Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 502
Lydkort: Creative Sound Blaster AudioPCI 128
OS: Win XP Pro
CPU: AMD Athlon XP 1900+

Her om dagen formaterte jeg, og innstallerte Windows XP Pro. Lyden funket fint før med Home Edition. Det gjorde den derimot ikke i XP Pro. Problemet er at lyden knitrer ved avspilling i for eksempel Winamp, eller ved avspilling av film i for eksempel videoLAN (Har prøvd flere programmer) Knitringen blir verre ved flere operasjoner i windows.

Jeg har altså:
-Lagt inn den nyeste driverne
-Sjekket at det ikke er et software-problem
-Sjekket at lydkortet er skikkelig satt i etc.

Noen som har opplevd det samme, eller vet hvordan problemet kan løses?
Har søkt en del rundt, men har ikke funnet svar enda.
Sett lydkortet så langt mulig unna skjermkortet som det går, sørg for at lyd og skjermledning ikke ligger oppå hverandre eller er tvunnet inn i hverandre. Dobbeltsjekk at kabler sitter godt i.
De nyeste driverene til crative er ikke alltid de beste. Til mitt Audigy 2 finneste det 2 drivere på crative.com, til Windows 2000. Om jeg installerer begge to (den nyeste krever den første) så blir maskinen ekstremt ustabil, fryser hele tiden osv. Prøv med retail driverene, eller de elste du finner i creative sin dl seksjon..
Trådstarter
Roadkill: Har gjort dette, og det hjelper ikke.

Meitemark: Skal teste å flytte lydkortet unna skjermkortet i morra. Rart at det skal være årsaken til problemet, i og med at jeg ikke har gjort noe annet enn å formatere, og lyden funket som sagt helt fint i XP Home.
Prøv å legg inn nyeste directx.
Har fikset mangt et problem til meg det iallefall.
jeg hadde det samme problemet, det som var feil her, er at noe var galt med den ene pci port min. prøv som meitemark sa, og flytt den til en annen pci port.