerannet snodig. Det er åpenbart at "djevelen" de sier man ser bare er speilbildet ditt, pyntet på av svimmelhet, mørke og forventninger.

Spiritisme og krystallkuler og sånt er jævla tøft, dog, og muttern har noen ganske heftige historier uten at jeg gidder å begynne å legge ut om de her. Ingen som tror på sånt likevel.
Vis hele sitatet...
Jeg er interessert i å høre jeg
Hm, vel. Jeg husker én historie fra da modern var på et loppemarked eller salg av etellerannet i en gammel hytte litt ut på bondelandet her i Trondheim. Dette er en god stund siden, og var vel den første spirituelle opplevelsen hennes.

Vel, tilbake til saken. Moren min, tanta mi og en felles venninne av dem var på dette loppemarkedet i den gamle hytta, og de satt i et stort rom med flere rader av stoler vendt mot en scene. På rekken mamma satt var det ei gammel dame til venstre for henne, hun selv, venninnen og tante, da det bare var fire stoler på hver rad. (De satt bakerst)
Ettersom tiden gikk under denne auksjonen begynte denne gamle dama å gli lenger og lenger ned på stolen, helt til hun nesten satt nede på gulvet, og mamma spurte om alt var vel med henne. Joda, alt var vel og bra, og hun brydde seg ikke videre om det.

Etter at alt var ferdig hadde den gamle dama gått mens mamma og de andre fortsatt satt på plassene sine. Mamma oppdaget at den gamle dama hadde glemt igjen veska si, med blant annet bilnøklene nede i den, så hun spurte de to andre om de hadde sett hvor hun gikk så hun kunne få gitt dem tilbake til henne. De to andre ble bare stille, og lurte på om noe var galt med mamma, for de hadde ikke sett en gammel dame, de mente at stolen hadde vært tom hele tiden.

Dere kan tro at jeg lo da mamma først fortalte meg denne historien, og jeg hadde selvfølgelig problemer med å tro henne, men etter at jeg snakket med tante var jeg ikke lenger i tvil, og mamma har hatt flere slike "syn" i ettertid. Hun har forresten nøkkelhanken hennes i veska som en "lykketotem" hvor enn hun går, gud vet hvorfor. (uten nøklene)