Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1111
Sliter litt med spam og driit som kommer fra programmer som lukter etter epostadresser på siden min...

Husker det var en måte man kunne skrive epostadressen på siden i en link med MAILTO:
men eposten var kryptert på en måte..

Men når man klikket på linken så kom den riktige epostadressen
opp i Outlook.. slik at man kunne maile uten problemer..

Noen som vet hva jeg snakket om ??
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
hmm mener å ha sett noe slikt gjort med javascript, men husker ikke hvor jeg så det...

Skal prøve å finne det igjen
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
<a href="#" onclick="window.open('mailto:navn' + '@' + 'domene');">tekst</a>

Snifferne finner ikke denne.
hva med å skrive adressen som: din @ mail . com eller din[don't_spam_me]@mail.com og legge til i subject att de må forandre på adressen. Ta bort mellom rommene, fjern [don't_spam_me]..
eventuelt, dersom du bare har norsk innhold på siden din (har hørt at endel sniffere nå er så smarte at de oppdager [spam] o.l.), så kan du rett og slett skrive f.ex: <torstein alfakrøll plur punktum no>, har lite problemer med spam når jeg bruker den varianten... enn så lenge...
gusto: den virker veldig grei, men hvor lenge tror du den får stå i fred før snifferne tar dem også? Ikke lenge
Ingen av de to funker lenger. Sjekk javascriptgreia på www.alistapart.com
▼ ... noen måneder senere ... ▼

Kode

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
epBruker = 'brukertips'
epDomene = 'pcworld.no'
epLenke = 'epost'
ep = epBruker + String.fromCharCode(32*2) + epDomene
Document.write( '<A href="mailto:' + ep + '">' + epLenke + '</a>')
</script>
tror denne skal funke ... ganske innlysende hvor jeg har fått den fra.

vet at det er en gammel tråd, men her er hvertfall en løsning som ikke skal være så lett å sniffe frem
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av RoadKill
hva med å skrive adressen som: din @ mail . com eller din[don't_spam_me]@mail.com og legge til i subject att de må forandre på adressen. Ta bort mellom rommene, fjern [don't_spam_me]..
Vis hele sitatet...
dersom man skal gjøre dette er det en fordel om man skriver det på domene delen. jeg har i alle fall sånn at all mail til et vilkårlig brukernavn på mitt maildomene kommer til min inbox dersom det ikke fins en annen bruker. (så hvai jeg skriver navn[ikke-spam-meg]@domene.com vil det komme til meg uansett)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg bruker denne kjekke saken her, vet den ligner litt på den Psycore postet:

Kode

<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
mottaker="Din adresse"
alfa="@"
domenet="ditt-domene.com"
document.write("<a href='mailto:"+mottaker+""+alfa+""+domenet+"'>"+mottaker+""+alfa+""+domenet+"</a>")
//-->
</script>