Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1479
Mekket en side som kun har en table på en av sidene (post comments skjemaet) Var egentlig et ganske utfordrende prosjekt som jeg ble ganske fornøyd med selv. siden har vært oppe i noen dager nå å alt ser ut til å funke. det som var så supert med a basere "hele" designet på CSS var at det tok sånn ca. 2-3 timer å bytte design totalt. ( siden så helt anderledes ut for noen timer siden ) så hva syntes folk om den da?

www.myhideout.net
(vet at det ikke er noe vidunder men er praktisk og simpel)


btw. så kan jeg bare si at jeg vet at det er endel rot i coden, men det skal jeg fikse før jeg hiver den over på en annen server og legger den under www.myhideout.net domene. og jeg vet at postene ikke er helt midtstilt i opera. har stresset livet av meg for å få det så "rett" som det er nå. auto på "margin-left" taggen fungerer ikke av en eller annen rar grunn å når jeg setter 35px så er det perfekt i ie men totalt fuckt i opera så nå har jeg det sånn at det er litt feil i opera mens det er rett i ie.

Nei har ikke laget bildene selv, men har lov til å bruke dem uten å vise referanse på siden. Er opprinnelig raw renders som jeg har gjort til bilder. (wow det var vanskelig) men er siden jeg er ute etter å få tilbakemelding på
Sist endret av Psyc0re; 15. april 2004 kl. 14:45.
stilig side, men har du laget alle bildene selv? (de var stilige).
Funker ikke i mozilla. Legg inn <br style="clear: both" /> nederst i den diven som skaper ramma rundt de feltene med tekst. That'll do the trick.
Siden var grei nok den synes jeg. Clean og pen. Hadde kanskje stilt meg selv et spørsmål ved fargevalget, men smak og behag
Flottings den.
Fin side, men hadde vært fint om du hadde midtstilt menyen.
Der ja! Gråskala passet perfekt til designet!
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
TipeX: fikset det nå.
zalaam: var litt usikker på om jeg ville ha menyen midtstilt, men har gjort det nå. tror egentlig det ble ganske ok.
m0nTaNa: hmm har ikke gjort noe med fargene siden jeg postet siden .... ( off-topic lag deg en gif uten bakgrunns farger i signaturen din du )

sånn ellers så skal jeg bytte ut bildene i banneren når jeg får rendret/tegnet ferdig div. ting som jeg selv holder på med.
Ok layout, fete banner bilder!!
Fin side, nais og enkel.
Enkel, stilren og pen side. Fargekombinasjonen er upåklanderlig, og de hvite inndelende stripene gir en ganske tøff effekt egentlig. Også veldig smart å ha dynamisk banner.
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
tenkte egentlig at siden egentlig var ganske "kjedelig" hvis det kun var en banner, siden det ellers er ganske lite grafikk på siden. men bestemte meg tidlig for at jeg ikke skulle lage en side med for mye grafikk ( blir så kaotisk da syntes jeg )
drit bra bilder!!
har du laget dem selv?
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
Nei har ikke laget bildene selv, men har lov til å bruke dem uten å vise referanse på siden. Er opprinnelig raw renders som jeg har gjort til bilder. (wow det var vanskelig) men er siden jeg er ute etter å få tilbakemelding på
Vis hele sitatet...
men skal bytte dem med mine egene bilder snart. trengte bare noen midlertidig
veldig behagelig å se på
flott design!

eneste jeg stussa på var tabell-cellen der menyen er plassert. er mer tomrom under menyen enn over. skulle satt en en valign="center"

men det er min mening

edit: jeg bruker opera.
Sist endret av mann; 11. april 2004 kl. 16:16.
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
det er ikke en table har bare en table på siden å den er på post comment boksen. men enig i at den burde bli satt til valign center. skal fikse det nå. har ikke lagt merke til det enda for å være helt ærlig. byttet nettopp design på hele siden så er endel småpirk som jeg må fikse på ser jeg.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
syns det er nasty med hover som skifter fontsize.. men det er vel en smakssak..ellers ser siden helt grei ut
en annen smakssak, men jeg syns alle eksterne linker skal være target="_blank"

er kjipt å bli redirected ut av den siden man ser på..
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
det skal ikke være hover størrelse på links ... såvidt jeg vet hvertfall. men jeg gidder ikke å åpne linkene til andre sider i nytt vindu for det er endel som syntes det også er plagsom.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
hos meg forandrer de.. men det kan være fordi jeg har small fonts som standard, og du ikke har definert en spesiell størrelse på text, men du har det på hover? ikke vet jeg.. men de skifter ihvertfall size, så hele menyen blir skubbet på..
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
hmm har definert text size på alt så må være på klient siden tror jeg. *klø meg på toppen*
offtopic og kverulering: det heter css, ikke ccs (cascading style sheets)
Gadd ikke lese alle kommentarene her, så det kan hande dette er sagt før men:

Meget pen side. Eneste jeg ville gjort var å smelle inn litt luft over og under menyen. Blir litt trangt nå.
Bruker Opera 7.50 btw...kan fikse shot hvis det trengs

[edit]
Sjekka siden i IE6. Der var den fin. Slik ser det ut i Opera 7.50 hos meg:

http://home.broadpark.no/~hhalvo-7/myhideout.gif
Sist endret av n5k; 11. april 2004 kl. 18:05.
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
ninja5000:sånn da var det også fikset.

moridin: vet jo seff det, men ble vist en skriveleif i farta.

siden ser helt ræva ut i firebird men får leve med det. tror ikke det er css filen som det er noe galt med siden den kun hadde "feil" i scrollbar divene og hele siden er laget etter css så vet jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal fikse det. men firebird er jo ikke så stor så kan vel leve med det.

nå får jeg gå løs på koden å rydde i den
Når jeg lester en del av det du har skrevet på siden så merker jeg at det ikke er behagelig med grå bakgrund(eller vit skrift). Den har en tendens til å blande seg for gått i bakgrunnen. Tenkte kanskje dette var noe du kunne ha fixet på, men nå er jo ikke jeg et geni i HTML å den slags.
Kanskje du kan ha svart skrift sån som her i nFF

Men ellers så syns jeg siden ser himla proff ut og alt det dær. Keep up the good work:P
Som freeloader sa; litt ubehagelig å lese lys grå skrift på mørk grå bakgrunn. Svart?
Ellers: Digge farger, jævlig fine headere (kult at de skifter for hver gang man går inn på sida), smooth og fint design, stilrent og egentlig ingenting spesielt å klage på.
Beste sida jeg har sett her på forumet på lenge
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
satt siden over på domene mitt nå. tror alt skal funke. Har også lagt til gallery + div. annet smått.

men det med at skriften er så lys tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre noe med egentlig. hvis jeg gjør den litt mørkere så blir det for lite kontrast og hvis jeg gjør den for mørk så blir det brudd i designet. men er vel gjerne ikke en side som man setter seg ned å leser veldig mye på så burde vel egentlig gå greit.

btw. takker for all tilbakemelding
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har bare èn ting å tilføye: Skriv norsk i menyen også, gutt!
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
hmm enig egentlig. var ganske usikker på om jeg skulle ha en engelsk eller norsk side, men ser ut som at jeg skal ha en norsk side så jeg får vel fikse på det.