Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1474
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
har oppstått ett lite artig problem på min fars xp pro maskin. Når han skal logge inn på diverse brukerkontoer i xp, kommer han delvis inn i windows før den restarter seg automatisk. Prøver han igjen og igjen en del ganger kommer han inn til slutt, men han mener at den går ganske treigere når den først er komt inn.
Sikkert helt bortkastet post dette her, men noen som helst ideer for hva som kan være gale? skjedde igrunn sånn plutselig dette ( han skylder på min søster og typen som brukte pc'en før dette skjedde) men de har visst ikke gjort noe spess.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
har du sjekket msconfig om noe artig har lagt seg inn i oppstartsrutinene?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
kunne ikke se noe uvanlig der forsåvidt.
Skjer det i sikkerhetsmodus også?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
niks, det skjer faktisk ikke

edit:
når maskinen først er inne, så er den visst grei (restarter seg ikke) før man har logget av brukeren igjen, evt byttet ny bruker. så det kan virke som det er akkurat i innloggingsfasen det skjer noe gale.
Hmmh, kanskje det kan være en driver eller noe i den duren som er litt ustabil? Lagt inn noen nye drivere i det siste?
Har du sjekket om du har msblast?
Jeg hadde samme problemet når jeg hadde msblast.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
har ikke gjort annet enn å kjøre ad-aware og norton antivirus. (skal ikke det finne msblast?)
har ikke lagt inn noen drivere på en del uker nei.
Jeg lurer på at det kan være ram feil på maskinen.

Når du starter opp i sikkermodus så laster du ikke inn så mange drivere og derfor krever dette mindre ram.

Det kan også være som tidligere nevnt et driverproblem.

Har du sjekket eventviewer/hendelses listen om det står noe der om hvorfor den rebooter?
spellingnazi
canonix's Avatar
Har du sjekket hendelsesloggen?
Som standard restarter WinXP med en uopprettelig feil, dette kan fikses i datamaskinbehandling.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
hvor sjekker jeg "hendelsesloggen"?
Opprinnelig postet av tnt
har ikke gjort annet enn å kjøre ad-aware og norton antivirus. (skal ikke det finne msblast?)
har ikke lagt inn noen drivere på en del uker nei.
Vis hele sitatet...

Sjekk på oppgavebehandlig på dataen din og så ser du på prosessene og ser om du har msblast.
Ingen antivirus kan hindre msblast tror jeg...
Last ned en msblast fix.
Opprinnelig postet av tnt
hvor sjekker jeg "hendelsesloggen"?
Vis hele sitatet...
Administrative verktøy -> datamaskinbehandlig (Hvis jeg husker riktig)

Nei XXL, det er ikke msblaster.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
den er i tillegg sinnsykt treig på internet. fant ikke noe spess i hendelsesloggen
Opprinnelig postet av tnt
den er i tillegg sinnsykt treig på internet. fant ikke noe spess i hendelsesloggen
Vis hele sitatet...
Testet å reinstallere/oppgradere driveren for nettverkskortet?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
nei, men kan ikke tenke meg at det er problemet egentlig,
hvis du har et antivirus-program som sletter msblast så får du msblast neste gang du kobler til internetten din, blasterfix gjør så du ikke får dette tilbake etter du har slettet det.

Kanskje det er noen filer i win som er ødelagte, du kan jo stappe inn xp cden og velge reparer windows. Da tror jeg ikke noe går vekk. Kanskje mine dokumenter ogsånt ekke sikker. Men ta sikkerhetskopi ihvertfall
Hmm, vet ikke om dette hjelper, men i helgen hadde jeg et liknende problem etter at jeg la inn Ad-Aware. Jeg scannet maskinen, og så sa den at noe av det den fant, måtte fjernes ved reboot, så valgte jeg at ad-aware skulle fjerne det ved neste oppstart.

Problemet var bare det at, ved neste oppstart fikk jeg bare blåskjerm og maskinen startet på nytt, når jeg ville logge inn.

Så fjernet jeg Ad-aware i safemode, og alt fungerte helt fint igjen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skjedde, men jeg tror ikke den pc'en det skjedde på er så veldig stabil.

Mulig det er dette som lager problemer for deg?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
jeg la faktisk inn ad-aware etter at problemet kom, for å se om noe luskeri lå i registeret, så det er ikke ad-aware som er problemet hvertfall.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
når jeg booter med nettverk i safe mode funker det fint, internet går også raskt. så ser ikke ut til at problemet ligger i nettverksdriverene hvertfall,
xxl; tror du kan legge fra deg msblast teorien din
Beklager, da vet ikke jeg. Kjør en Windowsupdate, hvis du har mulighet, se om det er noen patcher som kan fikse på det?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
prøvde med servicepacken, men lar meg ikke installere pga ugyldig serial
bruk greia mi for å bytte serial. sticky i windowsforumet
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
jeg valgte til slutt den enkleste løsningen, la inn 2k istedenfor
samme greiene skjer på meg,finner ikke ut hva det er for no tull.
tnt: like greit