Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1305
jeg har nero 6 og DVD x Copy, kan noen av disse programmene gjøre det jeg vil? få DVD filmer over på harddisken?
vis det er det komplisert?
men vis ikke, hvilket andre program kan jeg prøve?
har nemelig lyst til å lagge noen dvd filmer over på pcen og gjøre dem om til Divx med Dr.Divx vis dette går da!? :P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
DVD Decrypter, Smartripper eller vStrip er de beste dvd-rippe programmene du får.
doom9.org er eneste siden du trenger. Trykk på Guides på høyresiden, så velger du hvilket format du vil konvertere til.
Anbefaler DVD Shrink..
Nitrius's Avatar
Trådstarter
takk for alle tips, er disse programmene enkle å bruke eller?
og er disse programmene gratis eller?
kan du ikke bare sjekke doom9.org eller dvdrhelp.com da? Ikke spørre så mye!
dvdrhelp.com gir mange tips.

men jeg, DVD shrink er i alle fall gratis. Dette bruker jeg, det er veldig lett å bruke!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Alle programmene jeg listet er lett å bruke, dog vStrip kan være noe kronglete da den er kommandobasert og ikke har et GUI (mangler grafisk grensesnitt, du gjør alt med tekst og ikke ved å bruke musen).

Smartripper og DVD Decrypter er mer sånn "trykk --> ripp". Men for guds skyld, les litt selv. www.dvdrhelp.com og www.doom9.org er som allerede nevnt så og si de eneste sidene du trenger hvis du kjører windows.
Nitrius's Avatar
Trådstarter
heheh den er grei, får det nok til :P måtte bare høre med andre folk
takk for tips alle sammen
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Tias
DVD Decrypter, Smartripper eller vStrip er de beste dvd-rippe programmene du får.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg lastet ned DVD decrypter, kan man legge den filen som man har på hdd over til en dvd plate utenom å gjøre noe mer med den. (gjøre den mindre?)?? Jeg skal ha den på en 4,7 GB plate. funker det?
Bruk "DVD Rebuilder PRO" til å gjøre den om til DVD-5. Deretter kan du brenne den
Sitat av Tagliano
Bruk "DVD Rebuilder PRO" til å gjøre den om til DVD-5. Deretter kan du brenne den
Vis hele sitatet...

Funker DVD Rebuilder v0.98.1 Freeware (Limited) Edition. Men hvor finner man den filen som man har "krympet"?

Eller er det et annet program jeg kan bruke for å forminske filene til 4,7 GB?

Vær så snill?
Sist endret av macgyver1958; 30. april 2008 kl. 19:16. Grunn: skrev feil
Ser ut til at du har fint lite peiling på dette, da anbefaler jeg deg å bruke DVD shrink. Gjør da om til dvd-5.(rundt 4 gb)
Dvdshrink er lett å bruke, det er sant...men orker ikke rippe opp i hvorfor jeg foretrekker dvdrebuilder istedenfor.

Men hvis ikke trådstarter har lyst til å sette seg inn i dvdrebuilder så bruk dvdshrink.
Jeg ville heller lært meg å bruke dvd rebuilder i stedet. Kvaliteten dvd rebuilder gir er betydelig bedre. Sier seg i grunn selv da dvd shrink bruker rundt 15 min, og dvd rebuilder opp mot 3 timer.
Den dvd jeg skal brenne, fungerer ikke på dvdshrink. Det er ikke et annet program jeg kan bruke som tar kopisperra bedre enn dvdshrink?
Les du. Bruk DVD Decrypter til å fjerne kopisperre, derreter rebuilder du med dvd rebuilder. Dette finner du sikkert en hel haug av guider for, skulle ikke være nødvendig om du har brukt DVD Decrypter før.
Sitat av Tagliano
Jeg ville heller lært meg å bruke dvd rebuilder i stedet. Kvaliteten dvd rebuilder gir er betydelig bedre. Sier seg i grunn selv da dvd shrink bruker rundt 15 min, og dvd rebuilder opp mot 3 timer.
Vis hele sitatet...

Bruker selv bare dvdrebuilder, men slik det fremkommer av svarene her så ser det ikke ut som vedkommende har kompetansen eller viljen til å sette seg inn i det.

Edit: Haikerens guide til dvd-r er forøvrig en meget enkel guide til hvordan man setter opp dvdrebuilder.
Sist endret av Wipeout; 1. mai 2008 kl. 22:10.
Sitat av Wipeout
Bruker selv bare dvdrebuilder, men slik det fremkommer av svarene her så ser det ikke ut som vedkommende har kompetansen eller viljen til å sette seg inn i det.

Edit: Haikerens guide til dvd-r er forøvrig en meget enkel guide til hvordan man setter opp dvdrebuilder.
Vis hele sitatet...
Viljen har jeg, men ikke kompetansen.
I den andre tråden som omhandler bruken av dvdrebuilder så sendte jeg deg en link. Følg fremgangsmåten på den eller på den andre linken jeg gav deg så skal du klare å få dette til.