Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  144 6476
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
I går la en militant islamittisk gruppe med nære bånd til al-Qaida ut en video på Internett som viser den grusomme henrettelsen av den sivile amerikaneren.
Vis hele sitatet...
Les mer

Her er den omstridte videoen. Dette er hard kost, og ses på eget ansvar!

http://video.bmj.net/Alluh_Akbar.wmv
leste det på vg.no.. har ikke annet å si enn sicko
Begge sider av denne saken er forkastelig og motbydelig. Ikke noe å gjøre med det...

Vold avler vold...
Skal knækkes
Golder's Avatar
Vel... Helt klart en unødvendig handling fra al-Qaidas side, men det er det også unøvendig gjort av amerikanerene å torturere fangene sine.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Syyyke tid sier jeg. Er så latterlig lei hele saken. Det nytter jo ikke uansett hva man gjør. Jaja..
Not Penny's boat
argh's Avatar
Sykt er det, men er nesten værre det at USA ikke greier å føre en krig på et ordentlig vis.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ja, men jeg skjønner iallefall ikke de som tror at det er lett å få seg en jobb der borte, og drar dit. Er du amerikaner, så er sjangsen _meget_ høy for at du er den første de terroristene tar.
Opprinnelig postet av Magisk
Ja, men jeg skjønner iallefall ikke de som tror at det er lett å få seg en jobb der borte, og drar dit. Er du amerikaner, så er sjangsen _meget_ høy for at du er den første de terroristene tar.
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har skjegg eller bart ligger du syltynt an....
Du er min venn
niigu's Avatar
Det er sykt, indeed.
Men fra deres synsvinkel må dette gjøres. Men det er inget mèn.

Tortur er det verste som finnes, og burde aldri blitt utøves.
I så fall straffes, uansett tilfelle!
my god... Hvorfor i helvete drar han til irak for å se etter jobb?

Scha
*grøsse*
Det som jeg tror gjør det mulig for amerikanske styrker å drive krigføring på en slik uproff måte er at folket i USA faktisk tror at det gjøres for å beskytte USA.
Angrepet på Afghanistan og Irak og alle feilene som blir begått på amerikansk side legitimeres gjennom 9.11 . Dette vil fortsette til majoriteten av folket forstår at det ikke fører til trygghet for USAs befolkning.
syyyyyyyyke mennesker
turock:
det er okkupasjonsmakten du snakker om?
de som kutter av hodet på fyren ja!!
turock:
De tar en person som hevn for de som har blitt drept og torturert av amerikanske styrker.
Noen få private mennsker som kjemper i mot mishandling fra en etablert statsmakt.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av Orgazmus
turock:
De tar en person som hevn for de som har blitt drept og torturert av amerikanske styrker.
Noen få private mennsker som kjemper i mot mishandling fra en etablert statsmakt.
Vis hele sitatet...
Du syns at amerikanske styresmakters mishandling av krigsfanger rettferdiggjør det du ser på denne videoen?
Jeg ble helt kvalm nå.. Tenk noe så sykt, fy faen de kapper jo hodet rett av. Jeg har aldri sett mere motbydelig film enn dette. Jeg advarer ikke se den. Du blir ødelagt innvending.
Legger seg i rekken med alt det andre grusomme jeg ser, det finnes mye verre måter å dø på.
Blir så jævli provosert!
Det er akurat som zodorix sier: man blir ødelagt innvendig.
anbefales ikke å se den.
Fyttisatan.... Det der var jevlig, har sett en film som er verre, men dette er på kanten til det verste jeg har sett....

Men til tross for det amerikanerene har gjort skjønner jeg hvorfor irakerene gjør dette, men jeg syntes iallefall at de kunne tatt en militær person, ikke en sevil person..
Opprinnelig postet av Orgazmus
turock:
De tar en person som hevn for de som har blitt drept og torturert av amerikanske styrker.
Noen få private mennsker som kjemper i mot mishandling fra en etablert statsmakt.
Vis hele sitatet...
Så fordi noen folk i US Army eller hvor de folka er har torturert noen, så er det ok å halshugge folk? Tenk hvis dette var broren eller faren din. Tviler på at det hadde vært like "ok" da. Sett deg i andre sine sko.

Og uansett hvordan han døde, så er det ikke ok å gjøre det. Jeg håper de skyldige blir tat og straffet. Det de gjorde var helt groteskt
Kriss, det var tross alt USA sin feil at denne mannen ble halshugget. Irakerene ville bytte han ut med en irakisk fange fra fengselet. Men USA nektet, derfor halshugget de ham.

Groteskt ja, men alt i alt USA sin egen feil.
Opprinnelig postet av Tangaalf

Men til tross for det amerikanerene har gjort skjønner jeg hvorfor irakerene gjør dette, men jeg syntes iallefall at de kunne tatt en militær person, ikke en sevil person..
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Nesten alle de militære som er der, er der på tvang og vil helst ikke være der. Sivile burde bare holde seg langt unna egentlig.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Enkelte medier har nå framstilt offeret som en krigstilhenger, personlig syns jeg ikke dette har noe å si for saken. Dette er like gale om han så var soldat for USA. Dette er brudd på så og si samtlige menneskerettigheter, og er det en plass det finnes mange regler, så er det for hva man har lov å gjøre i krig. Har smått vært gjennom reglement for å ta krigsfanger, i sammenheng med øvelser vi har deltatt i som infanterist, og det er ikke snakk om mye slark der før man kan havne i Haag,

Forøvrig:
He saw his trip to Iraq, his father said, as an adventure, but one that fit into his ideology. He was a war supporter and backed the Bush administration.
Vis hele sitatet...
Tatt fra CNN
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Tangaalf
Kriss, det var tross alt USA sin feil at denne mannen ble halshugget. Irakerene ville bytte han ut med en irakisk fange fra fengselet. Men USA nektet, derfor halshugget de ham.

Groteskt ja, men alt i alt USA sin egen feil.
Vis hele sitatet...
Så hvis de hadde krevd at du gav fra deg huset ditt istedet, men du ikke gav det i fra deg, så hadde det vært ene og alene din feil at den mannen mistet hodet?
Tja, vi får vel etterhvert vite hva denne personen virkelig gjorde i Irak. Akkurat som de "sivile" amerikanerne som ble lynsjet og hengt opp av en illsint folkemasse. Det kom etterhvert fram at de var leiesoldater, eller livvakter som media kallte de, for amerikanerne.

Uansett så er det moralskt galt å henrette en forsvarsløs person som du har kontroll på, samma om den personen er sivilist, soldat eller diktator. Derimot så er det moralskt riktig å drepe soldater i en okkupasjons hær.
Opprinnelig postet av Tangaalf
Kriss, det var tross alt USA sin feil at denne mannen ble halshugget. Irakerene ville bytte han ut med en irakisk fange fra fengselet. Men USA nektet, derfor halshugget de ham.

Groteskt ja, men alt i alt USA sin egen feil.
Vis hele sitatet...
Nå vet alle at USA har en "policy" om å ikke forhandle med terrorister. Disse folka her er terrorister.

Kansje det er USA sin feil, men ikke denne personen sin feil. Kjipt at han var der, og hvilket parti han tilhørte har ingen ting å si.

Da kan du også spørre deg selv om hvem de ville bytte med. Tviler på at USA ville gi fra seg noen folk som har bombet et market, politistasjon osv...
Devine og Kriss:
Det jeg sier, er at det er ille at folk ser på det som helt forferdelig da det skjer en amerikaner. Men reaksjonen rundt her da de fikk høre om torturen var noe ala: "sånt skjer i krig"
jeg skjelver i armer å bein etter å ha sett den filmen. valgte å se uten lyd, har sett en annen film med lyd en gang, og da kjente jeg det virkelig i magen...nå ble jeg bare kvalm...

Orgazmus: Man hadde kanskje reagert like mye på torturen hvis den bare ble lagt ut som film...folk reagerer mye sterkere etter å ha fått flere sanseinntrykk...noen ganger tror jeg ikke folk er klar over hvor bestialsk tortur å henrettelser er, å da kan en film hjelpe dem å forstå det...
Sist endret av slickflick; 12. mai 2004 kl. 15:07.
Stakkars alle sivile som blir tatt av disse veldig syyyyyyke folka
Jeg føler dette ikke hadde blåst slikt opp om det ikke hadde vært en amerikaner. At folket til disse menneskene blir drept daglig av amerikanere er jo et faktum.
Nå ble jeg faen men kvalm... Satan... Mannen sitter bare på gulvet og vet at de kommer til å drepe han, men kan ikke gjøre noe... Vi forkaster nazistenes oppførsel rundt WWII med slakting av jøder, men detter tar faen av... Får faen lyst å sprenge iraq og skyte Bush, men da er jo jeg like galen! Herregud. Nå fikk jeg mindre lyst å gå i militæret og og greier... OMG... dette kommer jeg til å huske.
Opprinnelig postet av kriss
Nå vet alle at USA har en "policy" om å ikke forhandle med terrorister. Disse folka her er terrorister.
Vis hele sitatet...
Og hvordan vet du de er terrorister? Fordi de kjemper mot okkupasjonsmakten? Eller kanskje fordi de ropte "Gud er stor"? Du er klar over at de fleste sangene vi synger på 17. mai inneholder himla masse guds hylling?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av rdxz
Jeg føler dette ikke hadde blåst slikt opp om det ikke hadde vært en amerikaner. At folket til disse menneskene blir drept daglig av amerikanere er jo et faktum.
Vis hele sitatet...
Det kan så være, men det gjør jo ikke saken mindre grotesk. Hadde denne videoen stammet fra amerikanske soldater hadde det ikke gjort saken bedre i det hele tatt.
De?

Jeg synes det er like ille om en Kurder, Iraker, Amerikaner osv osv... blir torturert. Det skal ikke skje. Jeg kan ikke svare for alle andre, men jeg synes begge tingene er like ille. Akkurat som dette vekket sinne i folk, bør også torturen av Irakere vekke sinne i folk.

Opprinnelig postet av commie
Og hvordan vet du de er terrorister? Fordi de kjemper mot okkupasjonsmakten? Eller kanskje fordi de ropte "Gud er stor"? Du er klar over at de fleste sangene vi synger på 17. mai inneholder himla masse guds hylling?
Vis hele sitatet...
fordi de dreper en kar på en bestialsk måte, og det kommer frem i media at de har nære kontakter med Al-Quida eller hvorda det staves.
Kriss: uansett om USA ikke hadde gitt ham ut, er det da faen NOEN som helst vits i å kutte av en fange hodet live på tv?

Dette er jo mer eller mindre på lik linje med det som skjedde i den franske revulosjonen, ikke det at det har noen lik politisk sammenheng eller sånn. Men der tok de jo bare folk og stappa dem under giliotinen.

Det er akkurat som barbarer; "Åh, de ville ikke gi ut han der, da kutter vi bare av deres manns hode her da".

Hvis du er enig med at dette er riktig så vet jeg ikke hva denne verden kommer til...

Edit:

Etter at jeg så hele videon av helikopteret med den krypende irakern, denne filmen av mannen som ble halshugget foran kameraet, torturen av fangen i fengselet og 2 andre som jeg ikke vil nevne. Så kan jeg bare si at det er å spy av både irakere og amerikanere. De er ikke bedre noen av partene! :sick:
Sist endret av zykes; 12. mai 2004 kl. 15:11.
Er amerikanerne terrorister også da? Siden de dreper masse folk på like bestialske måter? Og hvovidt denne gruppen har kontakt med al-qaida aner hverken du, jeg eller media.
commie: vel du kan ikke si at det ikke er noen som vet mer enn du og meg, da gir du utrykk for at du vet mer enn du virkelig gjør..hvis du skjønner hva jeg mener..
De kjemper mot okkupasjonen så jeg mener USA bør dra seg til helvete hjem
Kriss: uansett om USA ikke hadde gitt ham ut, er det da faen NOEN som helst vits i å kutte av en fange hodet live på tv?
Vis hele sitatet...
Nei? Jeg har jo sagt flere ganger at jeg er imot denne handlingen. Jeg er også imot dødstraff generelt.

Er amerikanerne terrorister også da? Siden de dreper masse folk på like bestialske måter?
Vis hele sitatet...
Jeg ser på dem som det, ja. f.eks. apache vs. mann.

Og hvovidt denne gruppen har kontakt med al-qaida aner hverken du, jeg eller media.
Vis hele sitatet...
Fra vg:

"På videofilmen ligger teksten «Abu Musab al-Zarqawi slakter en amerikaner». Al-Zarqawi er mannen som amerikanerne mener står bak mange av terroraksjonene og motstandskampene i Irak, spesielt i Falluja.

Al-Zarqawi er nært knyttet til Osama bin Laden."
Det amerikanske folk er ikke terrorister, det er den forbanna støgge bush administrasjonen! Hvorfor kunne bare det ikke ha blitt sånn at Bush også ble fengsla og stilt for domsstol på lik linje med Saddam? Da ville det iallfall blitt litt rettferdig! Og i tillegg håper jeg at USA ser og får fingen ut og begynner å gjøre noe seriøst i Irak, det har jop blitt et mekka for rekruttering for terrorister som det stod her på nff eller hardware.no!
Tror Bush har like stor sjangse til å bli gjenvalgt som nixon ville ha hatt.

Scha
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tør du vedde? Han har nok en ganske solid tilhengerskare, mye fordi han faktisk gjør noe.

Trist kanskje, men sant.
Forrige gang noen drepte amerikanere på en spesiellt grotesk måte førte det til hevnangrep mot byer, spesiellt Fallujah. Hvis de amerikanske kommandørene skal ta hevn for denne halshuggingen (og det skal de sikkert) så blir det sirkus igjen.
Ond^Sofa:
Vel, han raser nå vistnok nedover på målingene
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Da er det jo håp i hengende snøre
sofa: han vant jo ikke valget når han blei president heller.. så jeg tørr ikke vedde på at han ikke BLIR president videre.. Men tror ikke han blir valgt til det..

Scha
Scha:
Han vant jo valget, men flertall hadde han ikke
Man kan bare håpe han får godt under 10% stemmer
"Han vant jo valget, men flertall hadde han ikke"

vant og vant.. Han vant jo ikke når han ikke hadde flertall.. men president er han... rart det der...

Scha