Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 17104
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Fleint-te!
Noen med efaring med å koke te av Spiss-Flein-sopp?
tips? innspill?
jeps, det er en veldig fin måte å innta soppen på hvis du har problemer med å spise den. Mange som bare koker te av soppen, men jeg syns det er best å ha noen teposer oppi også, for å dempe smaken litt. ellers kicker soppen ofte raskere inn ved te drikking enn hvis man tygger den, er nå min erfaring. pass på å ikke overkoke soppen, da den vil miste sin virkning
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
åssen koker jeg den da? antall sopper og slik...! forklar!
du må ta litt mer enn om du tygger.
http://flein.atomisk.net

Finner svar på mye der.
Opprinnelig postet av Musters
åssen koker jeg den da? antall sopper og slik...! forklar!
Vis hele sitatet...
du koker den enkelt å greit ved å koke opp no vann, fyller det i en kopp og slenger oppi soppen og lar den trekke i 10 min, kan evt putte soppen oppi gryta og la det trekke der på svak varme. jeg syns det er greit å dyppe en tepose oppi etter soppen har trekt ferdig for å overdøve smaken litt.

når det gjelder mengde så anbefaler jeg ikke å bruke antall sopper for de er ganske forskjellig av størrelse, bruk heller vekt.
når det gjelder flein ville jeg ikke starta med mer enn 1g tørka sopp. det holder til en finfin liten tur..forutsatt at det er bra flein og den er oppbevart bra. for de mer heftige opplevelsene må man opp i tre fire gram synes nå jeg, men man må føle seg frem og finne sine egne dose preferanser. bare sørg for å ta for lite første gang i stedet for for mye
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
=) http://flein.atomisk.net fant en del bra der
plis a, det er kanskje 5 poster på det forumet der som ikke er admin som har posta utklipp fra erowid ellerno annet piss.
trenger du info om sopp, registrer deg på www.norshroom.org istedet. finner du ikke svar der finner du det nok ikke :P
eller bare gå rett til www.erowid.org
står mye bra der ja, men det kan være til tider ganske så avansert engelsk som brukes, så da kan det være greit med litt norske kilder. Jeg er 20 år, og prater/leser godt engelsk, men jeg sitter med universitetsordboka til morra mi når jeg leser viktige ting på erowid.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Heh, passer bra. Jeg har lenge lurt på hvor gammel du er, Sindre.
Nja, erowid er ikke så ille da.
Men noe av stoffet kan være litt tungt å få med seg.
Likevel, "erowid = * +1"
for all del ikke tro at det var ment negativt mot erowid. erowid er den internettkilden jeg stoler mest på når det gjelder informasjon om rusmidler, eneste er som sagt at det kan være vanskelig å forstå noen ord innimellom.

tias: hvor gammel ville du tippa jeg var da, før du så den posten ? sånn sett uti fra det du har lest av inlegg jeg har kommet med.. alltid interressant å vite hvordan andre mennesker oppfatter en selv, når man ikke blir dømt (nedenom og hjem) på trynefaktor.
Sist endret av Sindre; 30. mars 2004 kl. 01:34.
vil påstå at du får vel så bra informasjon på norshroom.org i forhold til erowid. er blant annet en god del av trip-reportsene på erowid som er total bullshit.
{xYodax}: Det var en sterk påstand! Enig i at noen av dem høres litt vel fantastiske eller litt vel jævlige ut, men det er helt sykt hva stoffer kan gjøre med hodet og kroppen, så å si at det er "bullshit" er sterkt.

Vil også si at Erowid er en veldig fin side på mange måter. Er nokk endel av mine skoletimer som har falt bort på å surfe på erowid ja