Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1828
Litt tinfoil hat konspirasjonstanker her for å være ærlig. Men en tanke slo meg hinn dagen. Hvor er alle lotto millionærene?

Norge er et veldig lite land med lav befolkning der "alle kjenner alle". Mtp. hvor mange lotto millionærer som er der ute i forhold til befolkningen vi har. Så burde jo veldig mange i det aller minste kjenne noen som kjenner noen som ble lotto millionær.

I en alder av 40, at jeg ikke har vunnet i lotto, er fullstendig forståelig. Det samme gjelder familie og venner. Men det som er mistenkelig i mine øyne, i et så lite land vi bor i. Er følgende;

Jeg har ingen venner eller familie som en gang kjenner om noen som har vunnet i lotto (som i million gevinst). Ingen venner, familie eller arbeidskollegaer som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har vunnet i lotto.

Om jeg har 50 stykker av venner, familie og bekjente som aldri har vunnet i lotto så er det troverdig. Men ingen av disse som igjen kjenner noen, eller kjenner noen som kjenner noen etc.? Der det skurrer.

I et så lite land. Der SÅ MANGE har blitt lotto millionærer. Men ingen som engang vet om en fjern bekjent, slektning eller venn som har vunnet?

Håper dere skjønner hvor jeg går hen med det her :P Kanskje dere har en helt annen opplevelse? Det bare framstår som mistenkelig fra mitt eget perspektiv. At opp igjennom årene med så mange lotto millionærer. Så lite land. Der man instantly vet om at naboen til eksmannen til tanten til en venn som bor i Finnmark har fått forkjølelse. Så er ikke disse lotto millionærene noen plass å finne.

Konspirasjon? Finnes lotto millionærene? Er det en stor scam?
Sist endret av Abishgal; 19. oktober 2023 kl. 22:19.
Kjenner selv en som vant 3,8 mill for ca 10 år siden og en annen bekjent vant 1 mill i eurojackpot.

Kjenner også fler som har vunnet typ 100.000+

Så føler det snart er min tur ��
Kjenner selv 3stk. Eller. Kjenner 2, og vet hvem en annen er.

Ble ikke så store summer, så ikke livsendrende for dem.
Totalt har 7 133 spillere Av (5,49 millioner innbyggere) blitt Lotto-millionærer. Hittil i år har fem spillere fått sju rette og vunnet tittelen Lotto-millionær og delt daværende 1. premiepott. (Fra 10. Januar 2022).

Kanskje noen kan regne ut prosenten her, men det er nok ikke så rart at du ikke kjenner noen. Bor selv i en liten bygd med 900 innbyggere, min svoger som hadde for vane å kjøpe 1 flaxlodd hver fredag på NT appen, vant 1 mill. Det virker nok som at det er mange flere en det som er realiteten.
1 mill er ikke noe som får oppmerksomhet. Brukes vel stort sett på å betale ned på lån og en sydentur. At du ikke kjenner noen som har vunnet i Lotto er heller ikke så rart, rent statistisk. Det kan godt hende at du faktisk kjenner noen perifert som har vunnet, men som ikke har ropt høyt om det eller postet det på sosiale medier. Jeg ville hvertfall holdt ganske tett om det hadde det vært meg.
Kollega av meg vant 1mill men det var ingenting å hoppe i taket for sa han. Det meste ble brukt på lån og resten fikk vell barna.
Kjenner ei som vant 20 000 i mnd i 20 år på flax for livet. Sto bak vedkommende i kassa på Narvesen ikke så lenge etter og mistenker at hun likevel ikke går i pluss ettersom hun leverte en 1 cm høy stabel med nye kuponger. #spillegal
Kjenner noen som vant 4,4 mill på slutten av 80taller.
Kunne på ingen måte se at de hadde vunnet.
Eneste son vi vet ble kjøpt var en liten safe. (våpenskap)

Ellers hadde de samme huset og slitne bruktbiler i 20år før de flyttet.

Idag hvis noen vinner så pleier gevinsten i lotto å være 4-5 mill. Tipper de fleste betaler ned huset eller kjøper seg hus og da er det lite igjen. Tror kanskje det kan være grunnen.

De som har vunnet mye mer enn normalt holder sikkert lav profil. Ville jeg gjort vertfall for folk kan være grådige og alle vil ha en bit.
Vant 5000 på flaxlodd og alle syntes de fortjente en andel.
Sist endret av Lattergal; 19. oktober 2023 kl. 22:51.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
De som har vunnet mye mer enn normalt holder sikkert lav profil. Ville jeg gjort vertfall for folk kan være grådige og alle vil ha en bit.
Vant 5000 på flaxlodd og alle syntes de fortjente en andel.
Vis hele sitatet...
De som vinner høye premier er sikkert redd for å bli rana/utpressa også.
Hadde en onkel som likte tipping og lotto og sånt noe. Husker ikke helt men tror kanskje han hadde 6 riktige og manglet ett tall men premien ble vel på 5-6000. Dette var tidlig i starten av lotto i norge og han vant aldri igjen selv om han alltid leverte kupong. Kupongen hans hadde mange navn, nevrose-rekkene, tvangstall og karmakupongen. Tror ikke det var en eneste trekning der han ikke var med, og han spilte de samme tallene i alle år. Ble aldri lottomillionær. Leverte sikkert i minst 40 år hadde han puttet de samme pengene i fond kunne han helt sikkert fått seg noe fint på sine gamle dager. Men han hadde vel glede av spenningen hver lørdag?

At man ikke kjenner lottomillionærer er vel kort og greit for at det er så få som vinner topp-premien.

For de som drømmer om lottolykke så anbefaler jeg å heller stappe pengene i høyrisiko investeringer som feks krypto eller geara instrumenter med failsafe. Over tid kan det vel fort bli en ferietur eller to i det minste. Og kanskje blir det langt mer. Er vel flere som er blitt millionærer på høyrisiko investeringer enn lotto, tross alt. Eller bare gi de lottopengene til en sulten narkoman, blåfrossen rumener, frelsersarmeen, eller en random fyr på gata en gang i uka. Tror det gir deg mer glede enn å stadig tape i lotto.
Sist endret av _abc_; 19. oktober 2023 kl. 23:10.
Kjenner også flere som har vunnet over millionen på spill fra Norsk Tipping, men det er vanskelig å se det på de. Det er ikke så ønskelig at folk kommer tiggende, og Janteloven står ganske sterkt.

Sannheten er at en million ikke er så mye, og endrer ikke så mye. Det er ikke nok til at du kan slutte helt å jobbe for alltid, så det endrer lite i hverdagen. Godt etablerte personer har gjerne gjeld å betale ned på, og det som blir igjen holder til en ferietur og kanskje litt oppgradert interiør. Er man interessert i bil eller motorsport så forsvinner en ganske stor brøkdel av pengene om man kjøper noe relatert til det. De som har lyst å feste bort alt vil innse at luksus koster flesk, og at et par spandable, fuktige byturer vil tømme kontoen på rekordtid.
Som @dyret sier! I perspektiv har jeg 340 tusen i gjeld på et boliglån, om 3 uker kommer det inn rundt 200k i en uforventet oppgjør. Ja, hadde jeg ikke hatt lånet hadde kona oppdaget noen ekstra oppgraderinger i livet mitt. Men, sannheten er at det kan måles mot 1 million mot ola nordman med boliglån på 1 - 3 millioner.

Dette er årsaken folk som vinner 1 - 3 millioner ikke sier opp jobben å kjøper en lambo.

Har forøvrrig vunnet 870k før, kjøpte nye sommerdekk og full service til ca 34 tusen på bilen min, og resten drakk jeg opp back in days.
Sist endret av justastonedhuman; 20. oktober 2023 kl. 00:07.
De som vinner titalls millioner får økonomisk rådgivning i forbindelse med premien. Jeg antar at et av rådene de får er å ikke være så veldig offentlige med at de har vunnet en så stor sum, da det vil gjøre de mer utsatt for ran, svindel, rykter og ødelagte vennskap.

De som "bare" vinner en mill eller fire betaler nok lånet sitt, tar en to ukers ferie og lever som før.
Sitat av xylometazolin Vis innlegg
Totalt har 7 133 spillere Av (5,49 millioner innbyggere) blitt Lotto-millionærer. Hittil i år har fem spillere fått sju rette og vunnet tittelen Lotto-millionær og delt daværende 1. premiepott. (Fra 10. Januar 2022).

Kanskje noen kan regne ut prosenten her, men det er nok ikke så rart at du ikke kjenner noen. Bor selv i en liten bygd med 900 innbyggere, min svoger som hadde for vane å kjøpe 1 flaxlodd hver fredag på NT appen, vant 1 mill. Det virker nok som at det er mange flere en det som er realiteten.
Vis hele sitatet...
((7133 / 5490000) * 100) = 0.1%
Norsk tipping trekker meg for 200kr i uka for Eurojackpot, lotto og vikinglotto.
Jeg vet det er tilbakestående å tippe lotto med tanke på at mattestykket ikke går opp, å som folk sier lengere opp er høyrisiko fond en MYE smartere investering enn tipping.
Meeeeeeeen tenk om Eurojackpotten hitter da.