Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 723
Jeg har en bærbar pc, og jeg tenkte å kble den opp til skolens nettverk for å gå på internett.
Men når jeg kobler pcen til så vil ikke pcen gå inn på internett.
Skolen kjører Win2k, med innloging.


Hva skal jeg gjøre?
du må sikkert få din mac-adresse registrert hos it-avdelingen.
Blazer's Avatar
Trådstarter
Jeg har Admin passordet til Pcene.....
Mac adressene kan ikke endres med noe admin passord, det er en adresse som er innebygd i nettverkskortene, og it-avdelingen har sikkert en liste med hvilke mac-adresser som skal få bruke deres nett. Derfor må du få registrert din mac adresse hos dem.

Start --> Kjør --> skriv "cmd" --> skriv "ipconfig /all" --> Mac Adressen er under Ethernet-kort og Fysisk Adresse. 6par med to tall i hvert par.
Sist endret av Rauniz; 7. mai 2004 kl. 09:17.
skolene har som regel en ISA server som krever at du må verifisere deg. dvs;
1. du må ha et brukernavn og passord på nettverket
2. du må huske å stille inn på automatisk motta ip
3. du må kansje stille inn i explorer gatewayen/proxyen
4. som regel er sys admin bejelpelig med å få din priv pc på nettverket så lenge de vet at du har nok kompetanse til ikke å spre virus ved enver anledning
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Du må få pc'n til å motta ip automatisk fra server eller du må skrive inn riktig ip. Skulle tro den er noe slik som 10.10.?.? eller 192.168.?.? Du finner den innstillingen hvis du trykker på di nettverkstilkobling og trykker egenskaper. deretter dobbeltklikker du på internett protocol tcp/it. Der finner du knappen som gjøre at du skal motta ip automatisk.