Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1291
Har noen merket dette? Om jeg drikker Vodka, så blir jeg helt syk elendig dagen etter, selvom jeg drikke masse vann før leggetid. Noen opplevd samme? Hvordan er det vs øl og annen alko hos dere?
morkakespisende
Jeg vil si det er omvendt. Hva slags vodka drikker du? Blander du med noe annet eller drikker du den bar?
Sist endret av supranaut; 23. oktober 2023 kl. 20:44.
Jo søtere blandevann jo verre blir formen etterpå. Dropp brus og juice og gjør som Kate Moss; bland det ut med farris.
Sterkere alkohol bør jo i de fleste tilfeller gjøre en mer fyllesyk.
Blir ikke fyllesyk selv så kan ikke uttale meg særlig om jeg merker forskjell på lav alkohol eller høy alkohol, men det gir jo mening for min del at sterkere = mer fyllesyke.
Drikker du bare sprit eller sprit i tillegg til øl og vin?
Drikker ikke noe særlig lengre og det var ikke så ofte det skjedde, type julebord, selskaper o.l., men jeg ble ekstra dårlig av
sistnevnte kombo.
Jeg har aldri blitt fyllesyk noen gang i mitt liv før for et år siden. Da ble jeg for første gang seriøst alvorlig syk dagen etter å ha drukket sprit, og det har jeg aldri vært før. Har vel med alderen å gjøre. Eller koronavaksinen.
Her var det mye kjærringråd. Til syvende og sist er problemet ditt acetaldehyd. Nedbrytningsproduktet fra alkohol som gjør deg fyllesyk. Kan det tenkes at du rett og slett får i deg mer alkohol når du drikker sprit?
Sist endret av Bønnemann1; 24. oktober 2023 kl. 02:14.
Enig med Bønnemannen. Det er promilla man blir dårlig av. Ikke hva slags type alkoholholdig drikke.
Selv pleier jeg bare drikke meg noen pils, men når jeg går på sprit så kjenner jeg meg igjen med at fyllesyken blir værre, men det er jo for at promillen blir relativt høyere på sprit enn på litt pils
morkakespisende
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Enig med Bønnemannen. Det er promilla man blir dårlig av. Ikke hva slags type alkoholholdig drikke.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk stor forskjell på hvor dårlig man blir! Prøv selv med én helflaske klar sprit kontra samme mengde bare i brun sprit. Jeg har spydd og spydd de gangene jeg har klart å drepe en hel av de "billige" whiskeyene fra polet. Kommer meg unna med litt svetting på dass om jeg drikker vodka med bevisst valg av blandevann. Alkoholen er gift, uansett, men det er også resterende "60 prosent av flaska" å redegjøre for som også har påvirkning.
Sist endret av supranaut; 24. oktober 2023 kl. 10:12.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Det er faktisk stor forskjell på hvor dårlig man blir! Prøv selv med én helflaske klar sprit kontra samme mengde bare i brun sprit. Jeg har spydd og spydd de gangene jeg har klart å drepe en hel av de "billige" whiskeyene fra polet. Kommer meg unna med litt svetting på dass om jeg drikker vodka med bevisst valg av blandevann. Alkoholen er gift, uansett, men det er også resterende "60 prosent av flaska" å redegjøre for som også har påvirkning.
Vis hele sitatet...
Nå ja. Jeg drikker utelukkende billig alkis-whiskey når jeg drikker sprit, og blir sjelden til aldri fyllesjuk.
Vin gir helt klart den værste fyllesyken. Men nå drikker jeg bare billig vin, drikker du dyrere saker regner jeg med det er litt forskjell.