Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1194
Er det noen som vet om et sted hvor man kan få kjøpt store kondensatorer? Jeg trenger et par stykker på 4000v 100mF.
Og ja, jeg har forsøkt google.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Hva i granskkogen skal du gjøre? Bruke i bilstereo eller noe?
Høres ut som kondensatorer man kunne bruke i lille-strømforsyningen til en TV f.eks.
om det er til bilstereo så her www.dynabel.no noen gromme.
Opprinnelig postet av SharQ
Hva i granskkogen skal du gjøre? Bruke i bilstereo eller noe?
Vis hele sitatet...
Kondensator på 100mF i bilen?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg veitta faen? Jeg bygger vel ikke bilstereo! (bruker de ikke 1F og 1.5F eller noe slikt?)

Jeg er bare geek-wannabe, og vil gjerne vite hva den typen ting brukes til

H
Takk for tipset, men jeg har allerede sjekket elfa.

Kondensatorer på 1F og oppover brukes ganske riktig i bilstereoer, men ikke kondensatorer på 4000 volt.

Hva jeg skal med dem? Jeg skal bygge en av
disse.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Åhei! Spennende prosjekt! Si ifra hvordan det går

H
John Doe: Ser ut som et kult prosjekt, men du burde virkelig finne den US-ARMY rapporten om railguns (deriblandt er det forklart hvorfor de har en slik blå/grønn spiral etter seg. Q2 ).
Der står det mange godsaker.
Åhei! Spennende prosjekt! Si ifra hvordan det går
Vis hele sitatet...
Will do. Om jeg noengang får tak i kondensatorene jeg trenger.
Sist endret av John Doe; 3. februar 2004 kl. 11:17.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Meite: Tenker du på denne her: http://www.enae.umd.edu/ASC/abstracts/abs156.pdf
SharQ: den der var bare på en side, den jeg trenker på er på litt fler sider, og jeg har aldri sett den som pdf.

Jhon Doe: Anbefales som lesning før du finner kondensatorer også, siden millitørhumor slettes ikke er helt tørr.
Jhon Doe: Anbefales som lesning før du finner kondensatorer også, siden millitørhumor slettes ikke er helt tørr.
Vis hele sitatet...
Det har jeg fått med meg

Redigerte den forrige posten litt, siden jeg ikke så ditt innlegg før etterpå.

Men tilbake til saken. Er det noen som vet om noe sted jeg kan få kjøpt så store kondensatorer?
Sjekk ut voltsamps.com, der er det endel railgun prosjekter hvor dem har løst "kondensator trøbblet" ved å lage en selv...
Du kan jo kanskje plukke noen ut av noen gamle TVer eller RADAR styringer.

Eventuelt bruke ett par bilderør ;p