Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2618
Better than thou.
Da var det vel på tide.

Tenkte jeg skulle nevne for allmennheten at jeg herved slutter på nFF, og fortelle litt om hvorfor.

Når jeg joinet nFF for første gang, høsten 2000, var dette et tight lite community som vokste litt dag for dag. De fleste var hyggelige, litt eldre, karer som hadde peiling på stoffet som ble diskutert her. Som ikke spurte om hjelp til å installere Windows, eller hvordan man fikk til dualboot. Jeg var den som ikke hadde peiling, og jeg leste og lærte.

Etterhvert som mine kunnskaper ble bedre ble kunnskapene til gjennomsnittsbrukeren lavere og lavere. nFF interesserer meg rett og slett ikke lengre. Det er flere grunner til det, men TheGEEKs tråd igår er en av de. Når folk ikke engang gidder å lese manualer, og bare går rett til å spørre på nFF blir jeg rett og slett oppgitt. Av de trådene som er aktive idag ville kanskje 5-10 vært diskutert i på gamle nFF. Gjennomsnittsalderen har vel sunket fra rundt 17-18 år til 15. Det i seg selv har ikke så mye å si, det har derimot modenheten til gjennomsnittsbrukeren.

Nå høres jeg kanskje ut som en sur, gammel grinebiter. Og kanskje jeg er det, men jeg gidder ikke å bli irritert mer ihvertfall.

Derfor, so long, takk til alle de hyggelige menneskene jeg har lært å kjenne her. Takk til nFF som har gitt meg så mye, både kunnskap og annet. Takk til de som har vært uenige med meg i diskusjoner, og takk til de som har vært enige med meg. Takk til de jeg faktisk anser som kompiser! Dere vet mest sannsynlig hvem dere er.

Ta ta