Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2994
Fant nettop ut at naboen til min mor hadde et åpent wlan, men desverre får jeg signalet VELDIG svakt inn. Og siden jeg har et internt wlan-kort i laptopen min kan jeg ikke lage en antenneforsterker av f.eks en pringel-boks(hvis jeg har skjønt det riktig.)

Noen som kan anbefalle noen wlan forsterke, hvor og hva?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Går det ikke ann å kjøpe et accesspoint å bare viderekoble det med det eksisterende wanet?
Leste om noen som hadde festet en pringlesbox utenpå mottakeren, og dermed kunne de koble seg på LANet helt uten problemer... Ganske smart ;p
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Men jeg har ikke pci-kort, ergo jeg kan ikke koble til noe ekstra, f.eks en pringles-boks.

|d13m0b: tror ikke naboen blir glad da.... et accesspoint er vel ikke sterkere enn et vanlig wlan-kort?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Accesspointet tar opp signalene og replikerer dem og sender dem ut. Skal vel fungere fint som en signalforsterker(repeater), nå vanlige cat-5 kabler og slikt så kan du gjøre dette med en hub eller en switch.

Naboen blir ikke glad? Du kobler deg jo opp til nettet hans på samme måte med accesspoint eller ikke.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
http://home.online.no/~sondred/prosjekter.htm

kan kanskje finne noe nyttig her?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Så et accesspoint er sterkere? Skjønner bare ikke at et accesspoint kan hjelpe, siden mitt lan-kort ikke kalrer å oppfattene signalene med mindre jeg går ut av huset...

mongob0ffel, den siden var ikke dum, allthough jeg må kjøpe et nytt wlankort da, og jeg er jo ikke garantert at det vil hjelpe heller.
accespointet kan du jo bruke pringlesboksen på, dessuten kan du sette den nærmere.
varenr 122943 hos norek/kompett/datakjeden er en billig sak som kan bruke som bridge/repeater blabla.. har kun testa ap funksjonen på den og det var jeg veldig godt fornøyd med ihvertfall.

mulig det er et produkt som kan hjelpe deg.

finnes en 11g verson også..
Prøv å få tak i et pci kort, de fanger opp signalene mye bedre enn usb..
Yeah, PCI kort i en laptop.

Uansett, så er USB/ethernet adapterene mye kjekkere hvis du ikke har egen antenne utenom. Antenna på PCI kortene blir jo skjermet av kabinettet.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av Ev0lver
Prøv å få tak i et pci kort, de fanger opp signalene mye bedre enn usb..
Vis hele sitatet...
han bruker jo laptop?

i så fall måtte det ha vært et pci kort med kabel og ekstern flyttbar antenne.. fordelen til USB boksene er jo helt klart at du kan plassere de hvor som helst.

jeg og naboen hadde oppe WLAN og delte adsl linja mi til han fikk sin egen.. funka greit det. han kjøpte 5 meter usb kabel og plasserte usb boksen under verandaen sin, mens jeg hadde aksesspunktet mitt inne på rommet mitt.. og vi har et hus mellom oss (ca 50 meter og 4-5 murvegger)

[edit]
CoDEmASTeR kom meg litt i forkjøpet der
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Problemet er jo, som kanskje det ikke har kommet godt nok fram av, at jeg får ikke dekning uten at jeg går 10m utenfor huset mitt, og har ikke mulighet for å legge en kabel inn i mitt interne wlan kort i lappisen.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av tore-
Problemet er jo, som kanskje det ikke har kommet godt nok fram av, at jeg får ikke dekning uten at jeg går 10m utenfor huset mitt, og har ikke mulighet for å legge en kabel inn i mitt interne wlan kort i lappisen.
Vis hele sitatet...
det du skulle hatt, er en sånn utendørs repeater stasjon.. problemet er bare at de koster 10+k kroner
eller kjøp deg et accespunkt som du kobler til en pringles boks.. sett dette accespunktet en plass i ditt hus der din laptop får gode signaler.. ikke værre enn det
Kjøp en USB device [det ville jeg ha gjort]
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Får kjøpe så snart jeg får tid... er russetid nå skal heller gi beskjed!