Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 21306
noen her som har noen anelse om hvordan man mekker hasj brownies?
gjør man bare som på how high?
hvor mye gress bør man ha i?
Pleier å røyke gresset mitt i joint, skal jeg lage kake pleier jeg bruke hasj, men det funker sikkert like bra med weed, bland hasjen/weeden ut i smøret da blir det gode pannekaker hvertfall.... anbefaler å sjekke ut "den høje kogebog" eller anarkistens kokebok for temperaturer osv...., men tror i grunn det bare er å lage en helt vanlig kake, putte hasjen i smelta smør og steke
Tatt opp en del av det samme her http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=hasj+sm%F8r

edit: Post nummer 1000!!! WOW!
Smelt det sammen med smør, da aktiviseres all THC'n
Trådstarter
Opprinnelig postet av pelifix
Smelt det sammen med smør, da aktiviseres all THC'n
Vis hele sitatet...
jeg er ikke gutten med mest peiling..kunne du gått litt i detaljer?
takk forresten
Master debater
Dekilaz's Avatar
Argh! Det er så stress å lese tråder med bilder på 1000 x 1000 piksler, i alle fall om det er en tråd med substans, og om bildet i tillegg er meningsløst og irrelevant er det enda verre.

Uansett: THC er fettløselig. Ved å smelte hasjen med smøret vil du få hasj-smør som du så kan bruke i bakverk, saus e.l. på lik linje med annet smør. Smaken blir riktignok ganske annerledes.

Se mer info her.
Sist endret av Dekilaz; 5. juni 2004 kl. 15:10.
pelifix: Det blir vel litt feil å si at THCen aktiveres. Den er forsåvidt aktiv hele tiden og frigjøres når den røykes eller fordøyes.

Det beste er nok å gjøre som alle sier å lage canabutter å bake en helt vanlig kake.
Mekking av cannasmør:
http://swecan.usmjparty.com/norcan/viewtopic.php?t=1043
Den sier alt, og gir et godt bilde av åssen ting "burde" se ut under prosessen.
Trådstarter
ohh takker gleder meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
ohh en ting til... si at 1 pers spiser 1 gram..hvor lang tid tar det før effekten er over? kan dette variere fra en høy til en lav person?
Effekten dabber av etter vel 2 - 2.5 timer ca.
Kommer an på hvor mye en tar også..
Litt individuelt hvor mye en person tåler tror jeg, har sett at folk kan være litt mer sensitiv og få en veldig sterk rus på 1 gram, i forhold til andre som bare blir litt lattermild.
hvis du spiser et gram god hasj er min erfaring mer at rusen kommer etter 1-2 timer og varer leenge.. pleier helst å spise en toer, og kun hvis det er skikkelig god hasj..
Trådstarter
okå..høres digg ut... men har hørt man blir kvalm og shit jeg?
Hei, jeg spiser "bare" 0.2-0.4g, rusen kommer etter 1-1.5time, og jeg er med mitt fulle fem omtrent 6-8timer etter inntak.

En gang jeg drakk kakasj, la jeg meg til å sove, da brenner man vel ting senere, så dagen etter var jeg enda veldig bra høy. Det var da over 10 timer siden inntak.

De jeg har snakket med og av egen erfaring, så overdoserer de fleste. Hvorfor sløse bort 1g-2g, på en gang. Men det er jo smak og behag. Klart jeg skal utforske med større doser, men jeg anbefaler alle å begynne smått.

eRk
Cannabiseaters are happy people.

edit:
Så det jeg skulle svare på, blir du kvalmen under hamperusen, er det bare å få i deg noe mat, og noe sukkerinnholdig drikke(BRUS). Under påvirkning brenner du för raskere, så mat er en nødvendighet å ha rundt deg i tilfellet krise. Sukker hjelper til å bryte ned THC`en, så blir du kvalmen etter en rygert, eller oralt inntak, ro det ned med brus.

ps. Når hamp blir inntatt oralt blir THC`en omgjort til et eller annet annen cannabinoide, som er 3 ganger sterkere enn vanlig delta-9-THC. husker jeg rett. Derfor trenger du egentlig å dosere mindre ved spising/driking enn ved røyking.

ps2. Sorry for rotete(?) reply. Ble iallefall det for meg.
Sist endret av eRk; 23. juni 2004 kl. 12:18.
Opprinnelig postet av robz
okå..høres digg ut... men har hørt man blir kvalm og shit jeg?
Vis hele sitatet...
Som eRk sier i den posten rett over så kan du, om du blir uvel, spise litt sjokolade eller drikke litt brus.

Wow, skulle ønske jeg fikk samme effekt så fort som deg, eRk. Jeg hadde ikke merket en damn shit på 0.2-0.4
Er fin igjen etter en vel 3 timer etter første effekt.
Effektene kommer enten sigende etter 15 minutt, eller treffer deg hardt og plutselig etter 1-1.5 time. Sånn jeg har opplevd det hvertfall
eRk: Har aldri hørt noe om at canabis blir "sterkere" når den inntas oralt.
Har du noen pålitelig kilde å vise til?
Det ville jo vært fett om tjallen blir mer potent når den spises enn når den røykes, men jeg har som sagt aldri hørt om dette før.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Etter min oppfatning trengs det mer hvis man skal spise det. 1-2g duger plenty, og da tripper du leeeeeeeeeenge (ja, tripper!).
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av felix_poker
eRk: Har aldri hørt noe om at canabis blir "sterkere" når den inntas oralt.
Har du noen pålitelig kilde å vise til?
Det ville jo vært fett om tjallen blir mer potent når den spises enn når den røykes, men jeg har som sagt aldri hørt om dette før.
Vis hele sitatet...
Tjallen blir ikke sterkere, saken er snarere at du tar opp langt mer av virkestoffene når du spiser, en når du røyker. økonomisk bruk mao.
Hva mener du med "trippe" Tias?
Blir rusen mye sterkere når man spiser?

<offtopic> Hva må egentlig til for å kalle det tripping? </offtopic>
felix_poker:
Kravet til tripping er vel da man begynner å se ting og bare er helt på tur?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lurte på om noen vet om det går bra og fryse ned magiske brownies?

Hvis jeg lager en form med brownies så kommer jeg ikke til å spise hele kaka på en kveld.
Kan jeg da fryse den ned, så tine opp igjen ved en senere anledning, om feks ett par uker? Noen som vet?

Om virkestoffene i hasjen tar skade av så lav temperatur?
Sist endret av vipr; 5. november 2004 kl. 15:01.
Tror ikke den tar skade av det nei.
Det annbefales jo å oppbevare cannabis i fryser hvis den skal holde lenge.
kos alex!
hva kan man forvente seg annerledes av rusen ved oralt inntak av hasj, i motsetning til å røyke det?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
jimKing: Er ikke noe særlig forskjell egentlig.. I motsetning til når man røyker, kommer rusen gradvis over alt fra 30-60 minutter, og avhengig av hvor mye og hvor bra kvalitet du spiser, kan det nok vare i opptil 8-10 timer. Sist gang spiste jeg 2 gram relativt bra hasj (mørk, ganske myk), og var stein i overkant av 6 timer etter at virkningen inntraff. Ellers er det ikke store forskjeller å snakke om.. selv liker jeg å spise bedre enn å røyke. Når det er på det sterkeste er jeg like stein som når jeg har røyka mye, men jeg oppfatter rusen som mindre intens.. vanskelig å forklare. Uansett; dersom du først bruker hasj anbefaler jeg spising på det sterkeste.
Har ikke spist hasj i kake, men har drukket hasj te. (Mye grums i bunnen av den koppen ja...) Ca 1,5 gram.

Ble en mer "trip"-effekt enn av å røyke, ja... Lå bare på senga og følte at kroppen delte seg ved navelen! Så også fargede prikker som om jeg hadde spåist shrooms. Hehe...

Burde ha tatt litt mindre
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, jeg roter nå gjennom mine gamle dokumenter, og tror du ikke jeg hadde en gedigen mappe dedikert til rusmidler? Morro. Cooking with hash:
Cooking With Hash
-----------------
Hash is also an excellent way to enhance your cooking. It has had a
long history in the kitchen, going all the way back to the early civilizations
around the Ganges River. It is also noted that many famous personalities
throughout history had experiences with hashish. Marco Polo on his return to
Italy mentioned frequently in his diary a strange substance that put a man in
a drunkenlike stupor, yet it was unlike anything he had experienced before.

Hash Cookies
------------
4 cups sifted flour 1/2 teaspoon salt
1 teaspoon baking powder 1/2 cup butter
4 eggs 3/4 cup honey

Mix baking powder, salt, and flour together in a bowl, then add to this the
eggs and honey. Work the mixture with your hands until it forms a dough.
Roll the dough out and cut into three-inch squares. Now put dough aside and
work on the filling.
1/2 cup chopped dates 1/2 cup honey
1/2 cup raisins 1 whole grated nutmeg
1 teaspoon ground ginger 1/8 oz. powdered hash
1 teaspoon cinnamon 1 cup chopped figs
1/2 cup ground almonds 1/2 cup ground walnuts

Put all the ingredients into a pan and mix with 1/2 cup water. Heat until
fruits are softened and water has evaporated. Pour mixture into a skillet, add
three tablespoons butter, and heat for five minutes. The filling is now ready.
Place a heaping tablespoon of filling on each piece of pastry. Fold up the
edges of the pastry, to keep the filling in, and bake at 350 degrees for about
25 minutes. This recipe usually makes between two and three dozen cookies.

Hash Soup
---------
3 eggs 1 teaspoon powdered hashish
2 oz. sifted flour 2 oz. small noodles
1/4 can cooked peas 4 tablespoons canned tomato paste
1/2 cup chopped chicken livers 1/2 cup chopped turnip
1/2 cup chopped onion

Take a large pot and grease the bottom with 1/4 cup olive oil. Place in the
pot the half chopped onions, chicken livers, and turnip. Cook for half hour
over low heat. Now add a pint and a half of water, three tablespoons butter,
four tablespoons tomato paste, the peas, and the noodles. Mix flour with a
cup of water and make a paste. Stir paste and powdered hash into the pot. Add
salt and pepper, and boil for 15 minutes, stirring constantly. As soon as the
soup is off the fire, add the eggs and serve immediately.

Hash Brown Bananas
------------------
4 bananas 2 slices bacon
2 teaspoons powdered hash 4 tablespoons brown sugar

Cut the bananas into a skillet and fry until slightly brown. Do not overcook.
At the same time, fry the bacon in the same pan, for it adds an interesting
flavor to the bananas. Mix the powdered hash with the brown sugar. Then wrap
each fried banana with a strip of bacon, and serve with hash and brown sugar
sprinkled on top.

Hashish Brownies
----------------
1/2 teaspoon salt 1/2 teaspoon baking powder
3/4 cup cake flour 3 eggs
1 cup sugar 1/2 cup sweet butter
3 oz. unsweetened chocolate 5 grams powdered hash

Melt the chocolate and butter together, then add sugar and hash. The mixture
must be beaten until it is creamy. Sift flour, baking powder, and salt
together, and then add to mixture. Pour the mixture into a cookie tray and
bake for thirty minutes at 375 degrees. When cool, cut brownies into small
squares and top with chopped nuts.

************************************************
Vis hele sitatet...
Tar ikke ansvar for noen av oppskriftene her. Skulle de resultere i ødelagt mat, bortkastet hasj eller lignende så tar jeg ingen ansvar for dette. Kos dere
jeg har 0.5 gram jeg vil lage mat med...
vist jeg spiser det før jeg skal på klassetur vil jeg da være i stand til å delta normalt?

en ting til...klasseturen jeg sikter til går til Åna Kretsfengsel...medfører det noen fare vist jeg er litt stein når jeg er der? De kan vel ikke si noe så lenge jeg ikke har noe hasj på meg?!

Takker for alle svar!
s47yr1c0n: Har aldri spist hasj før, men jeg tror 0,5 g er litt lite til å spise.

Blir du busta setter de deg nok bare inn på en celle og låser døra

Hvorfor ikke bare røyke hasjen? Eller spare den til en bedre anledning?
Verden er full av muligheter.

Tias: Fett. Hadde de oppskriftene før, men har rotet dem bort. Takk.
Opprinnelig postet av felix_poker
Hvorfor ikke bare røyke hasjen? Eller spare den til en bedre anledning?
Verden er full av muligheter.
Vis hele sitatet...
Hvor mye bør du ha da? Funnet ut om det går an å fryse browniesene?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Rubiks:. Det må du vel egentlig variere litt selv, alt ettersom hva du lager. 5g til Brownies i følge oppskriften jeg akkurat la ut.

felix_poker: NP. Koz

s47yr1c0n: Jeg oppfordrer deg sterkt til å ikke ruse deg før du besøker et fengsel. Ser for meg at du kommer sløv og jævlig med knallrøde øyne... *grøss*. Å ruse deg når du skal på skolen for å lære er uansett idiotisk.
takker for raske svar!

har aldri før ruset meg når jeg skal på skolen for å lære, men tenkte at siden det var en klassetur så kunne det vært litt morsomt. Men dere har nokk rett i at det ikke er så lurt å gjøre det når jeg skal besøke et fengsel. Tar det heller en annen dag...eller kansje i kveld.

Grunnen til at jeg vil spise det istedenfor å røyke det er at jeg vil prøve noe nytt.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
0,5 gram er for lite, med mindre du sitter med knallbra svarting, og selv da ville jeg brukt litt mer for å være på den sikre siden. Egne erfaringer tilsier at alt fra 1 gram og oppover pr person går an, avhengig av hvor sterk hasjen er og hvor sterk virkning du ønsker. Jeg skrev lenger oppe at jeg ikke oppfatter rusen som like intens. Det var kanskje en dårlig formulering - mer behagelig blir mer riktig. Når man lager mat er det viktig å ikke ha for mye hasj i forhold til andre ingredienser - da er ikke maten spesielt god lenger.. Oppskriftene til Tias virket fornuftige med tanke på mengde. Og ja, det går an å fryse maten man lager.