Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 21590
Hvis man har ett bilskilt. Er det mulig å få noe personalia eller informasjon i det hele tatt, hvis du har bilskilt nr.??
Du får vel kanskje vite det, om du ringer biltilsynet ?
det tror jeg nok, du kan f.eks si at du snirtet den bilen ved ett handlesenter, men hadde ikke lapp å legge i vindusviskeren så du lagret reg-nr på mobilen din. Så nå var du her i telefonen.

(kanskje litt vansklig å forstå akkurat nå men jeg er trøtt så tilgi meg)
*Knips!*
Hvis det er registreret heftelser i motorvognenkan du finne opplysninger om eieren.

Edit: Prøvde nettopp naboens registreringsnummer og fant fullt navn og addresse i opplysninger om salgspant.
Sist endret av Yallis; 22. februar 2004 kl. 09:34.
Du finner ikke noe navn hvis det ikke er noen heftelser på bilen.
sjekka akurat på en bil som sto parkert utenfor her jeg bor.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om du har en lovlig grunn til å finne ut hvem som eier bilen, ring biltilsynet eller politiet. ELlers er det ikke mulig.

h
Alle kan ringe til biltilsynet og tror egentlig man ikke trenger noen spes. grunn for å få utlevert informasjon. Det er derimot en begrensning på hvor mange skilt de vil gå ut med informasjon på samtidig! Tror begrensningen er på 5 eller noe.
Opprinnelig postet av alenes
Alle kan ringe til biltilsynet og tror egentlig man ikke trenger noen spes. grunn for å få utlevert informasjon. Det er derimot en begrensning på hvor mange skilt de vil gå ut med informasjon på samtidig! Tror begrensningen er på 5 eller noe.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at det var 5 om dagen... Vet ikke om det fortsatt er slik men...
kjenner du noen som jobber innen bil forsikring så kan de lete opp navn osv,,
Aww: Les dette før du spør mer!
Opprinnelig postet av DrMatrix
Aww: Les dette før du spør mer!
Vis hele sitatet...
Hva har det å gjøre med det han spør om? Han spør om det er mulig å finne ut hvem som eier en bil ved å søke på reg-nummeret.

Mener forresten det var en SMS-tjeneste hvor man kunne søke opp dette, men jeg husker ikke kommandoen.
Opprinnelig postet av DrMatrix
Aww: Les dette før du spør mer!
Vis hele sitatet...
Luring...
Sitat av nordisk
Vis hele sitatet...
Han blir sikkert glad for å endelig få svar etter 3 år...
▼ ... flere år senere ... ▼
Du kan få ut navn på eier av bilen uansett om det er heftelser eller ei, ved hjelp av en melding.

<Regnr XXZZZZZZ> til 2282.

Hvordan man reserverer seg mot dette derimot, aner jeg ikke.
Haha.

Vil bare legge til at i dag kan man sende sms med kodeord REGNR AB12345 til 2282 for eierinfo på bilen med regnr AB12345 (OBS funker også på andre skiltnummer!)