Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1083
Høytalerene mine skurrer veldig ofte. Veldig høyt

Hva gjør jeg..

Slik :P (opptak med mic )
http://home.no.net/simatthi/download/filer/skurr.wav
Kanskje kablene er løse, eller at driverne dine er f00ka
Tiper på det første
Trådstarter
Kablene mine er ikke løse.

Dette er et 5.1 mini home theater shit.. Av elendig kvalitet..
Alle 5 skurrer :/
du kan ha sprengt høytalerne..
hvis du kommer inn til elementet og prøver å dytte det litt inn og ut, merker du da at membranet skraper inntill noe er de sprengt
Trådstarter
De er ikke sprengt.
Er det mini-jacks eller ledninger du kan sette inn? Polene er ikke byttet om?
Trådstarter
Ledninger. Det er ikke noe så lett som det.
Jeg tror at det er et problem med spenning osv.. Kompisen min nevnte noe lignende..

PS: Kan kjøre lyd helt vanlig.. Det er når ingen lyd skal spilles av, at det skurrer..
dårlig kontakt i kablene? var i alle fall feilen min da jeg sist hadde lignende problem. bytt og test
Opprinnelig postet av Perkele
Ledninger. Det er ikke noe så lett som det.
Jeg tror at det er et problem med spenning osv.. Kompisen min nevnte noe lignende..

PS: Kan kjøre lyd helt vanlig.. Det er når ingen lyd skal spilles av, at det skurrer..
Vis hele sitatet...
Høres ut som en jord feil.

/baboo
Jeg hadde dette problemet også en gang.. Har du TV-kort eller noe annet slikt som kan forstyrre? Jeg måtte ta line-in greia i lydpanelet på mute. Da gikk det bort hos meg..
Det kan nok være så enkelt som jording, som baboo sa;
Datadoktoren

Evt. kan det ha noe med mikrofonen du bukte til opptaket. Hver bidige gang jeg plugger i min mikrofon får jeg en svak brummelyd som resultat.
Hvis det bare skurrer når du spiller lyd ( ikke hele tiden) kan det være at du har noe krøll på eq'en din.. Sjekk at ikke bassen er makset ut
Opprinnelig postet av dan-ove
Hvis det bare skurrer når du spiller lyd ( ikke hele tiden) kan det være at du har noe krøll på eq'en din.. Sjekk at ikke bassen er makset ut
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Perkele
PS: Kan kjøre lyd helt vanlig.. Det er når ingen lyd skal spilles av, at det skurrer..
Vis hele sitatet...
dan-ove: Les..
isj, da...

var kanskje litt kjapp der, ja