Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 741
Heisann!

Noen som bruker cutenews her? Lurer på hvordan jeg kan få url'en som andre folk skriver inn i kommentarfeltet til å vises som _blank. Noen som vet?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Du bare forandrer i html-filen som benytter url-variablen den har fått fra Cutenews.
Eksempel for de som ikke skjønte det:

Logg inn som admin, gå til Options - > Templates.

Rediger linken i html'en som ligger der, for eksempel:

<a href="http://www.freakforum.nu/" target="_blank">Freakforum.nu</a>

Slå meg hvis jeg tar feil
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
gusto: jo, den tok jeg også. Men jeg ble litt mer usikker på hvor variabelen befant seg. Lett å miste oversikten over alle de filene..

m0ntana: ja, men da blir bare den ene linken forandret. Skal ha alle linkene til å vises som _blank.
Ok, du mente å redigere selve PHP'en? Da skjønte jeg det visst også.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Stemmer m0ntana

Noen som har noen forslag?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Søk igjennom alle PHP-filene for <a>-tags. Legg inn en target-parameter i hele hurven. Blir vel noe slikt du må gjøre?
Noen som har noen forslag?
Vis hele sitatet...
ja, droppe _blank, for det er ikke anbefalt at man bruker det. Og det valdierer heller ikke (X)HTML strict
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av harald2k
ja, droppe _blank, for det er ikke anbefalt at man bruker det. Og det valdierer heller ikke (X)HTML strict
Vis hele sitatet...
Idiot.

På siden min bruker jeg IFrame, noe som fører til at sider jeg linker til blir åpnet inne i IFramen. Pent? Nei.
Det eneste du kan gjøre er å endre alle <a> taggene som Gusto har skrevet lenger oppe. Eller så kan du bare droppe hele Cutenews å lage noe eget, mye enklere